REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ergonomia w biurze

Subskrybuj nas na Youtube
W biurze spędzamy dużo czasu, dlatego ergonomia w nim jest niezwykle istotna. Fot. Armstrong
W biurze spędzamy dużo czasu, dlatego ergonomia w nim jest niezwykle istotna. Fot. Armstrong
Armstrong
Armstrong

REKLAMA

REKLAMA

Coraz częściej pracodawcy w czasie aranżacji biura zwracają uwagę na ergonomię. W biurze spędzamy dużo czasu, dlatego ergonomia w nim jest niezwykle istotna.

Od dłuższego czasu obserwujemy diametralne zmiany w charakterze pracy. Dziś coraz częściej pracujemy w biurach, w których spędzamy średnio około 2000 godzin rocznie. W związku z tym, projektanci współczesnych biurowców stają przed wyzwaniem – co zrobić, aby przestrzeń biurowa była nie tylko estetyczna, funkcjonalna, ale i ergonomiczna?

REKLAMA

REKLAMA

Praca biurowa tylko pozornie wydaje się łatwa i przyjemna. Wielogodzinne siedzenie za biurkiem, przed monitorem komputera, w hałasie działających urządzeń biurowych, klimatyzatorów, wentylacji, rozmawiających osób – takie warunki z pewnością nie sprzyjają efektywności, kreatywności i dobremu samopoczuciu pracowników. Dlatego zarówno przed architektami i projektantami wnętrz obiektów biurowych, jak i przed producentami materiałów wykończeniowych i wyposażenia przeznaczonego do biur, stoi niezwykle trudne zadanie: tworzyć ergonomiczne obiekty, które będą odpowiedzią na wyzwania współczesnej pracy i potrzeby użytkowników przestrzeni biurowej.

Zobacz także: Aranżacja wnętrza użyteczności publicznej: kompendium

Biurowa ergonomia

Na ergonomię codziennej pracy wpływa wiele czynników. Stosując podstawowe zasady ergonomii, można stworzyć przestrzeń biurową, która nie tylko nie będzie uciążliwa, ale będzie jednocześnie przyjazna i komfortowa dla użytkowników. O czym należy pamiętać? Przede wszystkim o wygodnym, regulowanym krześle, odpowiednio ustawionym biurku, bezpiecznym dla wzroku oświetleniu oraz monitorze komputera. Właściwa wentylacja i klimatyzacja pozwalająca utrzymać poziom czystości i wilgotności powierza to również niezbędne czynniki. To jednak nie wszystko. – W nowoczesnych biurowcach coraz częściej tworzy się wnętrza zorganizowane na planie otwartym, czyli tzw. open space, w którym przebywa i pracuje jednocześnie wiele osób. Dla zachowania komfortu i higieny pracy istotne jest więc także zapewnienie odpowiednich warunków akustycznych, które pozwolą minimalizować wszelkie hałasy, nieuniknione w tego typu pomieszczeniach – tłumaczy Anna Baczkowska z firmy Armstrong.

REKLAMA

Open space

Co nas najbardziej rozprasza w pracy? Najczęściej jest to uciążliwy hałas, który może pochodzić z rozmaitych źródeł. Zwykle generowany jest przez różne urządzenia biurowe, działające wentylatory i klimatyzatory, rozmawiające osoby, a także hałas uliczny i komunikacyjny dobiegający z zewnątrz. W jaki sposób można go minimalizować? – Warunki akustyczne przestrzeni biurowych można regulować przede wszystkim poprzez zastosowanie sufitów podwieszanych – mówi Anna Baczkowska. Sufi jako największa i najmniej „zagospodarowana” płaszczyzna jest idealnym miejscem, które odpowiednio przygotowane, może w znaczny sposób poprawiać akustykę pomieszczeń. Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań dostosowanych do potrzeb różnorodnych wnętrz biurowych – od otwartych i przestrzennych open space, poprzez sale konferencyjne i audytoria, po indywidualne gabinety, hole wejściowe i korytarze. – Za każdym razem trzeba jednak wziąć pod uwagę funkcję danej przestrzeni – dodaje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz także: Jakie kryteria rządzą współczesną architekturą wnętrz?

W biurach na planie otwartym, gdzie w skupieniu musi pracować jednocześnie wiele osób, najlepiej zastosować płyty sufitowe, które będą minimalizowały hałas, a zatem dobrze pochłaniały niepożądane dźwięki i regulowały ich nadmierne odbicia. W salach konferencyjnych konieczne jest zachowanie równowagi pomiędzy izolowaniem od hałasu dobiegającego z zewnątrz a poprawą jakości dźwięków wewnątrz pomieszczeń. W tym przypadku odpowiednie będą płyty sufitowe o parametrach standardowych. Indywidualne biura (np. gabinet prezesa) to pomieszczenia, które wymagają zachowania maksimum dyskrecji. Aby rozmowy i dźwięki nie wydostawały się na zewnątrz, ważne jest, by takie wnętrza były dobrze odizolowane od innych pod względem akustycznym.

Źródło: materiały prasowe

Coraz częściej pracodawcy w czasie aranżacji biura zwracają uwagę na ergonomię. Fot. Armstrong
Armstrong
Armstrong
Stosując podstawowe zasady ergonomii, można stworzyć przestrzeń biurową, która nie tylko nie będzie uciążliwa, ale będzie jednocześnie przyjazna i komfortowa dla użytkowników. Fot. Armstrong
Armstrong
Armstrong
Na ergonomię codziennej pracy wpływa wiele czynników. Fot. Armstrong
Armstrong
Armstrong
Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sąd Najwyższy rozstrzyga dylemat: kiedy wykreślić hipotekę z księgi wieczystej, a kiedy wytaczać powództwo o uzgodnienie?

Postanowieniem z 27 marca 2025 roku Sąd Najwyższy uchylił rozstrzygnięcie sądu II instancji w sprawie dotyczącej wykreślenia hipoteki z księgi wieczystej, wskazując jednocześnie na fundamentalne różnice między postępowaniem wieczystoksięgowym a powództwem o uzgodnienie treści księgi wieczystej z rzeczywistym stanem prawnym. Orzeczenie to ma kluczowe znaczenie dla praktyki obrotu nieruchomościami, szczególnie w sytuacjach, gdy ujawniają się historyczne nieprawidłowości związane z prawem własności.

Balkony we wspólnocie mieszkaniowej: Kto odpowiada za ich stan? Kluczowy wyrok NSA

Problem odpowiedzialności za stan techniczny balkonów w budynkach wielorodzinnych od lat generuje spory pomiędzy właścicielami poszczególnych lokali a wspólnotami mieszkaniowymi. Czy balkon jest wyłączną własnością użytkownika, czy elementem wspólnym, za którego utrzymanie odpowiada cała wspólnota? Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w niedawnym wyroku z 23 października 2025 roku (sygn. akt II OSK 959/23) rozstrzygnął tę wątpliwość, nadając kluczowe znaczenie funkcji, jaką dany element konstrukcyjny pełni w całym obiekcie. Orzeczenie to ma fundamentalne znaczenie dla zarządzania nieruchomościami i egzekwowania obowiązków wynikających z Prawa budowlanego.

Czy najemca może sam zameldować się w wynajmowanym mieszkaniu? Wiele osób jest zaskoczonych odpowiedzią na to pytanie. Przepisy są jasne

Wynajmujesz mieszkanie i chciałbyś uchronić się przed zameldowaniem najemcy? Przepisy są w tym zakresie jasne. Niestety wiele osób ich nie zna i po fakcie bywają zaskoczone. Sprawdź, jak postępować i co możesz uregulować w umowie.

Jak sprzedać nieruchomość szybko i bez ryzyka

Każdy chce sprzedać dobrze. Nieliczni wiedzą, jak zrobić to mądrze. Sprzedaż nieruchomości to dla wielu osób najważniejsza transakcja w życiu. Właściciele chcą, by proces był szybki, bezpieczny i przyniósł satysfakcjonującą cenę. Niestety, większość ofert długo stoi na rynku. Problem nie tkwi w koniunkturze, ale w braku przygotowania i strategii.

REKLAMA

Ceny mieszkań 2025/2026. Kupować teraz, czy czekać na przyszły rok (zmiany przepisów, tańszy kredyt)?

Wiele osób zadaje sobie pytanie: kiedy jest najlepszy czas na zakup nieruchomości. Jak wynika z najnowszych danych GUS w sierpniu br. oddano do użytkowania ogółem 15,2 tys. mieszkań, tj. o 4,0 proc. więcej niż rok wcześniej. A jak wygląda sytuacja z pozwoleniami na budowę? Jakie są prognozy cen mieszkań na 2026 rok i czy obniżenie stóp procentowych zwiększy popyt na kredyty hipoteczne, a tym samym pobudzi rynek? Czy liczba wolnych lokali będzie się zwiększać? Odpowiedź nie jest oczywista, bo za danymi kryją się procesy, które dopiero zaczną wpływać na ceny mieszkań w najbliższych latach.

Stacje ładowania aut – czym są i czy trzeba od nich płacić podatek?

Stacje ładowania samochodów elektrycznych stają się coraz częstsze. Dlatego temat ich statusu prawnego zyskuje na znaczeniu – również w wyrokach sądów.

Kiedy wreszcie zmiany w obowiązku odśnieżania chodników przed posesją - trwają prace nad zniesieniem tego uciążliwego obowiązku

Chociaż zimy ostatnimi czasy są coraz mniej obfitujące w opady śniegu, to jednak zjawisko to corocznie występuje. Wówczas właściciele posesji, a także zarządcy w przypadku spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, muszą zakasać rękawy, wziąć szufle i łopaty w dłoń (lub zlecić odpłatnie takie prace), oraz odśnieżać i oczyszczać z lodu czy błota chodnik, przy którym położona jest posesja, choćby nie stanowił on ich własności, a wchodził w pas drogowy.

Kaucja przy najmie mieszkania: jakie obowiązki ma najemca, gdzie kończą się prawa wynajmującego

Gdyby ktoś pokusił się o przygotowanie rankingu aspektów najmu, które najczęściej powodują spory lokatorów z właścicielami mieszkań, to temat kaucji na pewno uplasowałby się wysoko, komentuje Andrzej Prajsna - ekspert i analityk portali RynekPierwotny.pl i GetHome.pl.

REKLAMA

Jak segregować tekstylia - unikaj tych błędów i kar, bo grozi grzywna do 5000 zł oraz 400% opłaty za śmieci

Od 1 stycznia 2025 r. w Polsce obowiązuje konieczność osobnej segregacji tekstyliów jako nowej frakcji odpadowej. Wynika to z konieczności spełnienia norm recyklingowych i odzysku jak największej ilości surowców – teraz także w zakresie tekstyliów, które po zużyciu wrzucane do odpadów zmieszanych nie były recyklingowane w wystarczającym stopniu lub po zanieczyszczeniu już się do tego nie nadawały.

Wakacje podatkowe po zakończeniu budowy. Mogą trwać tylko miesiąc, ale mogą też i 11 miesięcy. Zawsze trzeba jednak wywiązać się z tego obowiązku

Od kiedy trzeba płacić podatek od nieruchomości od nowego domu? To zależy. Jednak niezależnie od tego, kiedy powstanie obowiązek podatkowy, prawo przewiduje również inne obowiązki, z których trzeba się wywiązać. Od razu i na czas. Nie warto narażać się organom podatkowym.

REKLAMA