REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie działania marketingowe podejmują deweloperzy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
PPW Group
PPW Group łączy wiedzę o rynku nieruchomości i marketingu inwestycji deweloperskich.
Nieruchomości. Fot. Fotolia
Nieruchomości. Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Nowe osiedla promowane są w filmach i w serialach, jednak najczęściej deweloperzy reklamują się na billboardach i w gazetach. Działania marketingowe deweloperów wychodzą poza minimum, mają zapewnić szybki zwrot z inwestycji i sprawić, by do dewelopera ustawiła się kolejka. Jak to działa w Polsce?

Reklama branży deweloperskiej opiera się na tych samych narzędziach, co każda inna, z tą różnicą, że wymaga zmiany podejścia. Specyfika produktu wyznacza kierunek działań. Jedna inwestycja ma czasami 50 mieszkań, a każdy utracony klient, to przynajmniej kilkaset tysięcy straty.

REKLAMA

Kryteria doboru narzędzi marketingowych

Promocja inwestycji oczywiście rządzi się swoimi prawami. Na decyzję zakupową klientów wpływa dużo więcej czynników, a proces sprzedaży pokrywa się czasowo z budową nowego osiedla. Dobór narzędzi i prawidłowe określenie grupy docelowej – to podwaliny udanej kampanii. Pytanie: na czym deweloperzy opierają marketing inwestycji?

Zobacz także: Kiedy jest dobry czas na kupno mieszkania?

Billboard i rozkładówka w gazecie – to popularne punkty budżetu reklamowego deweloperów.

– Deweloper powinien ustalić pewne progi dla osiąganych efektów oraz dobrze dobrać narzędzia do wizerunku inwestycji oraz grupy celowej, zanim stwierdzi, że coś działa. – podkreśla Jan Czerniawski z PPW Group.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O efektywności np. ulotki informującej o obniżce cen mieszkań decyduje specyfika rynku. Ma na nią wpływ chociażby uzyskanie kredytu mieszkaniowego.

Kierunek rozwoju promocji deweloperów

Polska reklama inwestycji albo jest prosta jak w latach 90., albo agresywnie uderza w niekonwencjonalne tony – od efekciarstwa ważniejszy jest przecież efekt. Zachodni deweloperzy stawiają na konsekwencję i wydajność działań marketingowych. Przykładem może być londyński apartamentowiec w starej elektrowni: Battersea Power Station. Zabytkowa inwestycja wpisała się w nurt modern retro połączonego z industrialnym klimatem. Wygrała dobra idea i jej sprzedaż – dopracowana w każdym calu.

Zobacz także: Mieszkanie od dewelopera okiem właściciela – na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Nie brakuje też polskich inwestycji opartych na historii miejsca. Nowa Papiernia powstaje w jednej z najpiękniejszych dzielnic Wrocławia, w dziewiętnastowiecznym budynku. Wizja ożywienia ciekawego miejsca to częsty zabieg, ale zwykle dotyczy ekskluzywnych inwestycji.

Zobacz także: Deweloperzy nadal stosują niedozwolone klauzule umowne

Poza tym deweloperzy coraz odważniej sięgają po nietypowe rozwiązania. W 2010 r. inwestycja Milenia Fort pojawiło się w grze, a dokładnie w symulatorze jazdy. Przyszli kierowcy mogli uczyć się zasad ruchu drogowego na przykładzie krakowskiego osiedla. Inny przykład to prezentacja w filmie. Akcja promocyjna warszawskich rezydencji Ventana objęła „Wojnę polsko-ruską”, a Aura Park gra w serialu „Na wspólnej”.

Materiały promocyjne i wizualizacje

Deweloperzy zaczynają zabieganie o klienta jeszcze przed powstaniem inwestycji. W ten sposób można przykuć wzrok kupującego i wstępnie związać go właśnie z tym miejscem. Wpasowanie się w wizję przyszłego domu klienta to prawdziwy sukces. Wizualizacja jest jedynym narzędziem, które ma moc, szczególnie na samym początku – to decydujące pierwsze wrażenie. Wysoka jakość materiałów promocyjnych wpływa nie tylko na wyobraźnię klienta. Jest także dowodem na to, że deweloper zatroszczył się o każdy element inwestycji i jest wiarygodny.

Czy to inwestycja buduje wizerunek firmy?

Niektórzy deweloperzy stawiają głównie na promocję inwestycji. Nowe osiedle jest szeroko reklamowane, ma własną multimedialną witrynę, a inwestor jedynie prostą stronę. Z kolei duże marki stawiają przede wszystkim na promocję własnego sukcesu i na tym opierają sprzedaż kolejnych osiedli.

Zobacz także: Osiedla w sąsiedztwie terenów zielonych – coraz bardziej popularne

– Najlepsze modele zarządzania brandami w tej branży to te tradycyjne, oparte na długofalowej strategii rozwijania portfela inwestycji (marek produktowych). Jeżeli deweloper wypuszcza podobne do siebie (pod względem grupy docelowej, standardu, itd.) inwestycje, to dobry dla niego jest model branded house. Wtedy zachodzi efekt synergii między wizerunkiem marki „matki” i marek wszystkich inwestycji – tłumaczy Jan Czerniawski.

Zobacz także: Wybór mieszkania – na co zwrócić uwagę?

Inny model działań to house of brands, kiedy największe znaczenie ma wizerunek innych inwestycji zrealizowanych przez dewelopera.

Deweloper ustala strategię działania już na samym początku, każdy zabieg jest szczegółowo zaplanowany. Każda inwestycja to indywidualna strategii. Inaczej sprzedawane się rodzinne osiedla, inne metody stosowane są do ekskluzywnych apartamentowców. Cel jest zawsze ten sam: szybki zwrot z inwestycji. Najważniejsze, żeby osiągnąć go bezbłędnie. Chociaż skuteczność narzędzi trudno zmierzyć, łatwo zbadać doświadczenie specjalistów i oprzeć właśnie o nie swój sukces.

Zobacz także: Czy to jest dobry czas na budowę domu?

Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek publikacji cen ofertowych mieszkań - co na to deweloperzy?

Jak wynika z analiz rynku, ceny nie są publikowane aż w 60–80 proc. inwestycji. Jak zatem deweloperzy oceniają zmiany w ustawie, które wprowadzają obowiązek ujawniania cen wszystkich budowanych mieszkań? Jakie mogą być konsekwencje tych przepisów dla rynku nieruchomości? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Gminy budują mało mieszkań czynszowych z co najmniej pięciu powodów. Niektóre mogą szokować!

Szanse na tanie mieszkanie czynszowe od gminy są znikome i nie wystarczy – jak przekonują niektórzy politycy – dosypać więcej pieniędzy z budżetu państwa, a inwestycje z tanimi mieszkaniami na wynajem wyrosną jak grzyby po deszczu. Eksperci portalu GetHome.pl zwracają uwagę, że jest co najmniej pięć przyczyn niskiej aktywności inwestycyjnej gmin.

Rynek wynajmu w Warszawie w 2025 roku – czy zakup na wynajem to dobra forma inwestycji?

Wynajem nieruchomości mieszkalnych to na ten moment ciekawy pomysł na dochodowy biznes. Inwestowanie w mieszkania na terenie Warszawy zawsze wiąże się z ryzykiem. Musisz wiedzieć, jak wybierać nieruchomości, aby kupić je w jak najrozsądniejszej cenie, wyremontować, a następnie wynająć z zyskiem.

Najem miejsca postojowego: tylko w pakiecie z mieszkaniem?

Najem miejsca postojowego: tylko w pakiecie z mieszkaniem? Na rynek najmu coraz częściej trafiają mieszkania z budynków posiadających miejsca postojowe. Wyjaśniamy, czy te miejsca są wynajmowane razem z lokalem.

REKLAMA

DSR i magazyny energii w Polsce – wyzwania i szanse transformacji energetyczne [WYWIAD]

Czy polski system energetyczny jest gotowy na rosnące wyzwania? Dlaczego mechanizmy redukcji zapotrzebowania (DSR) nie działają jeszcze tak, jak powinny? Co musimy zmienić, by zwiększyć elastyczność i niezawodność sieci oraz jaką rolę mogą odegrać magazyny energii i OZE?

Obniżka stóp procentowych a kupno mieszkania w 2025 roku

Jak obniżka stóp procentowych w 2025 roku wpływa na kupno nowego mieszkania? Oznacza to przede wszystkim lepszą dostępność kredytów hipotecznych. Co jeszcze powinni wiedzieć kupujący nieruchomość?

Gdzie przechować rzeczy w trakcie remontu i nie tylko?

Przechowywanie rzeczy w wielu sytuacjach życiowych staje się dużym problemem. Jedną z takich sytuacji jest remont domu lub mieszkania. Gdzie najbezpieczniej przechować sprzęty RTV i AGD, meble i inne wartościowe rzeczy? Podpowiadamy.

Inflacja spada, ale nie koszty utrzymania mieszkania: ile więcej trzeba teraz dopłacać do czynszu

Wzrost kosztów mieszkaniowych był w 2024 r. czynnikiem dość mocno wpływającym na poziom inflacji. Sprawdzamy, czy te koszty nadal mocno rosną. Warto pamiętać, że dla budżetów domowych są one równie ważne jak wydatki na żywność, bo przez rodziny traktowane są jako te z kategorii pierwszej potrzeby do zaspokojenia.

REKLAMA

Za jaką maksymalną kwotę nabywcy poszukują teraz mieszkań?

Do jakiej kwoty poszukuje mieszkań większość kupujących? Przy jakim progu kończy się zdolność kredytowa? Jakie mieszkania można nabyć w tej cenie? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Zmiany dla prosumentów: opłaty za recykling paneli fotowoltaicznych

Polska wprowadza opłaty za utylizację paneli fotowoltaicznych. Właściciele starszych instalacji fotowoltaicznych będą pokrywać koszty recyklingu zużytych paneli. Zmiana prawa ma na celu przesunięcie ciężaru odpowiedzialności z producentów na użytkowników w obliczu rosnącej ilości odpadów z OZE.

REKLAMA