Według indeksu śledzącego zmiany cen na rynku najmu nieruchomości luksusowych, Prime Global Index, najem w 10 śledzonych miastach, na koniec III kwartału 2022, podrożał o 10,2% r/r. Jednocześnie oznacza to spadek z poziomu 11,9%, który został osiągnięty w marcu 2022 roku, czyli na koniec II kwartału.
Mimo pogarszającej się na całym świecie sytuacji gospodarczej i silnego osłabienia nastrojów konsumenckich, dobra luksusowe jak zawsze są odporne na wahania koniunktury. Ani wysoka inflacja, trwająca wojna na Ukrainie i walki państw z konsekwencjami pandemii Covida, nie zatrzymały wzrostu tego rynku. Jak wynika z raportu Bain & Company, całkowita wartość rynku dóbr luksusowych, czyli m.in. nieruchomości, jachtów, samolotów, aut, wzrosła w 2022 r. o 21%.
Ideą marek premium jest to, że ci, którzy je kupują, mają wystarczająco dużo pieniędzy i nabywają rzeczy, ponieważ im się podobają, a zatem cena nie powinna być przedmiotem wpływającym na decyzję zakupową. Dlatego wszystko, co powinno mieć znaczenie przy zakupie takiego produktu to jakość, rzemiosło, reputacja, lifestyle i stojąca za nim historia.