Wizytówka firmy, czyli jak urządzić biurową recepcję?
REKLAMA
REKLAMA
Aranżacja firmowej recepcji to oczywiście spory wydatek. Składają się na to: meble, lada, oświetlenie, sprzęt, itp. Trzeba jednak pamiętać, że recepcja stanowi pierwszy i bezpośredni kontakt klienta z firmą. Dlatego musi być miejscem nie tylko sprawnie funkcjonującym, ale również takim, w którym przyjemnie się przebywa.
REKLAMA
Zobacz także: Jakie są tendencje w rozwoju rynku architektury wnętrz?
Funkcjonalna i atrakcyjna
Aranżacja recepcji powinna nawiązywać (albo przynajmniej mieć jakiś związek) z ogólnym charakterem firmy. Jeśli jest to kancelaria prawna, która szczyci się tradycjami, warto by recepcja to podkreślała swoim wyposażeniem. Najbezpieczniej jest jednak wybrać stonowaną, klasyczną elegancję. Kamień, drewno, metal i szkło to najczęściej wykorzystywane i bardzo reprezentacyjne materiały. Można je łączyć w różnych konfiguracjach, co daje interesujący efekt. Jeśli chodzi o kolorystykę – lepiej zrezygnować z intensywnych, krzykliwych barw. Nie wyglądają one ani elegancko, ani profesjonalnie. Inaczej rzecz ma się z kolorami, utrzymanymi w odcieniach ciepłego beżu, szlachetnych szarości i kremowych bieli. Tak dobrana kolorystyka sprawi, że we wnętrzu będzie przytulnie i jednocześnie elegancko.
Zobacz także: Jak zaaranżować gabinet w bieli?
Lada to podstawa
Mówiąc recepcja – myślimy lada. Od razu przed oczami pojawia się nam długi blat, za którym pracuje recepcjonistka. Przy wyborze lady i innych mebli, należy zastanowić się nad tym, jakie funkcje będzie spełniała recepcja. Warto pamiętać, że przeważnie w tym miejscu będzie odbierana i nadawana cała korespondencja firmy, odbierane telefony, archiwizowane dokumenty. W tej chwili na rynku dostępnych jest wiele gotowych produktów, jednak w wielu przypadkach lady recepcyjne muszą być wykonane na zamówienie.
REKLAMA
REKLAMA