REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak kupujący wybierają dewelopera?

PPW Group
PPW Group łączy wiedzę o rynku nieruchomości i marketingu inwestycji deweloperskich.
Nieruchomości Fot. Fotolia
Nieruchomości Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

O sukcesie inwestora decydują klienci – to oni są jego największą wizytówką i wspierają trudny proces kreacji wizerunku. Jak wiadomo zakup mieszkania na rynku pierwotnym wymaga pewności, a wygrywa solidny deweloper.

Temat rynku nieruchomości zawęża się w ostatnim czasie do kryzysu, spadku cen i trudności w uzyskaniu kredytu. Konkurencja wśród deweloperów rośnie, tym bardziej, że maleje liczba kupujących. Koniec „Rodziny na Swoim” to także nowy etap w promocji inwestycji. Deweloperzy starają się przyciągnąć klientów na różne sposoby, zwiększają swoją widoczność reklamami i kuszą promocjami. To klienci decydują o wartości inwestora, a wiarygodność stawiana jest niezmiennie na pierwszym miejscu.

REKLAMA

Obraz wiarygodnego dewelopera

Dla klientów deweloperów ważna jest oczywiście niezależność finansowa i pewna historia udokumentowana zrealizowanymi inwestycjami. Kupujący szukają informacji o inwestorach przede wszystkim w Internecie. Grupa PPW przeprowadziła badania, by wyznaczyć istotne punkty relacji kupujący – deweloper. Ankietowani podkreślili, że największe znaczenie przy wyborze mieszkania mają dla nich opinie innych klientów dewelopera i znajomych – to zdanie 51% badanych. Kolejnym istotnym punktem jest dla nich doświadczenie i obecność na rynku inwestora (18%). Przy wyborze własnego mieszkania 15% ankietowanych zwróci uwagę na autorski system dopłat, czyli jeden z popularniejszych zabiegów stosowanych przez deweloperów.

Zobacz także: Jakie lokalizacje mieszkania preferują warszawiacy?

Kuszące mieszkania w promocji?

Deweloperzy zachęcają klientów różnymi promocjami. Mieszkania w niższych cenach w przedsprzedaży lub jako ostatnie lokale inwestycji łączą większość inwestorów. Popularne są także typowe „gratisy”: wykończenie mieszkania, wycieczki, sprzęty AGD i wiele innych pomysłowych dodatków. Zdecydowana większość ankietowanych podkreśla, że deweloperzy chwalący się cenami i rabatami zwrócą ich uwagę, ale to nie wpłynie na ich decyzję zakupową. Z badań PPW Group wynika, że 60% kupujących nie ufa promocjom.

Zobacz także: Osiedla deweloperskie: czy powinny być ogrodzone?

Wielu deweloperów posiłkuje się skutecznie rabatami i wyprzedażami – w ten sposób szybko zapełniają listy chętnych na mieszkania, a ich zwrot z inwestycji jest błyskawiczny. Warto zwrócić uwagę, że taka reklama sprawdza się w przypadku znanych marek i jest wynikiem mocnej pozycji na rynku. Analogicznie działają dilerzy samochodów: 10% rabatu w salonie BMW to zwykle prawdziwa okazja.

Istotna wydaje się informacja, że według danych, niskie ceny mają tak naprawdę niewielki wpływ na decyzję zakupową w porównaniu z wiarygodnością dewelopera.

Zobacz także: Inwestorzy indywidualni budują więcej, niż deweloperzy – raport GUS

Budowa zaufania, czyli jak dbać o klienta?

REKLAMA

Reklama to tylko jeden z elementów promocji. Powinna wynikać z wizerunku, a ten z kolei deweloper musi budować konsekwentnie, według ustalonej strategii. Co ciekawe, zajmuje według badanych ostatnie miejsce w hierarchii elementów budujących wiarygodność. Zdecydowanie przedkładają nad nią rzeczowe artykuły oraz porady, którymi deweloper wspiera obecność w mediach. Klienci zwrócą uwagę na inwestora potrafiącego udokumentować swoje osiągnięcia. Internet jest ich głównym źródłem informacji, więc to właśnie tutaj szukają opinii, certyfikatów i przede wszystkim sprawdzają strony internetowe inwestorów.

Z danych PPW Group wynika, że najważniejsza jest czytelność witryny dewelopera i łatwość odnalezienia informacji – większość ankietowanych stawia to na pierwszym miejscu.  Kolejnym ważnym punktem dla badanych są foldery zawierające informacje o realizowanych inwestycjach i cenach. Na trzecim miejscu znalazł się pełny komunikat o sytuacji finansowej firmy.

Zobacz także: Na jakich osiedlach szukamy mieszkań?

Warto wyróżnić się z tłumu

REKLAMA

Jan Czerniawski z PPW Group podkreśla, że „oryginalny pomysł na własny wizerunek, atrakcyjny z punktu widzenia klienta, musi zostać konsekwentnie zaadaptowany na wszystkie sfery działania firmy – od szaty graficznej materiałów wychodzących, przez wystrój wnętrz po procedury obsługi klientów”. Konsekwencja jest postawą działań wizerunkowych, wzmacniających promocję inwestycji.

Jako wyróżnik często stosowane są obcojęzyczne nazwy inwestycji, z elementami „house”, „building”, „villa”, „residence”. Nawiązanie do elegancji prosto z Włoch i wzmocnienie prestiżu łaciną wydaje się skuteczne – sądząc po popularności wśród deweloperów tych rozwiązań. Z badań PPW wynika, że osiedle powinno mieć polską nazwę – to odpowiedź 56% ankietowanych. Chociaż 44% badanych uznało, że nazwa nie ma dla nich znaczenia, to nikt nie wskazał, jako zachęcającej, wersji obcojęzycznej.

Zobacz także: Coraz mniej klauzul niedozwolonych w umowach deweloperów

Zaufana marka

Klienci decydują o znaczeniu dewelopera na podstawie jego działań. Inwestorzy starają się podkreślić swoje zalety, ale często zamiast realnych cech, reklamują się poprzez ceny i komunikaty o obniżkach. Staranne przygotowanie strony internetowej, folderów i wizualizacji to przede wszystkim autoprezentacja. Dopracowanie wszystkich szczegółów w oparciu o dobrą koncepcję musi wiązać się z potrzebami kupujących – to oni są najważniejsi.

Zobacz także: Jak kształtują się ceny mieszkań w niedużych miastach?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Nieruchomości
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Frankowicze znów triumfują. Co oznacza wyrok TSUE?

    Frankowicze znów mają powody do radości. TUSE w czwartek orzekł, że sądy krajowe mają obowiązek zbadać z urzędu, czy postanowienia umowy mają nieuczciwy charakter i, dokonawszy takiego badania, mają obowiązek wyłączyć stosowanie nieuczciwych warunków umownych tak, aby nie wywierały one skutków wobec konsumenta.

    Bezpieczny Kredyt 2% - czy w 2024 roku nadal będzie można skorzystać z dopłat do kredytu?

    Już od początku lipca 2023 r. osoby zainteresowane zakupem nieruchomości mogą być beneficjentami rządowego programu Bezpieczny Kredyt 2%. Kilka dni temu Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zwiększeniu środków na Bezpieczny Kredyt 2% o blisko 4,8 mld zł. To wstępne ustalenia, które muszą jeszcze przejść ścieżkę legislacyjną. Jeśli projekt zostanie zatwierdzony, w 2024 roku z programu będzie mogło skorzystać kolejne 35 tys. osób.

    Jaki metraż mają największe mieszkania deweloperskie i ile kosztują?

    Jak duże mieszkania można znaleźć u deweloperów? W których inwestycjach? Ile kosztują? Sprawdzamy!

    Frankowicze nie odpuszczają. Przyszły rok będzie podobny? [KOMENTARZ]

    Według najnowszych statystyk, od początku br. do końca trzeciego kwartału do sądów okręgowych w całym kraju wpłynęło o jedną trzecią więcej spraw frankowych niż rok wcześniej. Skala tak dużego wzrostu jest zrozumiała. Wielu kredytobiorców zachęciła do złożenia pozwu korzystna dla nich decyzja TSUE. Przekonujące były też zwycięskie batalie sądowe innych frankowiczów. Ponadto rosnąca świadomość prawna konsumentów i aktywne działania informacyjne różnych organizacji oraz kancelarii prawnych dały zapalniki do walki w sądach. Skutkiem tego niektóre z nich odnotowały nawet blisko 200-procentowe wzrosty liczby spraw frankowych. A to jeszcze nie koniec dodatnich wyników, choć kolejne skoki mogą być już nieco słabsze. Banki już powinny rozważać bardziej korzystne ugodowe rozwiązania konfliktów.

    REKLAMA

    Wody opadowe to nie problem tylko cenny zasób. Jak zagospodarować je w mieście?

    W obliczu zmian klimatycznych, również Europa staje się coraz bardziej narażona na anomalie pogodowe, takie jak długotrwałe okresy bez opadów lub nawalne deszcze. Te zjawiska wpływają na to jak projektowane są nowe budynki i infrastruktura, a także w jaki sposób modernizowane są istniejące obiekty. Jednym z kluczowych aspektów walki ze zmianami jest odpowiednie zagospodarowanie wód opadowych. Zamiast traktować je jako problem, pora spojrzeć na nie jako na cenny zasób, którego mądre wykorzystanie, uchroni nas przed zagrożeniami wynikającymi ze zmian klimatycznych.

    Dofinansowanie wymiany dachów z azbestu. Nabór wniosków od 15 grudnia 2023 r.

    Od 15 grudnia 2023 r. do 12 stycznia 2024 r. będzie można ubiegać się o wsparcie na wymianę w gospodarstwach rolnych pokryć dachowych wykonanych z materiałów zawierających azbest. Jest to drugi nabór wniosków o taką pomoc finansową realizowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

    Czy prawo zmusi rynek do większego nacisku na budynki pasywne?

    Potrzeba termomodernizacji budynków jest faktem, a energooszczędność jest jednym z najważniejszych wyzwań na rynku nieruchomości. Regulacje unijne mają w tym swój duży udział. Jaki jest planowany koszt termomodernizacji w Europie, i kto za to zapłaci? 

    Dłużej niż w Belgii, ale krócej niż na Słowacji. Ile pracujemy na zakup mieszkania?

    Ośmiokrotność rocznych zarobków brutto - tyle musi poświęcić przeciętny Kowalski, by kupić własne lokum. Według raportu Deloitte wynik ten plasuje nas pośrodku europejskiej stawki. Ile na mieszkanie pracuje się w innych krajach? Jakie są tam ceny nieruchomości?

    REKLAMA

    Kończą się negocjacje w sprawie dyrektywy UE dot. charakterystyki energetycznej budynków. Polskie szkoły pionierami w dziedzinie efektywności energetycznej ale nadal wiele jest do zrobienia

    Polscy przedstawiciele zbliżają się do finałowego etapu negocjacji odnośnie Dyrektywy UE dotyczącej charakterystyki energetycznej budynków. Ta dyrektywa ma na celu zainicjowanie rozległych prac renowacyjnych zarówno w przypadku budynków publicznych, jak i prywatnych. W Polsce można wskazać kilka przykładów pionierskich projektów, które mogą stanowić inspirację dla fali renowacji. Szkoły w Budzowie i Rogowie przodują w tworzeniu energooszczędnych rozwiązań, które mogą stać się inspiracją dla fali renowacji w Polsce. Jednocześnie wiele innych polskich szkół jest w złym stanie. Polska traci około 75 000 dni szkolnych rocznie z powodu pleśni i wilgoci w budynkach. Organizacje społeczeństwa obywatelskiego wzywają rząd do postawienia sobie jasnych i ambitnych celów w zakresie renowacji szkół i domów w trosce o zdrowie i dobrobyt polskich dzieci.

    Polacy uważają, że deweloperzy powinni więcej budować z ekomateriałów. Co wtedy z cenami nieruchomości?

    Ponad połowa Polaków jest zdania, że powinny obowiązywać przepisy obligujące deweloperów do budowania nowych mieszkań i domów w dużej części z materiałów ekologicznych, w tym pochodzących z recyklingu. Co na to eksperci? Opinie są podzielone. 

    REKLAMA