Czy gwarancja jakości stanowi istotny element umowy o budowę lokalu mieszkalnego?
REKLAMA
REKLAMA
Termin związany z ujawnieniem się wad
REKLAMA
Z gwarancją mamy zawsze do czynienia, jeżeli w umowie o budowę lokalu mieszkalnego zostały określone obowiązki gwaranta dotyczące usunięcia istotnych wad fizycznych przedmiotowej rzeczy. W takim przypadku okres na „ujawnienie się” wszelkiego rodzaju wad wynosi rok – od momentu kiedy rzecz została wydana nabywcy.
Warto pamiętać o tym, iż termin na „ujawnienie się” istotnych wady rzeczy może zostać w sposób swobodny uregulowany przez strony umowy o budowę lokalu mieszkalnego.
Zobacz również: Jakie skutki mogą wyniknąć z zawarcia umowy o budowę lokalu?
Co obejmuje odpowiedzialność z tytułu gwarancji?
Strony mogą w sposób swobodny uregulować kwestię dotyczącą odpowiedzialności z tytułu gwarancji. Jednakże, jeżeli nie określono szczegółowych postanowień – w zakres odpowiedzialności z tytułu gwarancji wchodzą przede wszystkim istotne wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy. Należy także pamiętać o tym, iż tego rodzaju wady musi usunąć sprzedawca w terminie określonym w umowie.
Przykłady postanowień dotyczących gwarancji w umowie o budowę lokalu
1. Spółdzielnia mieszkaniowa udziela gwarancji nabywcy w stosunku do stanu technicznego lokalu w okresie od dnia 01.01.2007 roku do 01.01.2010 roku;
2. Strony niniejszej umowy oświadczają, iż gwarantują sobie możliwość wzięcia udziału w odbiorze lokalu rzeczoznawców określonych w umowie przez strony;
3. Nabywca na mocy zawartej umowy gwarantuje sobie prawo do nie zaakceptowania postanowień zawartych w protokole zdawczo-odbiorczym, w przypadku stwierdzenia przez niego wad istotnych (nadmiernie utrudniających lub uniemożliwiających korzystanie z nieruchomości określonej w niniejszej umowie).
Zobacz również serwis: Spółdzielnia mieszkaniowa
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.