REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie działania marketingowe podejmują deweloperzy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
PPW Group
PPW Group łączy wiedzę o rynku nieruchomości i marketingu inwestycji deweloperskich.
Nieruchomości. Fot. Fotolia
Nieruchomości. Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Nowe osiedla promowane są w filmach i w serialach, jednak najczęściej deweloperzy reklamują się na billboardach i w gazetach. Działania marketingowe deweloperów wychodzą poza minimum, mają zapewnić szybki zwrot z inwestycji i sprawić, by do dewelopera ustawiła się kolejka. Jak to działa w Polsce?

Reklama branży deweloperskiej opiera się na tych samych narzędziach, co każda inna, z tą różnicą, że wymaga zmiany podejścia. Specyfika produktu wyznacza kierunek działań. Jedna inwestycja ma czasami 50 mieszkań, a każdy utracony klient, to przynajmniej kilkaset tysięcy straty.

REKLAMA

Kryteria doboru narzędzi marketingowych

Promocja inwestycji oczywiście rządzi się swoimi prawami. Na decyzję zakupową klientów wpływa dużo więcej czynników, a proces sprzedaży pokrywa się czasowo z budową nowego osiedla. Dobór narzędzi i prawidłowe określenie grupy docelowej – to podwaliny udanej kampanii. Pytanie: na czym deweloperzy opierają marketing inwestycji?

Zobacz także: Kiedy jest dobry czas na kupno mieszkania?

Billboard i rozkładówka w gazecie – to popularne punkty budżetu reklamowego deweloperów.

– Deweloper powinien ustalić pewne progi dla osiąganych efektów oraz dobrze dobrać narzędzia do wizerunku inwestycji oraz grupy celowej, zanim stwierdzi, że coś działa. – podkreśla Jan Czerniawski z PPW Group.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O efektywności np. ulotki informującej o obniżce cen mieszkań decyduje specyfika rynku. Ma na nią wpływ chociażby uzyskanie kredytu mieszkaniowego.

Kierunek rozwoju promocji deweloperów

Polska reklama inwestycji albo jest prosta jak w latach 90., albo agresywnie uderza w niekonwencjonalne tony – od efekciarstwa ważniejszy jest przecież efekt. Zachodni deweloperzy stawiają na konsekwencję i wydajność działań marketingowych. Przykładem może być londyński apartamentowiec w starej elektrowni: Battersea Power Station. Zabytkowa inwestycja wpisała się w nurt modern retro połączonego z industrialnym klimatem. Wygrała dobra idea i jej sprzedaż – dopracowana w każdym calu.

Zobacz także: Mieszkanie od dewelopera okiem właściciela – na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Nie brakuje też polskich inwestycji opartych na historii miejsca. Nowa Papiernia powstaje w jednej z najpiękniejszych dzielnic Wrocławia, w dziewiętnastowiecznym budynku. Wizja ożywienia ciekawego miejsca to częsty zabieg, ale zwykle dotyczy ekskluzywnych inwestycji.

Zobacz także: Deweloperzy nadal stosują niedozwolone klauzule umowne

Poza tym deweloperzy coraz odważniej sięgają po nietypowe rozwiązania. W 2010 r. inwestycja Milenia Fort pojawiło się w grze, a dokładnie w symulatorze jazdy. Przyszli kierowcy mogli uczyć się zasad ruchu drogowego na przykładzie krakowskiego osiedla. Inny przykład to prezentacja w filmie. Akcja promocyjna warszawskich rezydencji Ventana objęła „Wojnę polsko-ruską”, a Aura Park gra w serialu „Na wspólnej”.

Materiały promocyjne i wizualizacje

Deweloperzy zaczynają zabieganie o klienta jeszcze przed powstaniem inwestycji. W ten sposób można przykuć wzrok kupującego i wstępnie związać go właśnie z tym miejscem. Wpasowanie się w wizję przyszłego domu klienta to prawdziwy sukces. Wizualizacja jest jedynym narzędziem, które ma moc, szczególnie na samym początku – to decydujące pierwsze wrażenie. Wysoka jakość materiałów promocyjnych wpływa nie tylko na wyobraźnię klienta. Jest także dowodem na to, że deweloper zatroszczył się o każdy element inwestycji i jest wiarygodny.

Czy to inwestycja buduje wizerunek firmy?

Niektórzy deweloperzy stawiają głównie na promocję inwestycji. Nowe osiedle jest szeroko reklamowane, ma własną multimedialną witrynę, a inwestor jedynie prostą stronę. Z kolei duże marki stawiają przede wszystkim na promocję własnego sukcesu i na tym opierają sprzedaż kolejnych osiedli.

Zobacz także: Osiedla w sąsiedztwie terenów zielonych – coraz bardziej popularne

– Najlepsze modele zarządzania brandami w tej branży to te tradycyjne, oparte na długofalowej strategii rozwijania portfela inwestycji (marek produktowych). Jeżeli deweloper wypuszcza podobne do siebie (pod względem grupy docelowej, standardu, itd.) inwestycje, to dobry dla niego jest model branded house. Wtedy zachodzi efekt synergii między wizerunkiem marki „matki” i marek wszystkich inwestycji – tłumaczy Jan Czerniawski.

Zobacz także: Wybór mieszkania – na co zwrócić uwagę?

Inny model działań to house of brands, kiedy największe znaczenie ma wizerunek innych inwestycji zrealizowanych przez dewelopera.

Deweloper ustala strategię działania już na samym początku, każdy zabieg jest szczegółowo zaplanowany. Każda inwestycja to indywidualna strategii. Inaczej sprzedawane się rodzinne osiedla, inne metody stosowane są do ekskluzywnych apartamentowców. Cel jest zawsze ten sam: szybki zwrot z inwestycji. Najważniejsze, żeby osiągnąć go bezbłędnie. Chociaż skuteczność narzędzi trudno zmierzyć, łatwo zbadać doświadczenie specjalistów i oprzeć właśnie o nie swój sukces.

Zobacz także: Czy to jest dobry czas na budowę domu?

Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dwa domy na jednej działce - czy i kiedy to możliwe?

W internecie czasem pojawiają się pytania o możliwość budowy dwóch domów jednorodzinnych na jednej działce. Wyjaśniamy, czy jest to dopuszczalne.

Najtańsze mieszkanie od dewelopera. Ile kosztuje?

Ile trzeba zapłacić za najtańsze mieszkanie od dewelopera? Jakie powierzchnie mają takie nieruchomości? Gdzie są dostępne? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Pusty korytarz w bloku to sprawna ewakuacja

Wózki na klatkach schodowych, rowery, kartony i szafy w podziemnych garażach. Taki widok jest codziennością na ternie wielu osiedlach. Dla mieszkańców to sposób na zaoszczędzenie kilku metrów powierzchni. Niestety, takie zachowanie nie jest zgodne z wytycznymi przeciwpożarowymi. Komentarz Mariusza Łubińskiego, prezesa firmy Admus, zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami.

Stare drzewa - dla jednych skarb dla innych przeszkoda

Do napisania niniejszego artykułu zainspirowała mnie ostatnia transakcja na rynku pierwotnym. Dla młodego małżeństwa poszukiwałam nieruchomości w podwarszawskim miasteczku, koniecznie w małej inwestycji, domu z 3 sypialniami, ale przede wszystkim ze starodrzewem. Wybrane przez małżeństwo miasteczko, to prawdziwa zielona oaza pod Warszawą. Po odwiedzeniu kilkunastu inwestycji i przeprowadzonych rozmowach z lokalnymi, małymi deweloperami okazało się, że starodrzew nie zawsze jest „mile widziany przez klientów” i że za wycinką starych dorodnych drzew wcale nie stoją deweloperzy.

REKLAMA

Nadchodzi obowiązkowa termomodernizacja mieszkań i domów. Sprawdź, które mogą być z niej zwolnione i na jakich zasadach z zastosowania się do dyrektywy budynkowej

Już od przyszłego roku zacznie działać tak zwana dyrektywa budynkowa. Wszystkie domy, bloki, kamienice i inne nieruchomości zostaną podzielone według klas energetycznych. Te z najniższa w trybie pilnym będą przechodzić obowiązkową termomodernizację, co mimo wsparcia ze środków publicznych dla ich właścicieli oznacza nie tylko uciążliwości, ale i dodatkowe koszty.

Nielegalni lokatorzy (ocupas) w Hiszpanii – jak się bronić. Szybsza procedura sądowa od 3 kwietnia 2025 r.

Zjawisko nielegalnego zajmowania nieruchomości w Hiszpanii budzi emocje wśród osób planujących zakup domu czy mieszkania na Półwyspie Iberyjskim. Od 3 kwietnia w wchodzą w życie nowe przepisy, zgodnie z którymi cała procedura sądowa dotycząca nielegalnych lokatorów (tzw. ocupas) ma zostać zakończona w maksymalnie 15 dni.

Budownictwo mieszkaniowe 2025: początek roku nie zapowiada wysypu nowych mieszkań, a wysokie kursy akcji spółek deweloperskich kłócą się z danymi GUS

Budownictwo mieszkaniowe 2025. Po optymistycznym styczniu pod względem budów rozpoczętych, w lutym nastąpiła stabilizacja danych statystycznych na dość przeciętnych poziomach wartości. W dalszym ciągu więc w budownictwie czekamy także na nadejście wiosny.

Będzie nowa ustawa propodażowa: czy przyspieszy budowę mieszkań w Polsce i obniży cenę metra kwadratowego

Budownictwo mieszkaniowe czeka na nową ustawę – tak zwaną ustawę podażową, obiecaną przez rząd. W ocenie deweloperów, gdyby nowa ustawa propodażowa została przyjęta w obecnej formie, nastąpiłby ciąg korzystnych zmian ułatwiających inwestycje i skracających proces budowy mieszkań.

REKLAMA

Program Pierwsze Klucze: by dostać dofinansowanie nie trzeba bezwzględnie kupować używanego mieszkania. Jak załatwić pieniądze na własne lokum

Utrzymujące się wysokie stopy procentowe sprawiają, że zdolność kredytowa Polaków pozostaje na niskim poziomie, a ci, którzy decydują się na budowę, szukają oszczędności. Może to zmienić program Pierwsze Klucze. Pieniądze z niego można wydatkować na budowę własnego domu, a nie tylko na kupno mieszkania na rynku wtórnym.

Wiosna to najlepsza pora na wymianę okien. Jak zrobić to, by nie przepłacić a odzyskać wydatek przez oszczędności na ogrzewaniu

Wiosna to idealny moment na prace związane z rewitalizacją budynków, w tym wymianę okien. Jak wynika z badań, czynnikiem, który w największej mierze decyduje o wyborze konkretnych materiałów, produktów czy rozwiązań, jest jakość.

REKLAMA