REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak firmy wybierają lokale biurowe?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Emmerson Nieruchomości
Emmerson Twój Partner w Nieruchomościach.
Duże korporacje biorą pod uwagę głównie lokalizacje biurowców.
Duże korporacje biorą pod uwagę głównie lokalizacje biurowców.

REKLAMA

REKLAMA

Jak firmy wybierają lokale biurowe? Duże korporacje biorą pod uwagę głównie lokalizacje biurowców. Z kolei rodzime przedsiębiorstwa stawiają na tańsze biura, położone z dala od centrum.

Krajowe oddziały dużych korporacji stawiają raczej na najbardziej prestiżowe lokalizacje w ścisłym centrum miast. W takim wypadku najczęściej wybierane są najbardziej ekskluzywne biurowce klasy A, które z jednej strony spełniają standardy ujednolicone dla wszystkich zagranicznych filii przedsiębiorstwa, a z drugiej podkreślają jego aspiracje oraz pozycję rynkową. Warto zaznaczyć, że dla takich firm, oprócz ogólnego poziomu warunków pracy oraz odpowiedniego położenia, duże znaczenie ma to, czy dany budynek spełnia normy Green Building. Zachodnie przedsiębiorstwa, również te reprezentujące sektor BPO, coraz częściej wymagają, aby w obiekcie zastosowane zostały rozwiązania przyjazne dla środowiska. Takie podejście jest podyktowane nie tylko chęcią budowania pozytywnego wizerunku firmy, ale również prostym rachunkiem ekonomicznym – prowadzi bowiem do obniżenia kosztów eksploatacji budynku.

REKLAMA

Zobacz także: Lion’s House – prestiżowe doradztwo nieruchomości

Tańsze obiekty są z kolei zajmowane przez średniej wielkości rodzime firmy. Takie przedsiębiorstwa z reguły akceptują niższy standard obiektu oraz lokalizację poza centrum w zamian za niższy koszt najmu. Warto jednak dodać, że wybór biurowca klasy B, poza samymi mniejszymi kosztami, ma również inne zalety. Tego typu obiekty są zazwyczaj mniejsze niż te położone w centrum. Poza tym rzadziej występują w nich rozwiązania typu „open space”. Dzięki temu firma poszukująca mniejszej powierzchni (przykładowo do 300 mkw.) ma w takim wypadku silniejszą pozycję negocjacyjną niż ma to miejsce w dużych biurowcach, gdzie aranżacja „open space” wymusza podziały na większe moduły. Wybór mniej prestiżowego biurowca w nieco gorszej lokalizacji może dawać również większe możliwości zmiany zajmowanego metrażu. Budynki w centrum charakteryzują się często niższymi stopami pustostanów. Inaczej może być w mniejszych biurowcach położonych poza głównymi dzielnicami, gdzie nagła potrzeba zwiększenia zajmowanej powierzchni może nie stanowić problemu. Duże znaczenie w tym wypadku mają również rozwiązania komunikacyjne i czas dotarcia do pracy. Należy zaznaczyć, że pracownikom przedsiębiorstw, które mają swoją siedzibę w centrum, dotarcie do pracy zajmuje nieraz znacznie dłużej niż tych usytuowanych na uboczu. Centralne położenie budynku oznacza często lokalizację w strefie płatnego parkowania, podczas gdy ulokowanie biurowca z dala od centrum znacznie ogranicza trudności związane z parkowaniem.

Zobacz także: Biura w kamienicach

Należy także podkreślić, że to, jaką lokalizacją swojego biura jest zainteresowana dana firma, zależy również od rodzaju prowadzonej działalności. Przedsiębiorstwa, w których praca polega na stałym kontakcie z klientem, jak banki czy pośrednicy finansowi, na miejsce swoich placówek wybierają najczęściej reprezentacyjne lokalizacje w centralnych rejonach miast, choć niekoniecznie w biurowcach. Odpowiednim miejscem w tym wypadku może być lokal usługowy na przykład w kamienicy przy ruchliwej ulicy. Zabytkowy dworek może za to stanowić dobre miejsce na prowadzenie np. kancelarii prawnej. Z kolei w wypadku działalności, która nie wymaga bezpośredniego kontaktu z klientem, czyli tzw. back-office, czy call center, na siedzibę są najczęściej wybierane business parki usytuowane w pobocznych dzielnicach lub podmiejskich lokalizacjach.

Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany dla prosumentów: opłaty za recykling paneli fotowoltaicznych

Polska wprowadza opłaty za utylizację paneli fotowoltaicznych. Właściciele starszych instalacji fotowoltaicznych będą pokrywać koszty recyklingu zużytych paneli. Zmiana prawa ma na celu przesunięcie ciężaru odpowiedzialności z producentów na użytkowników w obliczu rosnącej ilości odpadów z OZE.

Nowy trend na rynku najmu: wynajmujący zlecają obsługę profesjonalnym agencjom. Jakie korzyści, jakie minusy

Rynek najmu w przeobrażeniu. Model wynajmu krótkoterminowego, który jeszcze niedawno kusił prostotą i szybkim zyskiem, dziś coraz częściej okazuje się zbyt obciążający dla właścicieli. Rosnące wymagania formalne, potrzeba dostępności 24/7 i odpowiedzialność za każdy etap obsługi gości sprawiają, że wiele osób zaczyna szukać alternatyw.

Czy spadek stóp procentowych wpłynął na rynek mieszkaniowy?

Czy majowa obniżka stóp procentowych, poprawiająca dostępność kredytów, przełożyła się na wzrost sprzedaży nowych mieszkań i liczbę rezerwacji? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Inżynierowie instalacji sanitarnych odchodzą z zawodu. Przyczyną coraz mniejsze zarobki. Będą minimalne stawki?

Branża projektowania instalacji sanitarnych przeżywa kryzys, który wykracza już daleko poza typowe problemy związane z zatorami płatniczymi. Niskie marże destabilizują całe środowisko projektowe i tworzą błędne koło trudności finansowych. – Biura projektowe przyjmują zlecenia, które nie pokrywają kosztów, albo… zamykają się, a inżynierowie – zmieniają zawód – twierdzi Przemysław Tkaczuk, inżynier instalacji sanitarnych i współwłaściciel biura projektowego PM Projekt.

REKLAMA

Dobre wiadomości dla najemców: najem przestał drożeć

W maju tylko w Gdańsku i Poznaniu poszły w górę przeciętne ceny najmu mieszkań dostępnych na rynku. W pozostałych największych metropoliach stawki czynszu utrzymały poziom z poprzedniego miesiąca. Co ważne, bardzo wzrosła liczba mieszkań oferowanych do wynajmu.

Sezon na wynajem mieszkań dla studentów 2025 rozpoczęty. Mniej ofert, wyższe ceny, większy popyt

W maju liczba wyszukiwań mieszkań na wynajem na Otodom przekroczyła 1,1 mln. Zainteresowanie lokalami „studenckimi”, „blisko uczelni” czy „na studia” wzrosło aż o 83% rok do roku. Najczęściej poszukiwane są mieszkania dwupokojowe z budżetem do 3 tys. zł miesięcznie.

Sprawa WIBOR przed TSUE. Czego mogą się spodziewać kredytobiorcy kredytów złotówkowych?

Zbliżająca się rozprawa przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie o sygnaturze akt C-471/24 (już 11 czerwca 2025 r.) może okazać się przełomowa dla tysięcy polskich kredytobiorców, którzy zawarli umowy kredytowe w złotych polskich oparte na wskaźniku referencyjnym WIBOR. Tym razem jednak – w przeciwieństwie do spraw frankowych – nie chodzi o walutę kredytu, ale o mechanizm ustalania jego oprocentowania i zgodność tego mechanizmu z unijnymi przepisami o ochronie konsumenta.

Koniec z patodeweloperką. Zmiany w ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego. Prezydent podpisał ustawę

W dniu 5 czerwca 2025 r. Prezydent RP Andrzej Duda podpisał ustawę z dnia 21 maja 2025 roku o zmianie ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego oraz Deweloperskim Funduszu Gwarancyjnym. Ustawa wprowadza zmiany w ustawie z dnia 20 maja 2021 r. o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego oraz Deweloperskim Funduszu Gwarancyjnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 695). Poniżej opis jakie to istotne regulacje się zmieniły.

REKLAMA

Zaczęły się już grzyby: niektórzy mówią, że jest wysyp

Można powiedzieć, że czuć już grzyby w powietrzu. To specyficzny, intensywny zapach, którego nie można pomylić z niczym innym. Zatem ogłaszamy: zaczęły się już grzyby, ba - niektórzy mówią, że jest wysyp. Grzybobranie to jedna z ulubionych aktywności Polaków, a wielu z nas nie może się doczekać pierwszych wypraw do lasu w poszukiwaniu dorodnych okazów. Czy w czerwcu 2025 roku można już znaleźć grzyby w polskich lasach? Odpowiedź brzmi: tak! Choć sezon grzybowy kojarzy się głównie z jesienią, to w tym roku, dzięki chłodnej i deszczowej wiośnie, pierwsze grzyby pojawiły się wcześniej.

Leasing oświetlenia – nowe rozwiązanie dla firm i deweloperów. Na czym polega i jakie korzyści oferuje

Czy leasing może wyjść poza samochody i komputery? Coraz więcej firm mówi: tak. W dobie transformacji modelu własnościowego, gdy liczy się dostęp, a nie posiadanie, leasing infrastruktury technicznej – w tym oświetlenia – staje się realnym narzędziem optymalizacji kosztów i zarządzania obiektami.

REKLAMA