REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Brakuje miejsc parkingowych

Brak odpowiedniej liczby miejsc parkingowych to przede wszystkim problem większych miast.
Brak odpowiedniej liczby miejsc parkingowych to przede wszystkim problem większych miast.

REKLAMA

REKLAMA

Brakujące miejsca parkingowe to kolejny, obok złego stanu dróg, problem polskich kierowców. Jak rozwiązać problem brakujących miejsc parkingowych?

Deficyt miejsc parkingowych

Deficyt miejsc parkingowych to przede wszystkim problem większych miast. Zauważalne w ostatnich latach inwestycje w infrastrukturę drogową nie są w stanie zapewnić satysfakcjonującej przestrzeni przeznaczonej dla pojazdów. Jednocześnie, nieustanny rozwój metropolii powoduje dalszy napływ zarówno turystów, jak i potencjalnych nowych mieszkańców, często zmotoryzowanych. W tegorocznym raporcie o korkach w największych polskich miejscowościach, firma Deloitte zwraca uwagę, że już w 2009 r. około 60% ludności naszego kraju mieszkało właśnie w miastach. Ten sam dokument wskazuje niewystarczającą liczbę miejsc parkingowych jako jeden z gorzej ocenianych przez mieszkańców elementów organizacji ruchu. Całości obrazu nie poprawiają pojawiające się co jakiś czas w lokalnych gazetach czy serwisach internetowych, alarmujące tytuły typu „Zabierają kolejne miejsca parkingowe w centrum...”. Tendencja do rozszerzania strefy dla pieszych jest na ogół pozytywnie oceniana. Trzeba jednak równolegle prowadzić działania na rzecz zapewnienia komfortu również dla kierowców.

REKLAMA

Jak zwiększyć liczbę parkingów?

W dyskusjach na temat możliwości rozwiązania tego problemu pojawiają się różne koncepcje, często nawiązujące do doświadczeń innych krajów. Wśród propozycji wymienić można znany na Zachodzie system parkingów przesiadkowych „parkuj i jedź dalej”, który umożliwia rozładowanie ruchu samochodowego w centrach. Istotne jest także odpowiednie wykorzystanie dostępnej przestrzeni poprzez tworzenie parkingów w uzasadnionych lokalizacjach (urzędy, obiekty handlowo-usługowe) oraz zagospodarowanie ogrodzonych barierkami stref stanowiących pobocze jezdni. Czynnikiem, który od lat niweluje problem zatłoczonych chodników i pasów zieleni, są parkingi podziemne udostępniane w nowo powstających budynkach mieszkalnych i nie tylko.

Zobacz także: Kupno czy wynajem mieszkania?

REKLAMA

– Realizacja w centrum Wrocławia takich inwestycji jak Aparthotel Invite z luksusowymi mieszkaniami czy biurowiec Hubska Center wymaga od nas zapewnienia miejsc parkingowych zarówno mieszkańcom i pracownikom firm, jak i ich przyszłym gościom – podkreśla Witold Sadowski z firmy Deka Inwestycje – Parking podziemny stanowi więc od jakiegoś czasu standard w ofercie deweloperskiej, który warto jeszcze rozszerzać o pewną liczbę dostępnych miejsc naziemnych.

Powstające w miastach nowe obiekty z takimi parkingami nie rozwiążą oczywiście problemów komunikacyjnych, jednak stanowią niezbędny komfort dla lokatorów oraz osób załatwiających swoje sprawy w danej okolicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niezadowolenie widoczne nawet w Internecie

Niezadowolenie kierowców z obecnego stanu jest widoczne także w Internecie. Wystarczy wejść na branżowe fora, żeby usłyszeć krytyczne opinie na temat ilości i jakości parkingów oraz codziennych zachowań ich użytkowników. Jednocześnie w sieci pojawiają się różnorodne inicjatywy mające ułatwić życie kierowcom, takie jak serwisy informujące o parkingach dostępnych w poszczególnych miastach. Ciekawym rozwiązaniem jest też stworzenie portalu będącego kanałem komunikacji pomiędzy właścicielami samochodów oraz posiadaczami wolnych miejsc parkingowych. Inwestycje deweloperskie, kreatywność internautów czy analizy specjalistów od infrastruktury składają się na istotne działania na rzecz ułatwienia poruszania się i parkowania w coraz bardziej zatłoczonych miastach. Nie zastąpią one jednak rozsądnej i przede wszystkim długofalowej polityki władz lokalnych.

Zobacz także: Inwestycje w biurowce

Źródło: materiały prasowe

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Skoszona trawa jako nawóz – co jeszcze można z nią zrobić? Nie wyrzucaj i oszczędzaj pieniądze!

Nie wyrzucaj trawy po skoszeniu trawnika! Skoszona trawa sprawdza się jako nawóz. Sprawdź, co jeszcze można z nią zrobić i jak zaoszczędzić trochę pieniędzy. Do czego używają ją ogrodnicy i rolnicy? Oto kilka pomysłów zastosowania trawy po koszeniu trawnika.

949 tys. zł w Warszawie, 769 tys. zł w Trójmieście, 815 tys. zł w Krakowie, 552 tys. zł w Łodzi. Tyle średnio trzeba zapłacić za mieszkanie, a liczba rezerwacji rośnie

Według danych Otodom Analytics, cytowanych przez "Rzeczpospolitą", średni wskaźnik dziennych rezerwacji mieszkań w połowie kwietnia wynosił 140, a w całym I kwartale utrzymywał się na poziomie 90–100. Na tydzień przed końcem kwietnia wskaźnik przeciętnych dziennych rezerwacji pozostawał wysoki, choć już nie rekordowy, wynosząc 130 mieszkań.

Mieszkania w PRL. Ile nieruchomości można było legalnie posiadać? Ile kosztowała kawalerka w centrum Warszawy?

"W PRL mieszkanie było najbardziej deficytowym dobrem na rynku. Od 1989 r. realne zarobki Polaków wzrosły, ale i tak mieszkanie pozostaje towarem luksusowymi i trudno dostępnym dla znacznej części społeczeństwa" - powiedział PAP prof. Andrzej Zawistowski, historyk gospodarki, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Gdzie deweloperzy wciąż są górą, a gdzie powinni już zacząć zabiegać o klientów?

Ceny nowych mieszkań prawdopodobnie pójdą w tym roku w górę z powodu rosnących kosztów budowy. Jednak nie można wykluczyć promocyjnych bonusów od deweloperów, których zmusi do tego zaostrzająca się konkurencja. Eksperci portali RynekPierwotny.pl i GetHome.pl sprawdzili, w których metropoliach zanosi się na walkę o klientów.

REKLAMA

Kiedy najlepiej siać trawnik?

Trawnik to podstawa każdego ogrodu. Kiedy siać trawę, aby gęsto i zdrowo rosła? Jak siać trawnik krok po kroku?

Deweloperzy na Giełdzie Papierów Wartościowych

Po co deweloperom mieszkaniowym Giełda Papierów Wartościowych? Jakie korzyści im przynosi? Dlaczego niektórzy po latach obecności na giełdzie rezygnują z niej? 

Kiedy jest zimna Zośka 2024? Kiedy są zimni ogrodnicy?

Kiedy jest zimna Zośka 2024? Kiedy są zimni ogrodnicy i jakie są ich imiona? Co oznacza ta data dla ogrodników i rolników? Jakie znane przysłowia wiążą się z tym zjawiskiem?

Dzicy lokatorzy w Polsce idą śladem hiszpańskich ocupas. Jest obywatelski projekt ustawy, który ma ich powstrzymać

Osoba, która porusza się bez zgody właściciela jego samochodem traktowana jest przez prawo jako złodziej. Jeśli zajmie cudze mieszkanie, ma więcej praw od właściciela, bo ten musi nawet płacić czynsz wspólnocie mieszkaniowej. To tak jakby prawo zakazywało właścicielowi tego kradzionego auta jeszcze fundować złodziejowi paliwo.

REKLAMA

Czy ceny mieszkań nadal będą rosły?

Minister Rozwoju i Technologii, Krzysztof Hetman, ocenił w Radiu Zet, że deweloperzy zwiększyli podaż mieszkań, przewidując wprowadzenie programu "Mieszkanie na start" oraz programu wsparcia rozwoju budownictwa społecznego.

Wiosenne wyzwania finansowe Polaków. Remont domu na czele listy

Według najnowszego badania przeprowadzonego przez Santander Consumer Bank "Polaków Portfel Własny: wiosenne wyzwania 2024", aż 38% respondentów wskazało, że największym wydatkiem, jaki planują ponieść wiosną, jest remont domu. Co więcej, 58% badanych planuje sfinansować swoje projekty z bieżących dochodów.

REKLAMA