REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak kupujący wybierają dewelopera?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
PPW Group
PPW Group łączy wiedzę o rynku nieruchomości i marketingu inwestycji deweloperskich.
Nieruchomości Fot. Fotolia
Nieruchomości Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

O sukcesie inwestora decydują klienci – to oni są jego największą wizytówką i wspierają trudny proces kreacji wizerunku. Jak wiadomo zakup mieszkania na rynku pierwotnym wymaga pewności, a wygrywa solidny deweloper.

Temat rynku nieruchomości zawęża się w ostatnim czasie do kryzysu, spadku cen i trudności w uzyskaniu kredytu. Konkurencja wśród deweloperów rośnie, tym bardziej, że maleje liczba kupujących. Koniec „Rodziny na Swoim” to także nowy etap w promocji inwestycji. Deweloperzy starają się przyciągnąć klientów na różne sposoby, zwiększają swoją widoczność reklamami i kuszą promocjami. To klienci decydują o wartości inwestora, a wiarygodność stawiana jest niezmiennie na pierwszym miejscu.

REKLAMA

REKLAMA

Obraz wiarygodnego dewelopera

Dla klientów deweloperów ważna jest oczywiście niezależność finansowa i pewna historia udokumentowana zrealizowanymi inwestycjami. Kupujący szukają informacji o inwestorach przede wszystkim w Internecie. Grupa PPW przeprowadziła badania, by wyznaczyć istotne punkty relacji kupujący – deweloper. Ankietowani podkreślili, że największe znaczenie przy wyborze mieszkania mają dla nich opinie innych klientów dewelopera i znajomych – to zdanie 51% badanych. Kolejnym istotnym punktem jest dla nich doświadczenie i obecność na rynku inwestora (18%). Przy wyborze własnego mieszkania 15% ankietowanych zwróci uwagę na autorski system dopłat, czyli jeden z popularniejszych zabiegów stosowanych przez deweloperów.

Zobacz także: Jakie lokalizacje mieszkania preferują warszawiacy?

Kuszące mieszkania w promocji?

Deweloperzy zachęcają klientów różnymi promocjami. Mieszkania w niższych cenach w przedsprzedaży lub jako ostatnie lokale inwestycji łączą większość inwestorów. Popularne są także typowe „gratisy”: wykończenie mieszkania, wycieczki, sprzęty AGD i wiele innych pomysłowych dodatków. Zdecydowana większość ankietowanych podkreśla, że deweloperzy chwalący się cenami i rabatami zwrócą ich uwagę, ale to nie wpłynie na ich decyzję zakupową. Z badań PPW Group wynika, że 60% kupujących nie ufa promocjom.

REKLAMA

Zobacz także: Osiedla deweloperskie: czy powinny być ogrodzone?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wielu deweloperów posiłkuje się skutecznie rabatami i wyprzedażami – w ten sposób szybko zapełniają listy chętnych na mieszkania, a ich zwrot z inwestycji jest błyskawiczny. Warto zwrócić uwagę, że taka reklama sprawdza się w przypadku znanych marek i jest wynikiem mocnej pozycji na rynku. Analogicznie działają dilerzy samochodów: 10% rabatu w salonie BMW to zwykle prawdziwa okazja.

Istotna wydaje się informacja, że według danych, niskie ceny mają tak naprawdę niewielki wpływ na decyzję zakupową w porównaniu z wiarygodnością dewelopera.

Zobacz także: Inwestorzy indywidualni budują więcej, niż deweloperzy – raport GUS

Budowa zaufania, czyli jak dbać o klienta?

Reklama to tylko jeden z elementów promocji. Powinna wynikać z wizerunku, a ten z kolei deweloper musi budować konsekwentnie, według ustalonej strategii. Co ciekawe, zajmuje według badanych ostatnie miejsce w hierarchii elementów budujących wiarygodność. Zdecydowanie przedkładają nad nią rzeczowe artykuły oraz porady, którymi deweloper wspiera obecność w mediach. Klienci zwrócą uwagę na inwestora potrafiącego udokumentować swoje osiągnięcia. Internet jest ich głównym źródłem informacji, więc to właśnie tutaj szukają opinii, certyfikatów i przede wszystkim sprawdzają strony internetowe inwestorów.

Z danych PPW Group wynika, że najważniejsza jest czytelność witryny dewelopera i łatwość odnalezienia informacji – większość ankietowanych stawia to na pierwszym miejscu.  Kolejnym ważnym punktem dla badanych są foldery zawierające informacje o realizowanych inwestycjach i cenach. Na trzecim miejscu znalazł się pełny komunikat o sytuacji finansowej firmy.

Zobacz także: Na jakich osiedlach szukamy mieszkań?

Warto wyróżnić się z tłumu

Jan Czerniawski z PPW Group podkreśla, że „oryginalny pomysł na własny wizerunek, atrakcyjny z punktu widzenia klienta, musi zostać konsekwentnie zaadaptowany na wszystkie sfery działania firmy – od szaty graficznej materiałów wychodzących, przez wystrój wnętrz po procedury obsługi klientów”. Konsekwencja jest postawą działań wizerunkowych, wzmacniających promocję inwestycji.

Jako wyróżnik często stosowane są obcojęzyczne nazwy inwestycji, z elementami „house”, „building”, „villa”, „residence”. Nawiązanie do elegancji prosto z Włoch i wzmocnienie prestiżu łaciną wydaje się skuteczne – sądząc po popularności wśród deweloperów tych rozwiązań. Z badań PPW wynika, że osiedle powinno mieć polską nazwę – to odpowiedź 56% ankietowanych. Chociaż 44% badanych uznało, że nazwa nie ma dla nich znaczenia, to nikt nie wskazał, jako zachęcającej, wersji obcojęzycznej.

Zobacz także: Coraz mniej klauzul niedozwolonych w umowach deweloperów

Zaufana marka

Klienci decydują o znaczeniu dewelopera na podstawie jego działań. Inwestorzy starają się podkreślić swoje zalety, ale często zamiast realnych cech, reklamują się poprzez ceny i komunikaty o obniżkach. Staranne przygotowanie strony internetowej, folderów i wizualizacji to przede wszystkim autoprezentacja. Dopracowanie wszystkich szczegółów w oparciu o dobrą koncepcję musi wiązać się z potrzebami kupujących – to oni są najważniejsi.

Zobacz także: Jak kształtują się ceny mieszkań w niedużych miastach?

Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kupno mieszkania krok po kroku [Wywiad]

Kupno mieszkania to jedna z najważniejszych decyzji w życiu. Ekspertka Natalia Leszczyńska, dyrektor ds. marketingu Pekabex Development, podpowiada jak wybrać mieszkanie, na co zwracać uwagę, by tej decyzji nie żałować. Poniższy wywiad to w istocie poradnik jak kupić mieszkanie krok po kroku.

Od 11 września 2025 r. deweloperzy z nowym obowiązkiem, a kupujący z łatwiejszym dostępem do kluczowych informacji

11 września weszły w życie przepisy nakładające na deweloperów obowiązek publikowania cen ofertowych mieszkań i domów. Informacja dotyczyć ma nie tylko powierzchni użytkowej, ale też np. komórek lokatorskich, miejsc postojowych oraz wszystkich dodatkowych kosztów ponoszonych przez nabywcę.

Zasiedzenie nieruchomości nie zawsze jest możliwe

Zasiedzenie pozwala na nabycie własności nieruchomości przez osobę, która nią włada jak właściciel przez długi czas, mimo że formalnie nim nie jest. Może to być sposób na uregulowanie wieloletnich stanów faktycznych, istnieją jasne sytuacje, w których zasiedzenie jest wykluczone. Kiedy nie można nabyć nieruchomości przez zasiedzenie i jakie przeszkody stoją na drodze do stania się jej prawnym właścicielem?

Zmiany w prawie budowlanym. Nowe przepisy mają zwiększyć bezpieczeństwo pożarowe budynków [Gość Infor.pl]

Polskie przepisy dotyczące bezpieczeństwa pożarowego budynków od lat pozostawały w tyle za realiami nowoczesnego budownictwa. Teraz szykują się zmiany, które – jak podkreślają eksperci – mogą realnie wpłynąć na bezpieczeństwo mieszkańców oraz użytkowników hal przemysłowych i obiektów użyteczności publicznej.

REKLAMA

Koniec strategii pozornych promocji - od 11 września 2025 r. klient ma z góry dokładnie wiedzieć ile zapłaci za mieszkanie. Zmiany w ustawie deweloperskiej

Nowelizacja ustawy deweloperskiej, która weszła w życie w 11 lipca 2025 r., to ważny krok w kierunku większej jawności i przewidywalności rynku mieszkaniowego. Zmiany te wprost odpowiadają na rosnące oczekiwania klientów dotyczące transparentności procesu zakupu. Po raz pierwszy nałożono na deweloperów obowiązek publikowania kompletnych i aktualnych danych o każdej inwestycji - od cen metra kwadratowego, przez dodatkowe koszty, aż po historię zmian. Wszystkie te informacje mają być nie tylko dostępne na stronach internetowych firm, lecz także codziennie przekazywane do centralnego rejestru i publikowane w portalu danych publicznych. 11 września kończy się dwumiesięczny okres przejściowy, który przewidział ustawodawca na dostosowanie się deweloperów do nowych przepisów.

Owoce sąsiada na mojej działce. Jakie są przepisy?

Relacje sąsiedzkie mogą być źródłem wielu nieprzewidzianych sytuacji, zwłaszcza na granicy działek. Do kogo należą owoce sąsiada, które spadły na nasz grunt? Kwestie te regulują przepisy Kodeksu cywilnego.

Stopy procentowe: decyzja RPP a kredyty i mieszkania [Komentarz]

Stopy procentowe znowu poszły w dół. Jak wpływa to na kredyty i kupno mieszkania? Decyzja RPP oceniana jest pozytywnie przez polskich przedsiębiorców. Samo obniżenie stóp procentowych nie jest jednak game changerem. Potrzeba planu gospodarczego.

Kiedy zaczyna się jesień 2025 r.?

Nie tak łatwo odpowiedzieć na pytanie, kiedy zaczyna się jesień. Inne będą daty rozpoczęcia jesieni astronomicznej, kalendarzowej, meteorologicznej, fenologicznej i termicznej. Jakie więc daty początku jesieni można wskazać w 2025 roku?

REKLAMA

Nowe przepisy budowlane - jakie zmiany szykują się na rynku mieszkaniowym? Będzie drożej

Projekt nowego rozporządzenia dotyczącego warunków technicznych budynków wprowadza regulacje dotyczące m.in. instalacji punktów ładowania pojazdów elektrycznych, paneli fotowoltaicznych, magazynów energii oraz dostępności dla osób niepełnosprawnych i seniorów. Jak deweloperzy oceniają te zmiany i jaki będą miały wpływ na koszty inwestycji mieszkaniowych? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Dlaczego fotowoltaika się pali? Jest luka w prawie budowlanym

Dlaczego dochodzi do pożarów instalacji fotowoltaicznej? Ekspert Stowarzyszenia Elektryków Polskich tłumaczy, że wina leży po stronie słabej jakości montażu fotowoltaiki. Co więcej, wiele instalacji powstało bez projektu technicznego. Tutaj jest luka w prawie budowlanym.

REKLAMA