REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prospekt – jako istotny elementem umowy timesharingu

Izabela Perczak
Prospektu stanowi istotny element umowy timesharingu.
Prospektu stanowi istotny element umowy timesharingu.

REKLAMA

REKLAMA

Zasadniczym obowiązkiem przedsiębiorcy oferującego zawarcie umowy timesharingu jest doręczenie osobie zainteresowanej nabyciem prawa do korzystania z lokalu mieszkalnego lub budynku prospektu, który stanowi istotny element tej umowy.

Prospekt zasadniczym elementem timesharingu

Sporządzenie prospektu w formie pisemnej dotyczącego zarówno pomieszczeń mieszkalnych i budynku na etapie projektu lub budowy związane jest z umieszczeniem w nim dodatkowych informacji. W takim projekcie należy wskazać na jakim etapie zaawansowania są prace budowlane, numer pozwolenia na budowę, termin ukończenia budowy i kwestie związane ze zwrotem określonej kwoty za nie ukończenie prac we wskazanym terminie, sposób zabezpieczenia zakończenia prac budowlanych.

REKLAMA

REKLAMA

Zapisz się na nasz newsletter

Prospekt w formie pisemnej

Przedsiębiorca oferujący zawarcie umowy timesharingu zobowiązany jest doręczyć osobie zainteresowanej nabyciem prawa do korzystania z lokalu mieszkalnego lub budynku prospektu w formie pisemnej. W prospekcie powinny zostać zawarte następujące informacje:

  1. informacje dotyczące przedsiębiorcy wraz z określeniem formy prawnej prowadzonej działalności oraz numeru wpisania przedsiębiorcy do odpowiedniego rejestru,
  2. określenie treści dotyczącej prawa do korzystania z budynku lub lokalu mieszkalnego ze wskazaniem czasu korzystania w każdym roku,
  3. informacje dotyczące tego, czy nabywca posiada uprawnienie do zmiany lub przeniesienia uprawnień do korzystania z lokalu mieszkalnego lub budynku na inny podmiot,
  4. wskazanie warunków do możliwości wykonywania praw wymaganymi przepisami państwa, w którym znajduje się lokal mieszkalny lub budynek wraz podaniem czy przesłanki te zostały spełnione,
  5. informacje dotyczące tego, czy nabywca posiada uprawnienie do zbycia prawa do korzystania z lokalu mieszkalnego lub budynku wraz ze wskazaniem kosztów z tym związanych,
  6. informacje dotyczące właściciela lokalu mieszkalnego lub budynku oraz podstawy prawnej do dysponowania przez przedsiębiorcę budynkiem lub lokalem mieszkalnym, w przypadku gdy przedsiębiorcą nie jest właściciel,
  7. wskazanie wszelkich usług dotyczących korzystania z budynku lub lokalu mieszkalnego wraz z określeniem zasad związanymi z dostarczaniem wody, energii elektrycznej, gazu oraz wywozu zanieczyszczeń i in.,
  8. wskazanie wysokości ryczałtowego wynagrodzenia za nabycie prawa korzystania z budynku lub lokalu mieszkalnego wraz z określeniem podstaw ich wyliczania,
  9. dane o kosztach ponoszonych przez przedsiębiorcę w związku z zawarciem i odstąpieniem od umowy, które będą podlegały zwrotowi przez nabywcę w przypadku skorzystania przez niego z prawa odstąpienia od umowy.
  10. określenie zasad związanych z zarządzaniem lokalu mieszkalnego lub budynku wraz ze wskazaniem kosztów z jego utrzymaniem oraz kosztów za naprawy,
  11. wskazanie informacji o prawie odstąpienia od umowy i określenie zasad odstąpienia od umowy i wymaganej formy.

Zobacz także serwis: Deweloper

REKLAMA

Podstawa Prawna:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/122/WE z 14 stycznia 2009 r. w sprawie ochrony konsumentów w odniesieniu do niektórych aspektów umów timeshare, umów o długoterminowe produkty wakacyjne, umów odsprzedaży oraz wymiany (Dz.Urz. WE L 33 z 3 lutego 2009 r., s. 10-30).

Zobacz serwis: Spółdzielnia mieszkaniowa

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Nieruchomości
Dzierżawcy nie zapłacą podatku od nieruchomości. Jednak nie zawsze tak będzie. Dlaczego? Takie są przepisy, choć nie każdy je zna

Choć przepisy regulujące status podatników podatku od nieruchomości nie są skomplikowane, stosowanie ich przysparza w praktyce wielu problemów. Jest tak między innymi dlatego, że nie zawsze działanie intuicyjne jest zgodne z wolą ustawodawcy.

Przedsiębiorca w upadłości zapłaci podatek według najwyższej stawki. Nie zastąpi go syndyk

Czy będąc w upadłości podatnik nadal prowadzi działalność gospodarczą? Na to pytanie trzeba odpowiedzieć, aby zapłacić podatek od nieruchomości według właściwych stawek. Zdecydować trzeba również co do tego, czy stroną postępowania jest podatnik, czy syndyk.

Koniec z biurokratycznym koszmarem? Prezydent podpisał rewolucyjne zmiany dla właścicieli budynków tej kategorii

Właściciele tych nieruchomości mogą odetchnąć z ulgą. 18 listopada 2025 r. Prezydent RP złożył podpis pod nowelizacją ustawy, która ma szansę znacząco skrócić urzędniczą ścieżkę zdrowia. Znikają podwójne zezwolenia na wycinkę drzew, a w wielu sprawach decydować będzie tzw. milcząca zgoda. Co dokładnie się zmienia dla właścicieli?

Nowy podatek od niesprzedanych mieszkań? Deweloperzy ostrzegają przed skutkami dla cen i podaży

Rosnąca liczba miast rozważa objęcie niesprzedanych mieszkań stawką podatku od nieruchomości komercyjnych. Deweloperzy alarmują, że takie rozwiązanie nie obniży cen, a wręcz może doprowadzić do ograniczenia podaży i podwyżek. Oto, jak oceniają pomysł i jego możliwe skutki.

REKLAMA

Kredyt hipoteczny w Hiszpanii: stała czy zmienna stopa procentowa? Co i komu bardziej się opłaca [przykłady, obliczenia]

Wybór między kredytem o stałej lub zmiennej stopie procentowej w Hiszpanii powinien wynikać bezpośrednio ze strategii inwestycyjnej. Kredyty zmienne, zazwyczaj bez kar za wcześniejszą spłatę, sprawdzają się przy krótkoterminowych inwestycjach. Natomiast stałe oprocentowanie chroni przed wahaniami kosztów w strategii długoterminowego najmu.

Co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego wyjaśnił co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB.

GUNB: Obowiązki właścicieli i zarządców nieruchomości jesienią i zimą - czynności przy większych opadach atmosferycznych (deszcz i śnieg)

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego w komunikacie z listopada 2025 r. przypomniał o najważniejszych obowiązkach właścicieli i zarządców obiektów budowlanych przy zwiększonych opadach. Jakie działania powinny być podejmowane w czasie takich opadów (deszczu lub śniegu), by zapewnić właściwy stan techniczny obiektów budowlanych.

Spory budowlane najpierw do mediacji. Nowe procedury od 1 marca 2026 roku

Pierwszym krokiem w rozwiązywaniu sporów budowlanych będą mediacje, na które sąd będzie miał obowiązek skierować obie strony przed posiedzeniem przygotowawczym bądź też przed pierwszą rozprawą. Przepisy wprowadzające nowe procedury wejdą w życie już 1 marca 2026 roku.

REKLAMA

Dom wybudowany na takiej działce możesz stracić. Część nakładów uda się odzyskać, ale to będzie trwało lata. Dlaczego?

Przed rozpoczęciem budowy inwestorzy dokładnie sprawdzają działkę, na której chcą postawić swój wymarzony dom. Obowiązujące przepisy nie ułatwiają tego zadania, a cały proces wymaga czasu i cierpliwości. W tym zamieszaniu często zapominają o tej jednej podstawowej sprawie, która w przyszłości może pozbawić ich prawa do domu.

KOWR – co to za instytucja, jak działa i dlaczego dotyczy nas wszystkich

Nie tak dawno temu Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR) znalazł się w centrum uwagi mediów głównie za sprawą kontrowersji związanych ze sprzedażą gruntów istotnych dla budowy i skomunikowania Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jednakże KOWR odgrywa niezwykle ważną rolę w polskim rolnictwie i gospodarce żywnościowej. Czym dokładnie zajmuje się KOWR i dlaczego jego działalność ma znaczenie dla przeciętnego Polaka? Okazuje się, że bardzo często mamy do czynienia z działaniami tej instytucji, i to nawet nie będąc tego do końca świadomym. A bezwzględnie trzeba wiedzieć, kiedy w określonych sprawach musimy zwrócić się do KOWR, aby nie naruszyć prawa i nie mierzyć się z przykrymi tego konsekwencjami. Przez niewiedzę można nawet stracić nieruchomość i duże pieniądze.

Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA