REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Biurowców nigdy za wiele/ fot. Fotolia
Biurowców nigdy za wiele/ fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Globalny rynek biurowy znajduje się obecnie w fazie dynamicznego rozwoju. Z danych międzynarodowej firmy doradczej JLL wynika, że w I kw. 2018 r. łączny popyt na 96 przebadanych rynkach osiągnął najwyższy poziom od 2008 r. – 10 mln mkw. 

Powierzchnie biurowe to towar bardzo potrzebny na rynku nieruchomości również w Polsce. W zależności od tego, gdzie są zlokalizowane i jak zostały zaprojektowane, znajdują swoich najemców prędzej lub później. Co decyduje o atrakcyjności biura dla chcących je wynająć i uczynić wizytówką swojej firmy?

REKLAMA

REKLAMA

Wielkość lokalu istotnym czynnikiem

Jednym z głównych czynników branych pod uwagę przez najemców jest wielkość lokalu. W zależności od planowanych ilości stanowisk pracy najemcy poszukują biur o z góry określonej powierzchni. Normy BHP (w bardzo dużym skrócie) informują, że na każdego pracownika zatrudnionego w pokoju biurowym powinno przypadać co najmniej 13 m3 wolnej objętości tego pomieszczenia oraz co najmniej 2 m2 wolnej powierzchni podłogi (niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęty itp.). Oczywiście inaczej planuje się niezbędną powierzchnię w zależności od rodzaju biura – czy jest to typowy „open space”, czy może przestrzeń o układzie pokojowym. Należy wziąć pod uwagę również miejsce przeznaczone pod recepcję, sale konferencyjne, jadalnie, itd. Wiele firm w trosce o komfort swoich pracowników zapewnia większą przestrzeń niż wynikałoby z rachunku opartego wyłącznie o minimalne normy i regulacje. 

Kluczowe, przy wynajmie biura, są kwestie związane nie tylko z samą powierzchnią, ale też aspekty techniczne. Szybki internet i odpowiednie okablowanie telekomunikacyjne są niezbędne każdemu najemcy powierzchni biurowej.

Pieniądz rządzi najmem

Niezwykle istotnym czynnikiem, jaki decyduje o zainteresowaniu daną powierzchnią biurową, jest jej cena. Zbyt wygórowana, zawyża koszty pracownicze i tym samym zniechęca potencjalnych najemców. Jest jednak często zależna od lokalizacji, w jakiej znajduje się biurowiec. Czynsze w biurowcach położonych w dogodnych komunikacyjnie miejscach, gdzie infrastruktura jest rozbudowana, a pracownicy mogą bez trudu dojechać w każdy rejon miasta, są zwykle wyższe od opłat za wynajem powierzchni w biurowcach znajdujących się na obrzeżach lub z ubogą infrastrukturą komunikacyjną czy usługową. Z drugiej strony zwykle warto zapłacić wyższy czynsz za atrakcyjnie położony budynek. Cóż z tego, że wybrana zostanie tańsza powierzchnia, jeśli później firma będzie miała duży problem ze znalezieniem pracowników godzących się na codzienne uciążliwe dojazdy. Jest to szczególnie istotna kwestia w największych miastach, gdzie korki są prawdziwą zmorą, a rywalizacja o pracowników najbardziej zacięta.

REKLAMA

W Warszawie, która dysponuje zdecydowanie największym zasobem powierzchni biurowej w Polsce, nie brakuje nowoczesnych obiektów zdolnych zaspokoić szybko rosnące potrzeby i wymagania najemców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednym z przykładów może być budynek Bobrowiecka 8 dysponujący 25 tys. mkw. powierzchni biurowej i usługowej klasy A. Już z zewnątrz budynek prezentuje się nad wyraz korzystnie, co jest zasługą ponadczasowej architektury zaproponowanej przez pracownię JEMS Architekci. W środku najemcy otrzymali do dyspozycji zaawansowane rozwiązanie technologiczne, gwarantujące wysoki komfort pracy. Całości dopełnia atrakcyjna lokalizacja na lubianym przez mieszkańców Dolnym Mokotowie, umożliwiająca także łatwe dotarcie do pracy z innych dzielnic.

Wspomniany budynek stanowi część większego, spójnego założenia – Kompleksu Bobrowiecka, w skład którego wchodzą także biurowiec Bobrowiecka 6 oraz budynek mieszkalny Bobrowiecka 10. Dzięki zróżnicowanej funkcji i skali adekwatnej do okolicy wspomniany kompleks nie tylko nie przytłacza, a wręcz dodatkowo zwiększa atrakcyjność tej części miasta.     

Grupa Emmerson S.A.

Źródło: Strefy Nieruchomości

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Nieruchomości
Deweloperzy nie zrobią dużych promocji cen mieszkań na Black Friday. Ale nie będzie też pompowania cen przed obniżką. To skutki ustawy o jawności cen

- W dobie jawności cen nieruchomości, nie spodziewam się, by na rynku deweloperskim znacząco obniżano ceny na okoliczność Black Friday. Taka „szybka obniżka” później zostaje w historii ceny dostępnej dla konsumenta i będzie on kilka miesięcy później widzieć, że deweloper był w stanie zaproponować za nieruchomość znacznie niższą cenę – mówi Mirosław Król, ekspert rynku nieruchomości. – Spodziewam się, że deweloperzy wykorzystają czas promocji w inny sposób niż obniżając ceny nominalnie. Przykładem może być oferowanie darmowych elementów wyposażenia mieszkania czy np. obniżki ceny na garaż lub miejsce postojowe – dodaje ekspert.

Dzierżawcy nie zapłacą podatku od nieruchomości. Jednak nie zawsze tak będzie. Dlaczego? Takie są przepisy, choć nie każdy je zna

Choć przepisy regulujące status podatników podatku od nieruchomości nie są skomplikowane, stosowanie ich przysparza w praktyce wielu problemów. Jest tak między innymi dlatego, że nie zawsze działanie intuicyjne jest zgodne z wolą ustawodawcy.

Czy osoby pracujące w domu muszą zapłacić podatek według wyższej stawki? Organy podatkowe i sądy są zgodne

Siedziba działalności gospodarczej w domu lub mieszkaniu pozwala nie tylko zaoszczędzić na kosztach najmu, ale również korzystnie rozliczyć PIT i VAT. A co z podatkiem od nieruchomości? Czy w takim przypadku trzeba płacić go według najwyższej stawki?

Przedsiębiorca w upadłości zapłaci podatek według najwyższej stawki. Nie zastąpi go syndyk

Czy będąc w upadłości podatnik nadal prowadzi działalność gospodarczą? Na to pytanie trzeba odpowiedzieć, aby zapłacić podatek od nieruchomości według właściwych stawek. Zdecydować trzeba również co do tego, czy stroną postępowania jest podatnik, czy syndyk.

REKLAMA

To koniec biurokratycznych uciążliwości dla właścicieli takich nieruchomości - Prezydent już podpisał nowelizację

Właściciele tego rodzaju nieruchomości mogą odetchnąć z ulgą. 18 listopada 2025 r. Prezydent RP podpisał się pod nowelizacją ustawy, która ma za zadanie wyraźnie skrócić urzędniczą maszynerię. Znikają m. in. podwójne zezwolenia na wycinkę drzew, a w wielu rodzajach spraw wystarczy zgłoszenie i milcząca zgoda urzędnika. Co dokładnie się zmienia dla właścicieli i jakich budynków dotyczy zmiana?

Nowy podatek od niesprzedanych mieszkań? Deweloperzy ostrzegają przed skutkami dla cen i podaży

Rosnąca liczba miast rozważa objęcie niesprzedanych mieszkań stawką podatku od nieruchomości komercyjnych. Deweloperzy alarmują, że takie rozwiązanie nie obniży cen, a wręcz może doprowadzić do ograniczenia podaży i podwyżek. Oto, jak oceniają pomysł i jego możliwe skutki.

Kredyt hipoteczny w Hiszpanii: stała czy zmienna stopa procentowa? Co i komu bardziej się opłaca [przykłady, obliczenia]

Wybór między kredytem o stałej lub zmiennej stopie procentowej w Hiszpanii powinien wynikać bezpośrednio ze strategii inwestycyjnej. Kredyty zmienne, zazwyczaj bez kar za wcześniejszą spłatę, sprawdzają się przy krótkoterminowych inwestycjach. Natomiast stałe oprocentowanie chroni przed wahaniami kosztów w strategii długoterminowego najmu.

Co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego wyjaśnił co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB.

REKLAMA

GUNB: Obowiązki właścicieli i zarządców nieruchomości jesienią i zimą - czynności przy większych opadach atmosferycznych (deszcz i śnieg)

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego w komunikacie z listopada 2025 r. przypomniał o najważniejszych obowiązkach właścicieli i zarządców obiektów budowlanych przy zwiększonych opadach. Jakie działania powinny być podejmowane w czasie takich opadów (deszczu lub śniegu), by zapewnić właściwy stan techniczny obiektów budowlanych.

Spory budowlane najpierw do mediacji. Nowe procedury od 1 marca 2026 roku

Pierwszym krokiem w rozwiązywaniu sporów budowlanych będą mediacje, na które sąd będzie miał obowiązek skierować obie strony przed posiedzeniem przygotowawczym bądź też przed pierwszą rozprawą. Przepisy wprowadzające nowe procedury wejdą w życie już 1 marca 2026 roku.

Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA