REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ceny biletów ZTM od 1 stycznia 2013 roku

Subskrybuj nas na Youtube
ztm
ztm

REKLAMA

REKLAMA

Wg uchwały nr XXXII/769/2012 Rady m. st. Warszawy z 23 lutego 2012 roku od 1 stycznia 2013 r. zmienią się ceny biletów ZTM. Zobacz, ile będą kosztować bilety ZTM w 2013 roku.

Jednym z powodów zmiany cen biletów w ZTM jest zmiana jakości świadczonych usług. Zarząd Transportu Miejskiego systematycznie wymienia tabor – na bardziej nowoczesny, spełnia wymogi bezpieczeństwa i komfortu podróży oraz dba o środowisko.

REKLAMA

REKLAMA

Od momentu wprowadzenia pierwszego etapu zmiany taryfy w komunikacji miejskiej wiele się zmieniło. ZTM wprowadził do ruchu 99 nowych tramwajów (w tym roku spodziewanych jest jeszcze 12 kolejnych), 200 nowych autobusów (w tym roku jeszcze 105 dodatkowych) i 19 nowych 6-wagonowych pociągów szybkiej kolei miejskiej.

Warszawa systematycznie zwiększa również częstotliwość kursowania komunikacji szynowej i autobusowej oraz tworzy nowe połączenia. Przykładami mogą być linie S2 i S3 Szybkiej Kolei Miejskiej obsługujące m.in. dojazd do portu lotniczego im. Fryderyka Chopina, oraz wydłużenie linii S9 na Wolę. Trzeba także pamiętać o nowych liniach autobusowych np.: trzech liniach dziennych: 101, 318, E-6, dwóch liniach nocnych: N52 do Ożarowa Mazowieckiego i N56 do Łomianek, dwóch liniach podmiejskich: 742 do Góry Kalwarii i 800 do Palmir oraz aż o siedmiu lokalnych liniach dowozowych: L-7, L-8, L14, L15, L16, L18 i L19.

Uruchomiony został również buspas wzdłuż ul. Górczewskiej. Do użytku zostały oddane inwestycje komunikacyjne: pętla autobusowa przy ul. Lubelskiej oraz aż pięć parkingów Parking P+R: Al. Krakowska, Wawer SKM, Jagiellońska, Metro Imielin i Ursus Niedźwiadek. Wyremontowane zostały również trzy pętle autobusowe: Marysin, Nowe Bemowo oraz Bokserska.

Zobacz także: Czy można uzyskać odroczenie płatności podatku?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oprócz tego trzeba podkreślić, że w pojazdach komunikacji miejskiej zostało zainstalowanych 259 nowych automatów biletowych. 50 stacjonarnych biletomatów  pojawiło się również na przystankach i w miejscach użyteczności publicznej. Uruchomiono 106 nowych terminali do kodowania biletów na Warszawskiej Karcie Miejskiej. ZTM otworzył trzy nowe Punkty Obsługi Pasażerów: Lotnisko Chopina (w hali przylotów), Dworzec Wschodni (na pętli przy ul. Lubelskiej) i Centrum II (na stacji metra Centrum).

Nakłady na komunikację miejską w tym czasie kształtowały się następująco:

2011 r. – 2,04 mld zł

2012 r. – 2,31 mld zł

W 2012 r. na komunikację Warszawa wyda więcej niż Kraków, Poznań, Gdańsk, Gdynia, Bydgoszcz, Lublin i jeszcze kilka innych miast łącznie.

Zobacz także: Ceny biletów ZTM w 2013 roku


Rodzaje biletów i opłat

strefa ważności

normalny

ulgowy 50%

Bilety czasowe [na okaziciela]
(uprawniające do korzystania ze wszystkich linii dziennych i linii nocnych)

Bilet 20 - minutowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów do 20 minut od momentu skasowania

1

2

3,40 zł

1,70 zł

Bilet 40 - minutowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów do 40 minut od momentu skasowania

1

2

4,60 zł

2,30 zł

Bilet 60 - minutowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów do 60 minut od momentu skasowania

1

2

6,40 zł

3,20 zł

Bilety jednorazowe [na okaziciela]
(uprawniające do korzystania ze wszystkich linii dziennych i linii nocnych)

Bilet jednorazowy uprawniający do przejazdu jednym środkiem transportu od momentu skasowania, nie dłużej jednak niż przez 120 minut.

1

4,40 zł

2,20 zł

1

2

7,00 zł

3,50 zł

Bilet jednorazowy pojazdowy uprawniający do przejazdu wyłącznie tym środkiem transportu, w którym został zakupiony, nie dłużej jednak niż przez 120 min. Bilet zakupiony w specjalnie oznakowanym automacie biletowym nie wymaga skasowania w kasowniku.

1

4,40 zł

2,20 zł

1

2

7,00 zł

3,50 zł

Bilety krótkookresowe [na okaziciela]
(uprawniające do korzystania ze wszystkich linii dziennych i linii nocnych)

Bilet dobowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów w ciągu 24 godzin od momentu skasowania

1

15,00 zł

7,50 zł

1

2

24,00 zł

12,00 zł

Bilet 3 - dniowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów od momentu skasowania do godziny 23.59 trzeciego dnia terminu ważności

1

30,00 zł

15,00 zł

1

2

48,00 zł

24,00 zł

Bilety długookresowe [imienne]
(uprawniające do korzystania ze wszystkich linii dziennych i linii nocnych)

Bilet 30 - dniowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów od momentu skasowania do godziny 23.59 trzydziestego dnia terminu ważności

1

100,00 zł

50,00 zł

1

2

196,00 zł

98,00 zł

Bilet 90 - dniowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów od momentu skasowania do godziny 23.59 dziewięćdziesiątego dnia terminu ważności

1

250,00 zł

125,00 zł

1

2

474,00 zł

237,00 zł

Bilety długookresowe [na okaziciela]
(uprawniające do korzystania ze wszystkich linii dziennych i linii nocnych)

Bilet 30 - dniowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów od momentu skasowania do godziny 23.59 trzydziestego dnia terminu ważności

1

2

230,00 zł

115,00 zł

Bilet 90 - dniowy uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów od momentu skasowania do godziny 23.59 dziewięćdziesiątego dnia terminu ważności

1

2

600,00 zł

300,00 zł

Bilet seniora

Bilet seniora imienny dla osób, które ukończyły 65. rok życia uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów od momentu skasowania do godziny 23.59 trzysta sześćdziesiątego piątego dnia terminu ważności lub trzysta sześćdziesiątego szóstego dnia terminu ważności o ile obejmuje dzień 29 lutego. Bilet ważny jest z dokumentem tożsamości potwierdzającym wiek pasażera (do biletu nie stosuje się innych ulg dotyczących przejazdów środkami lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie)

1

2

50,00 zł

Opłaty dodatkowe i inne opłaty

1. Opłata dodatkowa za przejazd bez odpowiedniego dokumentu przewozu - stanowi 50-krotność ceny biletu jednorazowego normalnego, obowiązującego wyłącznie w strefie 1

220,00 zł

2. Opłata dodatkowa za przejazd bez ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu - stanowi 40-krotność ceny biletu jednorazowego normalnego, obowiązującego wyłącznie w strefie 1

176,00 zł

3. Opłata dodatkowa za spowodowanie zatrzymania lub zmiany trasy środka transportowego bez uzasadnionej przyczyny - stanowi równowartość ceny biletu 90-dniowego na okaziciela, normalnego, obowiązującego w 1 i 2 strefie

600,00 zł

4. W przypadku uiszczenia opłat dodatkowych wymienionych w punkcie 1 i 2 bezpośrednio u kontrolera biletów na miejscu kontroli - wysokość opłat dodatkowych wymienionych w punkcie 1 i 2 obniża się odpowiednio o 40%

132,00 zł / 105,60 zł

5. W przypadku uiszczenia opłat dodatkowych wymienionych w punkcie 1 i 2 najpóźniej w ciągu 7 dni od daty wystawienia dokumentu zobowiązującego do tej opłaty - wysokość opłat dodatkowych wymienionych w punkcie 1 i 2 obniża się odpowiednio o 30%

154,00 zł / 123,20 zł

6. Opłata dodatkowa za wydanie kolejnej nowej spersonalizowanej karty zbliżeniowej - stanowi 3-krotność ceny biletu jednorazowego normalnego, obowiązującego wyłącznie w strefie 1

13,20 zł

7. Opłata manipulacyjna za czynności związane z pobraniem opłaty dodatkowej lub wystawieniem wezwania do zapłaty w przypadku ich anulowania - stanowi 4-krotność ceny biletu jednorazowego normalnego, obowiązującego wyłącznie w strefie 1

17,60 zł

8. Opłata manipulacyjna za przyjęcie biletu do zwrotu - 20% wartości nominalnej biletu, nie więcej jednak niż 50,00 zł

-

9. Przewóz bagażu i zwierząt nie podlega opłacie

-

Źródło: ZTM

Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek publikacji cen ofertowych mieszkań - co na to deweloperzy?

Jak wynika z analiz rynku, ceny nie są publikowane aż w 60–80 proc. inwestycji. Jak zatem deweloperzy oceniają zmiany w ustawie, które wprowadzają obowiązek ujawniania cen wszystkich budowanych mieszkań? Jakie mogą być konsekwencje tych przepisów dla rynku nieruchomości? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Gminy budują mało mieszkań czynszowych z co najmniej pięciu powodów. Niektóre mogą szokować!

Szanse na tanie mieszkanie czynszowe od gminy są znikome i nie wystarczy – jak przekonują niektórzy politycy – dosypać więcej pieniędzy z budżetu państwa, a inwestycje z tanimi mieszkaniami na wynajem wyrosną jak grzyby po deszczu. Eksperci portalu GetHome.pl zwracają uwagę, że jest co najmniej pięć przyczyn niskiej aktywności inwestycyjnej gmin.

Rynek wynajmu w Warszawie w 2025 roku – czy zakup na wynajem to dobra forma inwestycji?

Wynajem nieruchomości mieszkalnych to na ten moment ciekawy pomysł na dochodowy biznes. Inwestowanie w mieszkania na terenie Warszawy zawsze wiąże się z ryzykiem. Musisz wiedzieć, jak wybierać nieruchomości, aby kupić je w jak najrozsądniejszej cenie, wyremontować, a następnie wynająć z zyskiem.

Najem miejsca postojowego: tylko w pakiecie z mieszkaniem?

Najem miejsca postojowego: tylko w pakiecie z mieszkaniem? Na rynek najmu coraz częściej trafiają mieszkania z budynków posiadających miejsca postojowe. Wyjaśniamy, czy te miejsca są wynajmowane razem z lokalem.

REKLAMA

DSR i magazyny energii w Polsce – wyzwania i szanse transformacji energetyczne [WYWIAD]

Czy polski system energetyczny jest gotowy na rosnące wyzwania? Dlaczego mechanizmy redukcji zapotrzebowania (DSR) nie działają jeszcze tak, jak powinny? Co musimy zmienić, by zwiększyć elastyczność i niezawodność sieci oraz jaką rolę mogą odegrać magazyny energii i OZE?

Obniżka stóp procentowych a kupno mieszkania w 2025 roku

Jak obniżka stóp procentowych w 2025 roku wpływa na kupno nowego mieszkania? Oznacza to przede wszystkim lepszą dostępność kredytów hipotecznych. Co jeszcze powinni wiedzieć kupujący nieruchomość?

Gdzie przechować rzeczy w trakcie remontu i nie tylko?

Przechowywanie rzeczy w wielu sytuacjach życiowych staje się dużym problemem. Jedną z takich sytuacji jest remont domu lub mieszkania. Gdzie najbezpieczniej przechować sprzęty RTV i AGD, meble i inne wartościowe rzeczy? Podpowiadamy.

Inflacja spada, ale nie koszty utrzymania mieszkania: ile więcej trzeba teraz dopłacać do czynszu

Wzrost kosztów mieszkaniowych był w 2024 r. czynnikiem dość mocno wpływającym na poziom inflacji. Sprawdzamy, czy te koszty nadal mocno rosną. Warto pamiętać, że dla budżetów domowych są one równie ważne jak wydatki na żywność, bo przez rodziny traktowane są jako te z kategorii pierwszej potrzeby do zaspokojenia.

REKLAMA

Za jaką maksymalną kwotę nabywcy poszukują teraz mieszkań?

Do jakiej kwoty poszukuje mieszkań większość kupujących? Przy jakim progu kończy się zdolność kredytowa? Jakie mieszkania można nabyć w tej cenie? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Zmiany dla prosumentów: opłaty za recykling paneli fotowoltaicznych

Polska wprowadza opłaty za utylizację paneli fotowoltaicznych. Właściciele starszych instalacji fotowoltaicznych będą pokrywać koszty recyklingu zużytych paneli. Zmiana prawa ma na celu przesunięcie ciężaru odpowiedzialności z producentów na użytkowników w obliczu rosnącej ilości odpadów z OZE.

REKLAMA