REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak kupować mieszkanie przez Internet?

Grupa Deweloperska GEO
Grupa Deweloperska GEO to holding kilkunastu spółek, prowadzących aktywną działalność na terenie trzech polskich aglomeracji: Krakowa, Wrocławia i Katowic.
Jak kupować mieszkanie przez Internet? /fot. Fotolia
Jak kupować mieszkanie przez Internet? /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W dzisiejszych czasach nie wyobrażamy sobie życia bez Internetu, za pośrednictwem którego coraz częściej dokonujemy zakupów. Także w przypadku zakupu mieszkania, wiele osób wybiera właśnie Internet. Podpowiadamy, czym się kierować szukając własnego mieszkania w sieci.

Nie jest to oczywiście jedyna opcja, jednak ostatnimi czasy najbardziej popularna. Ok. 90% wszystkich ogłoszeń dotyczących wynajmu lub kupna nieruchomości znajduje się w sieci. Gdzie szukać? Możliwości jest całkiem sporo, oprócz popularnych portali ogłoszeniowych typu domiporta.pl czy rynekpierwotny.pl, istnieją także serwisy, które opierają się na zakupach grupowych, gdzie przedstawiciele stron negocjują niższe “hurtowe” ceny, a gdy zbierze się większa liczba chętnych, dochodzi do transakcji. Tego typu serwisy zaczęły powstawać już kilka lat temu, ale nie zyskały większego uznania.

REKLAMA

REKLAMA

- Należy uważać na takie portale - przestrzega Piotr Kijanka, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Grupie Deweloperskiej Geo. - Przede wszystkim dlatego, że za nimi najczęściej stoją osoby prywatne, mające niewielkie pojęcie o branży. Z tego powodu często negocjacje z deweloperem kończyły się fiaskiem. Polecamy więc skorzystać z doświadczenia profesjonalistów, którzy zapewnią bezpieczeństwo transakcji - dodaje.

REKLAMA

Poszukiwania w sieci mają jednak wiele zalet: są niemal nieograniczone i dostosowane do naszych potrzeb. Możemy też kierować się własnymi kryteriami dotyczącymi lokalizacji, powierzchni czy ceny. A co najważniejsze, od jakiegoś czasu, to deweloperzy wychodzą naprzeciw naszym potrzebom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kupuję to, czyli jak nabyć własne “M” na Facebooku

Do potencjalnego klienta najłatwiej dotrzeć przez portale społecznościowe. To tam rejestrowany jest największy ruch wśród użytkowników oraz rozwój konkretnych fanpage’ów.

- Firmy deweloperskie, oprócz profesjonalnych stron www, zakładają profile, gdzie informują o swoich inwestycjach czy obowiązujących promocjach - wyjaśnia Piotr Kijanka - To wszystko przybliża ludziom działania firmy, wpływając również na jej wizerunek, a także może zaprocentować przyszłym poleceniem wśród znajomych. Jest to na tyle dobre narzędzie, że pozwala dotrzeć do dużego grona osób - dodaje.

Aktywność potencjalnych nabywców mieszkań jest tym bardziej zrozumiała, że docierają do nich coraz bardziej trafne reklamy. Dzięki opcji targetowania Facebook Ads, w tym wykorzystaniu wiedzy o klientach dewelopera za pomocą Pixela Facebooka, przekaz dociera do osób o konkretnych cechach osobowych, zainteresowaniach. Dla przykładu, z prowadzonych statystyk wynika, że liczba osób, w przedziale wiekowym 25-34, która czynnie szuka mieszkania na Facebooku w okolicach Krakowa przekracza 400 tys.

Już teraz głównym źródłem poszukiwania ofert jest Internet. Wiosną 2016 roku, Izba Gospodarki Elektronicznej opracowała raport pt. “Lubię to czy Kupuję to”, z którego wynika, że użytkownicy, którzy obserwują marki na Facebooku pięć razy częściej dokonują zakupu. Dotyczy to również firm deweloperskich, których obecność na portalach społecznościowych jest coraz wyraźniejsza.

Zobacz także: Nieruchomości


“Kup teraz” to jednak nie jedyna opcja dla zainteresowanych nieruchomościami. W Internecie można też przejrzeć komentarze o deweloperze, sprawdzić recenzje i ilość gwiazdek na Facebooku. Dobrym pomysłem jest zapisanie się na newsletter, dzięki któremu jako pierwsi dowiemy o dniach otwartych i promocjach.

Internet wyzwaniem dla deweloperów

Internet i media społecznościowe to jednak nie tylko szansa, ale i wyzwanie dla deweloperów. Promocja nieruchomości w sieci ma bowiem coraz większe znaczenie w podejmowaniu decyzji zakupowych. Ważne jest budowanie świadomości marki, zamieszczanie zdjęć, wizualizacji, podkreślenie atutów oferty i korzyści wynikających z zainwestowania w mieszkanie w określonej lokalizacji, a to wymaga dodatkowego nakładu pracy.

- Zdajemy sobie sprawę jak działają social media, dlatego dbamy o ciągłą interakcję w sieci na linii przedsiębiorca - klient - podsumowuje specjalista Grupy Geo. - Warto jednak pamiętać, że nic nie zastąpi bezpośredniej rozmowy ze sprzedawcą, dlatego zawsze zachęcamy klientów do kontaktu z nami - dodaje.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Nieruchomości
SN: Zasiedzenia nie całej działki, ale udziału w niej jest możliwe. Bardzo trudne, ale możliwe

Zasiedzenie udziału w działce. Często jedyna możliwość sprzedaży działki albo postawienia na niej domu. Nie jest proste zasiedzenie cudzego udziału w nieruchomości. Nie prowadzą do tego czynności polegające na zwykłym dbaniu i doposażaniu działki (załatwienie kanalizacji, podpięcie prądu, wybudowanie szamba).

Co czeka rynek nieruchomości w 2026?

Jakie trendy będą kształtowały polski rynek mieszkaniowy w 2026 roku? W jakim kierunku będzie ewoluował sektor? Z jakimi wyzwaniami będzie mierzyć się branża? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Zmiany w prawie budowlanym i nieruchomościach w 2025 r. [Podsumowanie]

Co zmieniło się w 2025 r. w prawie budowlanym i nieruchomościach? Czy można ocenić je pozytywnie? Przedstawiamy komentarz Marcina Nosińskiego, eksperta BCC ds. prawa budowlanego i nieruchomości, przewodniczącego Komisji Budownictwa BCC.

Gotowe do odbioru. Gdzie są nowe mieszkania i jakie mają ceny?

Jakie mieszkania kupimy w osiedlach, których budowa już się zakończyła? Jaką mają powierzchnię? Ile musimy wydać za najtańsze, nowe lokale w największych miastach, do których od razu można odebrać klucze? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

REKLAMA

Luksusowe apartamenty od 216 tys. euro i zero podatków. Oman - jeden z najbezpieczniejszych krajów na świecie - otwiera się na polskich inwestorów

Brak podatków, dożywotnia wiza rezydenta i możliwość kupna nieruchomości na kredyt. Oman otwiera drzwi dla polskich inwestorów. Ceny luksusowych apartamentów zaczynają się od 216 000 euro, a rynek charakteryzuje się stabilnością i najwyższym standardem obsługi.

„Druga młodość” pod hiszpańskim słońcem: dlaczego Polacy 60+ wybierają Hiszpanię jako miejsce zamieszkania?

Coraz więcej Polaków po 60. roku życia decyduje się na przeprowadzkę do Hiszpanii, łącząc dalszą aktywność zawodową z lepszą jakością życia. Costa del Sol przyciąga nie tylko klimatem, ale całą filozofią codzienności – bez stresu, z dostępem do morza i gór oraz w otoczeniu społeczności, która eliminuje poczucie samotności.

Mieszkania do wzięcia od ręki? W ofercie deweloperów jest ich mnóstwo, pytanie czy warto?

W największych miastach aż o 72% wzrosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba mieszkań, które można kupić od deweloperów od ręki. Eksperci portalu RynekPierwotny.pl sprawdzili, jak wygląda oferta i czy zakup gotowego lokalu to dobry pomysł.

Opodatkowanie budowli po zmianach – to trzeba wiedzieć w 2026 r. przed wymiarem podatku [Webinar INFORAKADEMII]

Praktyczny webinar „Opodatkowanie budowli po zmianach – to trzeba wiedzieć w 2026 r. przed wymiarem podatku” poprowadzi Małgorzata Masłowska, prawniczka specjalizująca się w tematyce prawa podatkowego. Ekspertka wyjaśni m.in., jak dokonać kwalifikacji – budowla czy budynek, co z budowlami osób prywatnych oraz kiedy obiekt magazynowy jest budynkiem, a kiedy budowlą. Każdy z uczestników webinaru otrzyma imienny certyfikat oraz możliwość otrzymania retransmisji.

REKLAMA

Dlaczego sprzedaż nieruchomości zaczyna się wcześniej, niż od publikacji ogłoszenia

Sprzedaż nieruchomości rzadko przegrywa z powodu braku kupujących – znacznie częściej przez błędy popełnione jeszcze zanim oferta trafi na rynek. Niewłaściwa cena, brak strategii i nieprzygotowany stan prawny mogą kosztować właściciela nie tylko pieniądze, ale i bezpieczeństwo całej transakcji. Dlatego skuteczna sprzedaż to nie przypadek, lecz proces wymagający profesjonalnego zarządzania od pierwszej decyzji.

Zarabiasz na wynajmie mieszkania? Upewnij się, jaką stawkę podatku od nieruchomości zastosować w 2026 r. W sprawie wypowiedział się NSA

Wybór właściwej stawki podatku od nieruchomości nie zawsze jest łatwy. Dużo problemów powstaje w tym zakresie w związku z wynajmem mieszkań. Na pytanie, ile trzeba będzie zapłacić, nie ma prostej odpowiedzi. Dużo zależy od okoliczności.

Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA