REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) w branży deweloperskiej

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) w branży deweloperskiej
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) w branży deweloperskiej
PAP

REKLAMA

REKLAMA

Wiele firm angażuje się w działania wykraczające poza profesję, w której się specjalizuje, podejmując inicjatywy niosące korzyści dla społeczeństwa i środowiska. Również branża deweloperska coraz częściej uwzględnia potrzeby otoczenia, w którym planuje inwestycję, dbając o samopoczucie przyszłych mieszkańców. CSR staje się obowiązkowym elementem strategii sektora nieruchomości, a jego przedstawiciele wierzą, że mogą być częścią pozytywnych działań

Biznes i społeczeństwo

CSR (z ang. Corporate Social Responsibility), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu to działania podejmowane przez organizacje, z nastawieniem na interesy odbiorców. Do takich przedsięwzięć należą między innymi inicjatywy ekologiczne, organizacja dni dzielnicy, wspieranie kultury danego regionu czy promowanie pozytywnych wartości. Działania, których priorytetem jest korzyść społeczeństwa, są szansą na zbudowanie wzajemnego zaufania w relacjach zarówno z otoczeniem zewnętrznym, jak i wewnętrznym przedsiębiorstwa. Warunkiem koniecznym CSR jest podjęcie działań długofalowych, które pomogą w realizacji celów firmy, w związku z tym muszą współgrać ze strategią organizacji, jednocześnie uwzględniając potrzeby mieszkańców, a także chroniąc środowisko. Jak wynika z raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki”, zainteresowanie przedstawicieli biznesu czynieniem dobra z roku na rok jest coraz większe - w analizie odnotowano 10-procentowy wzrost (w stosunku do 2018 roku) nadesłanych przez firmy dobrych praktyk stosowanych w miejscu pracy.

REKLAMA

W trosce o środowisko

REKLAMA

Dla sektora budowlanego ochrona środowiska to szczególnie ważna kwestia. Jednym ze sposobów wykazania zaangażowania w walkę o dobro otoczenia jest zapobieganie emisji zanieczyszczeń. Przedsiębiorstwo powinno dbać o zmniejszenie liczby odpadów poprzez współpracę z firmami recyklingowymi oraz segregację śmieci. To oczywiste działania na rzecz dobra naszej planety. W branży deweloperskiej ważną kwestią jest używanie najwyższej klasy materiałów budowlanych, które mają jak najmniejszy wpływ na otoczenie. Coraz częściej na terenie inwestycji wdrażane są ekologiczne rozwiązania, np. kolektory słoneczne, panele fotowoltaiczne, wentylacja z rekuperacją czy system odzysku deszczówki, które pozwalają oszczędzić zużycie energii, a także są przyjazne dla środowiska.

Warto pamiętać o dobrych praktykach także w obrębie biura. Papierowe broszury i materiały informacyjne, można zastąpić dokumentami elektronicznymi, dostępnymi do wglądu klienta na oficjalnej stronie inwestora. Dystrybutory z wodą zamiast tej w butelkach, kubki wielokrotnego użytku oraz pojemniki do segregacji śmieci to podstawa, gdy zależy nam na eko biurze.

REKLAMA

Niezmiennie popularnymi działaniami z zakresu CSR na rzecz ochrony środowiska jest edukacja. Firmy deweloperskie skupiają się na poszerzaniu wiedzy przede wszystkim pracowników, chociażby poprzez wdrażanie wspomnianych już eko rozwiązań w miejscu pracy. Coraz chętniej angażują się także w organizację wydarzeń dla dzieci, młodzieży, a także mieszkańców danej dzielnicy lub miasta, które mają na celu promocję proekologicznych zachowań. Do tego typu inicjatyw warto także używać portali społecznościowych, gdzie można edukować klientów na temat ekologicznych rozwiązań, inspirować, podpowiadać. Taką serię postów można zobaczyć, chociażby na Facebooku oraz Instagramie Osiedla Symbioza.

- Jesteśmy świadkami szkodliwych zmian klimatycznych na naszej planecie, dlatego tak ważne jest, aby firmy podjęły działania, które pozwolą złapać oddech ziemi, ograniczyć produkcję zanieczyszczeń i uratować planetę od degradacji. Dobrym pomysłem jest inspirowanie klientów do ekologicznych rozwiązaniach, które można wdrożyć we własnym gospodarstwie domowym. Jest to sposób zarówno na angażującą komunikację, jak i na zapoznanie użytkowników z działaniami CSR, które firma podjęła. To bardzo ważne pod kątem wizerunkowym, czynienie dobra to jedno, a promocja przedsięwzięć to drugie. Warto informować o eko rozwiązaniach na terenie inwestycji oraz podjętych inicjatywach na portalach społecznościowych bądź poprzez współpracę z mediami tradycyjnymi, w artykułach i notkach prasowych. To sposób na budowanie pozytywnego wizerunku, jak i relacji z klientem opartej na zaufaniu - komentuje Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR, agencji zajmującej się marketingiem nieruchomości.

Win-win situation

Niesłabnącą popularnością w prospołecznych działaniach cieszą się akcje charytatywne. Wspieranie potrzebujących, ciężko chorych bądź zaangażowanie w poprawę komfortu życia danej społeczności to inicjatywy, które niosą niesamowicie wiele pożytku dla innych, jednocześnie wpływając korzystnie na wizerunek firmy. Aby zostać dobroczyńcą, wystarczy wybrać instytucję lub fundację, której organizacja przekaże odpowiednią sumę pieniężną. Można również wspierać poszczególne akcje np. Szlachetna Paczka, która co roku pomaga rodzinom w trudnej sytuacji życiowej bądź Choinka Dobroczyńców, której celem w ubiegłym roku była zbiórka funduszy na Hospicjum im. Józefa Tischnera w Krakowie.

Warto także zachęcać klientów do wspierania akcji typu “Adoptuj nie kupuj”, o której na swoich profilach w mediach społecznościowych informuje krakowski deweloper Quelle Locum. Bycie czynnie zaangażowanym w pomoc innym to szereg obopólnych korzyści - polepszenie bytu tym najbardziej potrzebującym oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy w otoczeniu zewnętrznym, jak i wewnętrznym.

CSR to win-win situation, potwierdzają to dane portalu Pracuj.pl z 2019 roku, według którego aż 73% ankietowanych pozytywnie ocenia firmy angażujące się w społeczną odpowiedzialność biznesu, zaś 59% respondentów deklaruje większą chęć podjęcia pracy w firmie, która wspiera akcje dobroczynne i umożliwia to swoim pracownikom.

Event marketing także dla dewelopera

Sposobem na dotarcie do odbiorców są również wydarzenia lokalne. Mieszkańców danego miasta czy dzielnicy, w której ma powstać inwestycja, można poznać i “przekonać” do siebie, poprzez organizację atrakcyjnych form rozrywki w najbliższej okolicy. Koncerty, dni dzielnicy, zbiórki charytatywne i wydarzenia, w których chętnie biorą udział przedstawiciele innych branż - IT, parenting, medycyna, nie są zamknięte dla sektora nieruchomości.

- Wydarzenia organizowane przez różne instytucje oraz firmy gromadzą odbiorców, którzy mogą zostać potencjalnymi klientami dewelopera. Warto wówczas włączyć się w ich tworzenie lub sponsorowanie i w ten sposób nawiązać relacje z lokalną społecznością - twierdzi Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.

Eventy tego typu to nie tylko forma ocieplenia wizerunku wśród obecnych i przyszłych mieszkańców osiedla, to również doskonała okazja do poznania lokalnego samorządu, problemów i wyzwań rejonu, w którym działa inwestor.

Czas na wspólne działania

W dobie pandemii wiele firm odnotowało znaczne spadki w zamówieniach oraz sprzedaży. W związku z tym zdecydowało się na czasowe przebranżowienie, a co za tym idzie pomoc w szyciu maseczek, kombinezonów czy produkcji płynów do dezynfekcji. Przedsiębiorstwa generujące wyższy zysk, niejednokrotnie wspierają także produkcję respiratorów i sprzętu niezbędnego w szpitalach. Restauracje zaś specjalizują się w dostarczaniu darmowych posiłków dla medyków, którzy walczą z wirusem na pierwszej linii frontu. Niezastąpioną pomocą są również wszelkie składki i darowizny na rzecz walki z COVID-19. Epidemia, z którą obecnie boryka się ludzkość to czas ponad podziałami. Każdy, nie tylko duże firmy może wesprzeć, choćby niewielką wpłatą lub gestem np. uszyciem masek dla lokalnej społeczności, tę nierówną walkę z wirusem.

Joanna Syrek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Informacja prasowa
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Nieruchomości
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jak dobrze mieć sąsiada! Psycholog: Dobre relacje sąsiedzkie zwiększają zadowolenie z życia; warto o nie zadbać

    Relacje z sąsiadami mają istotny wpływ na nasze zadowolenie z życia na osiedlu mieszkaniowym. Jak wynika z badania CBOS, przeprowadzonego we wrześniu 2023 roku na zlecenie Skanska Residential Development Poland (na próbie 1075 osób zamieszkujących osiedla w miastach powyżej 200 000 mieszkańców), prawie ¾ ankietowanych, którzy zadeklarowali, że utrzymują bliskie, przyjacielskie kontakty z sąsiadami, wypowiedziało się pozytywnie o swoim miejscu zamieszkania. Poziom zadowolenia spada wraz ze wzrostem obojętności wobec innych mieszkańców. Jakie są zatem stosunki sąsiedzkie na polskich osiedlach, dlaczego warto o nie dbać i co pomaga w zacieśnianiu więzi społecznych?

    Trzy razy więcej Polaków przed trzydziestką kupuje własne mieszkanie – sprawił to Bezpieczny Kredyt 2%

    Analitycy komentujący transakcje na rynku mieszkaniowym zauważyli, że pod koniec roku co piąte mieszkanie kupowała osoba w wieku poniżej trzydziestu lat. Pod koniec 2022 roku – tylko co dwunasta. To efekt  większej dostępności kredytów hipotecznych dla najmłodszych klientów, który nie jest możliwy bez takiego wsparcia ze środków publicznych jak program bezpieczny Kredyt 2%.

    Na odbiór gotowego mieszkania od dewelopera trzeba czekać około dwóch lat

    Ile trwa wydawanie pozwoleń na budowę mieszkań? Czy widać różnicę w czasie od pandemii? Czy w większych miastach czas oczekiwania jest dłuższy? Jak to wpływa na podaż mieszkań? 

    Dramatycznie mało nowych mieszkań trafiło do sprzedaży w styczniu 2024 roku. Deweloperzy nie chcą przyspieszenia w budownictwie?

    Oceniając właśnie udostępnione przez Główny Urząd Statystyczny dane dotyczące budownictwa mieszkaniowego można wpaść w panikę. Do oferty deweloperów trafiło aż 25 procent mniej mieszkań niż w styczniu 2023, który przecież rekordowy pod tym względem nie był. Co się dzieje?

    REKLAMA

    Zakwaterowanie imigrantów zarobkowych – rynek kwater pracowniczych staje się coraz bardziej interesujący

    Miejsce zakwaterowania powinno dawać imigrantom zarobkowym poczucie bezpieczeństwa i stabilności w obcym kraju. W Polsce prawie połowa z nich korzysta z zakwaterowania zapewnianego przez pracodawców. Większość deklaruje, że wieloosobowe kwatery pracownicze to dla nich tymczasowe rozwiązanie i chcą je zamienić na pokoje jedno- lub dwuosobowe.

    Mieszkanie na Start – nowy program rządowego wsparcia ułatwi zakup mieszkania osobom samotnym – singlom?

    Wiadomo, że o przyznaniu lub nie kredytu hipotecznego przez bank decyduje przede wszystkim odpowiednia zdolność kredytowa. Stereotypowo tę powinna mieć większą para aplikująca o pożyczkę niż osoba samotna, ale czy tak jest zawsze? Nie zmienia to faktu, iż osobom samotnym chcącym mieć na własność mieszkanie trudniej było skorzystać ze wsparcia w ramach programu Bezpieczny Kredyt 2 procent. A jak będzie w drugiej połowie 2024 roku gdy zostanie udostępniona nowa forma rządowego wsparcia – Mieszkanie na Start?

    Nadchodzi lepsza koniunktura gospodarcza. Jak przełoży się na branżę budowlaną?

    Gospodarka w Polce wchodzi właśnie w fazę ożywienia. Czy lepsza koniunktura gospodarcze przełoży się na poprawę sytuacji w branży budowlanej?

    Nieruchomość w Dominikanie kosztuje co najmniej połowę mniej niż w Jastarni czy Karpaczu

    Kilkanaście lat temu wiele osób mogło jedynie pomarzyć o nieruchomości za granicą. Dziś, przy tak wysokich cenach mieszkań w Polsce, coraz więcej rodaków decyduje się na zainwestowanie w nieruchomość w innym kraju. O inwestycjach w domy pod palmami opowiada Maria Kobryń, prawnik i ekspert od zagranicznych nieruchomości.

    REKLAMA

    Jak i kiedy przycinać hortensje bukietowe, ogrodowe, Anabelle, by miały największe kwiatostany?

    Jak przycinać hortensje bukietowe, hortensje ogrodowe i hortensje Anabelle? Czy przycina się hortensje pnące? Kiedy wykonać przycinanie hortensji? Które hortensje kwitną na pędach jednorocznych?

    Kiedy przycinać róże?

    Kiedy na wiosnę należy przycinać róże pnące, rabatowe, okrywowe, parkowe, na pniu, wielkokwiatowe? Czy cięcie róż wykonujemy wtedy, kiedy kwitną forsycje? Jak ciąć róże, aby obficie kwitły?

    REKLAMA