REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak szukamy nowych mieszkań?

Jak szukamy nowych mieszkań?
Jak szukamy nowych mieszkań?
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Z badań przeprowadzonych przez GUS wynika, że bardzo cenimy sobie dostęp do Internetu. Wciąż też wzrasta odsetek osób, które co najmniej raz w tygodniu korzystają z Internetu. Wśród tych licznych użytkowników znajdują się m.in. potencjalni klienci rynku nieruchomości. Czy i jak korzystają z dostępu do Internetu poszukujący nowych mieszkań?

Oszczędność czasu i energii

REKLAMA

W internecie oglądamy filmy, spotykamy znajomych, pracujemy, a także robimy zakupy. Codzienne funkcjonowanie w Sieci ułatwia nam również poszukiwania wymarzonego mieszkania. Oferty dostępne w danym mieście można z łatwością przeglądać m.in. na portalach nieruchomościowych. Za pośrednictwem strony określimy interesujące nas parametry, między innymi rodzaj mieszkania, miejsce, cenę, powierzchnię oraz liczbę pokoi. Zaawansowane wyszukiwarki posiadają również opcję wyboru użytych materiałów, udogodnień na terenie osiedla czy liczby pięter, a zakres ich funkcji wciąż się rozrasta. Na polskim rynku nieruchomości dostępne są już przeglądarki, które mogą jeszcze więcej. Jedna z nich wykorzystywana jest przez portal Obido.pl. Ekspert serwisu, Marcin Krasoń opisuje narzędzie jako inteligentną wyszukiwarkę, która współdziała z zespołem konsultantów, dzięki czemu jest w stanie zrozumieć i przetworzyć najbardziej zróżnicowane potrzeby. Specjalista porównuje jej funkcje do systemu rekomendacji platformy Netflix, która na podstawie filmów i seriali, dotychczas obejrzanych przez użytkowników, podpowiada podobne obrazy.

REKLAMA

W Obido, preferencje poszukujących wymarzonej nieruchomości, służą jako dane, wykorzystywane do propozycji niestandardowych rozwiązań kolejnym osobom. Każdy, kto nosił się z zamiarem zainwestowania we własne mieszkanie, wie, jak ważne jest, aby lokal i jego otoczenie w najdrobniejszych wręcz szczegółach spełniało oczekiwania. Im więcej preferencji klient będzie mógł przedstawić, tym efektywniejsze będzie poszukiwanie odpowiedniej inwestycji.

- Większość naszych klientów poszukiwanie mieszkania rozpoczyna w Sieci, przede wszystkim przeglądając portale branżowe. Część z nich reklamę inwestycji zauważyło podczas codziennych zajęć w internecie, na przykład czytając wiadomości bądź korzystając z mediów społecznościowych. Z naszego doświadczenia wiemy, że obecność w sieci to konieczność, jeśli chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców - komentuje Karolina Opach, Kierownik Działu Sprzedaży spółki Quelle Locum.

Media społecznościowe rosną w siłę

Za posiadaniem profilu w chociażby jednym z portali społecznościowych przemawia liczba aktywnych użytkowników, wśród których bez wątpienia znajdują się potencjalni klienci rynku deweloperskiego. Według NapoleonCat w styczniu tego roku z Facebook’a korzystało 18,6 mln osób, zaś z drugiego najpopularniejszego w Polsce portalu - Instagrama, aż 7,2 mln rodaków. To w mediach społecznościowych można poznać opinie napisane przez realne osoby, przeczytać recenzje i sprawdzić liczbę gwiazdek. W związku z tym warto dać się poznać z jak najlepszej strony. Regularne publikowanie angażujących treści, odpowiadanie na komentarze - nawet te negatywne, aktualizowanie postępów budowy, dzielenie się pozytywnymi emocjami - to sprawdzone sposoby na osiągnięcie sukcesu. Aktywność w mediach społecznościowych jest opłacalna nie tylko ze względu na imponującą liczbę zarejestrowanych użytkowników. Warto skorzystać z narzędzia, jakim jest Facebook Business Manager, które umożliwia tworzenie, promowanie i analizowanie kampanii reklamowych. Dzięki funkcjom takim jak Facebook Ads i Pixel dojście do osób o określonych zainteresowaniach w danej lokalizacji jest wyjątkowo łatwe.

- Możliwość targetowania odbiorców pozwala na dotarcie do osób, na którym naprawdę zależy firmom. Obecnych oraz przyszłych klientów można podzielić nie tylko ze względu na wiek, płeć czy miejsce zamieszkania, ale również na zachowanie w sieci, zainteresowania oraz urządzenia, z jakich korzystają. Co więcej, możemy wykluczyć pewne grupy odbiorców, a także targetować na osoby, które odwiedziły naszą stronę internetową. Nasze doświadczenie pokazuje, że Facebook zazwyczaj zajmuje jedno z trzech pierwszych miejsc jako źródło pozyskiwania ruchu na stronie. Kampanie reklamowe w nowych mediach wciąż mają konkurencyjne ceny w stosunku do reklam displayowych czy adwords’ów - komentuje Paulina Kołodziej, Content & Social Media Manager w Prime Time PR, agencji zajmującej się marketingiem nieruchomości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Must have: internet w telefonie

REKLAMA

Poszukiwania nowego mieszkania ułatwi dopasowanie strony do wersji mobilnej. Jeżeli strona jest responsywna, czyli poprawnie wyświetla się na smartfonie i tablecie, inwestycję skutecznie można przeglądać na ekranie telefonu, podczas podróży tramwajem czy będąc na spacerze. Według wspomnianego raportu GUS, w zeszłym roku z internetu na urządzeniach przenośnych korzystało 58,7% osób w wieku 16-74 lat. Do łączenia się z Siecią poza domem, polscy internauci używają przede wszystkim smartfonów - 57,8% oraz laptopów - 30,1%. Mniejszą popularnością cieszą się tablety - 11,5% (GUS, Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2015-2019).

- Wiek przestał grać rolę na rynku najnowszych technologii, obecnie przedstawiciele prawie każdego pokolenia potrafią korzystać ze smartfonów. Dla firm deweloperskich jest to wyzwanie, któremu muszą sprostać. O czym powinni pamiętać? Przede wszystkim o posiadaniu responsywnej i intuicyjnej strony, na którą bez problemu można wejść z każdego urządzenia. Warto również rozważyć dopasowanie kampanii reklamowych, tworzonych na rzecz inwestycji, do wersji mobilnej. Ucięte, nieproporcjonalne grafiki nie wpłyną na pozytywne postrzeganie osiedla, jak i dewelopera, a przede wszystkim nie zachęcą do zapoznania się z ofertą. Nowych mieszkań zazwyczaj poszukują osoby młode, z tego względu warto zadbać nie tylko o responsywność witryny, ale i o obecność w mediach społecznościowych, które najczęściej przeglądane są właśnie w wersji mobilnej - komentuje Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.

Joanna Syrek

Polecamy: Oferta specjalna: Pakiet książek – Nowa matryca stawek VAT Towary i Usługi z programem INFORLEX PKWiU + CN, stawki VAT i WIS na 2 m-ce

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Informacja prasowa

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy trend. Rewitalizacja na rynku nieruchomości premium

Rewitalizacja to jeden z ważniejszych elementów strategii planowania przestrzeni miejskiej. Z szacunków spółki Deloitte wynika, że nawet 90% inwestycji na rynku nieruchomości jeszcze w tej dekadzie będzie koncentrować się na rewitalizacji istniejących obiektów. Trend ten dotyczy również nieruchomości premium. 

Pilne! Działkowcy mogą spać spokojnie – nikt im już Rodzinnych Ogródków Działkowych pod budowę osiedli nie zabierze. Jest rozporządzenie ministra rozwoju

Minister rozwoju zrobił obiecany prezent działkowcom na gwiazdkę. Wydał rozporządzenie, które daje im pełną gwarancję nienaruszalności rodzinnych ogródków działkowych ROD przed zakusami deweloperów i innych inwestorów. Okazję ku czemu dawało zmienione niedawno prawo o planowaniu przestrzennym.

Nowe mieszkania – jak się sprzedają?

Po ożywieniu na rynku kredytowym pojawiają się pytania, czy wpłynie ono na wzrost sprzedaży mieszkań. Deweloperzy obserwują większe zainteresowanie zakupem lokali, mimo braku preferencyjnych kredytów i rządowego wsparcia. Czy aktywność klientów rzeczywiście rośnie w ostatnich tygodniach?

Co mają wspólnego pośrednik nieruchomości i consierge?

W dzisiejszym świecie nieruchomości to nie tylko sprzedaż i wynajem – to także kompleksowa obsługa klienta, doradztwo i pomoc na wielu etapach transakcji oraz codziennego życia w nowym miejscu. To właśnie na tym polu przecinają się ścieżki pośrednika nieruchomości i concierge’a. Choć każda z tych profesji pełni odmienną rolę, ich wspólnym celem jest zapewnienie klientom najwyższego komfortu oraz wsparcia, które wykracza poza typowe obowiązki zawodowe.

REKLAMA

Planujesz zakup mieszkania? Cena to nie wszystko. Sprawdź, ile kosztuje eksploatacja

W wydatkach mieszkaniowych istotną składową jest opłata, która w spółdzielniach mieszkaniowych nazywana jest eksploatacyjną, a we wspólnotach mieszkaniowych – zaliczką na koszty zarządu nieruchomością wspólną. Portal GetHome.pl sprawdził, gdzie taka opłata może być niższa. 

Jak negocjować cenę mieszkania na rynku wtórnym? [Wskazówki]

Warto negocjować cenę mieszkania z rynku wtórnego. Często cena ofertowa jest elementem strategii marketingowej. To cena transakcyjna odzwierciedla faktyczną wartość nieruchomości. Jak negocjować cenę mieszkania na rynku wtórnym? Oto wskazówki, o ile właściciele obniżają ceny mieszkań.

Jaka powinna być minimalna temperatura na klatce schodowej bloku oraz w innych częściach wspólnych?

Rosnące koszty ciepła zachęcają do oszczędzania (np. kosztem temperatury na klatce schodowej bloku). Przepisy sugerują, że nie należy jednak przesadzać. 

Świadectwo charakterystyki energetycznej: Kto musi je posiadać, co zawiera, ważność świadectwa, kary. Cykliczne kontrole systemu ogrzewania a kary

Świadectwo charakterystyki energetycznej: Kto musi je posiadać, co zawiera, ważność świadectwa, kary. Cykliczne kontrole systemu ogrzewania a kary. Od 28 kwietnia 2023 r. zmieniły się przepisy dotyczące świadectwa energetycznego. Prawie wszyscy właściciele nieruchomości powinni posiadać ten dokument. Są jednak wyjątki.

REKLAMA

Promocje mieszkaniowe pod koniec roku - na co mogą liczyć klienci? [SONDA]

Koniec roku to czas gorących promocji – nie tylko na świąteczne prezenty, ale także na... mieszkania! Deweloperzy kuszą rabatami, bonusami i elastycznymi warunkami, przekonując, że to idealny moment na zakup M. Czy rzeczywiście warto podjąć taką decyzję teraz? Portal RynekPierwotny.pl sprawdził, jakie oferty specjalne przygotowano w tym roku i co mogą zyskać kupujący.

Zimowe obowiązki zarządców nieruchomości. Czy tylko odśnieżanie?

Wraz z pierwszym śniegiem zwiększa się ilość pracy dla wielu branż, również zarządzających nieruchomościami. Co należy do obowiązków zarządcy? Nie tylko odśnieżanie. 

REKLAMA