REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zaprojektować biuro dla freelancera?

Biuro - grafika. Fot. Fotolia
Biuro - grafika. Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Freelancerzy to osoby, które z różnych przyczyn nie zdecydowały się na pracę w korporacji. Freelancerzy nie pracują na etacie, ich praca polega na poszukiwaniu zleceń w swoich dziedzinach, a swoją pracę najczęściej wykonują w domu. Zobacz, jak powinno wyglądać biuro dla freelancera.

Freelancerzy - wolni strzelcy   

Jednym z najczęściej obserwowanych trendów na rynku pracy w Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, jest wzrastająca liczba tzw. wolnych strzelców. Osoby poszukające zleceń, niepracujące na etacie, najczęściej specjaliści w swoich dziedzinach, stanowią obecnie coraz większą grupę zawodową. Sytuacja ta spowodowana jest m.in. rozpowszechnieniem się Internetu, który w ogromnym stopniu ułatwił komunikację między freelancerami i ich potencjalnymi klientami. W sieci stale rośnie liczba serwisów ułatwiających zarówno szukanie zleceń jak i znalezienie osób, które zlecenia wykonują.

REKLAMA

REKLAMA

Zalety freelancingu

Dużą rolę odgrywają tu także niewątpliwe zalety takiego modelu pracy. Brak szefa, indywidualny wybór zleceń, możliwość wliczenia w koszty zakupu niektórych urządzeń, praca na własne konto i elastyczne godziny jej wykonywania – to tylko niektóre z pozytywów przyczyniających się do wzrostu zainteresowania taką formułą zawodowego funkcjonowania. Praca na etacie ma także swoje zalety, jednak jak pokazują badania rynku, freelancing nie bez powodu cieszy się coraz większą popularnością, stając się obecnie, szczególnie wśród młodych ludzi, swoistym stylem życia.

Czy opłaca się być freelancerem?

Bycie wolnym strzelcem wiąże się z większą wolnością zawodową, ale generuje także większą liczbę wyzwań, którym należy sprostać. Jednym z głównych jest zadbanie o własne biuro w domowej przestrzeni.

Biuro dla freelancera

Specjaliści twierdzą, że najlepiej wyznaczyć na nie osobne pomieszczenie. Bez względu na to, czy mieszkamy sami, czy nie – oddzielenie miejsca, w którym mieszkamy od tego, w którym pracujemy jest bardzo ważne dla ludzkiej psychiki. Jeżeli nie mamy takiej możliwości, warto zadbać o to, by wyznaczona przestrzeń była w dużym stopniu odgrodzone od reszty mieszkania lub domu. Zwiększy to nasz komfort, poprawi koncentrację, a także ułatwi mobilizowanie się do pracy. Prócz biurka (o wystarczającej powierzchni) i fotela (wyposażonego w wygodne oparcia na nogi, plecy i łokcie), warto zadbać także o niewielką sofę i stolik, przy którym można na chwilę usiąść, zrelaksować się i wypić kawę lub wykonać tę pracę, do której niepotrzebne jest nam biurko. Zbyt długie pozostawanie w sztywnej pozycji siedzącej znacznie obniża bowiem naszą efektywność i źle wpływa na kręgosłup. Biurko zaleca się ustawić tak, by mieć jak największy dostęp do światła dziennego. Zwróćmy także szczególną uwagę na sztuczne oświetlenie. Nie oszczędzajmy na dobrych lampach i żarówkach – mocne światło sprzyja koncentracji i sprawia, że nasze oczy mniej się męczą. Istotną kwestią jest także uporanie się z nadmiarem kabli od urządzeń elektrycznych i odpowiednie rozlokowanie kontaktów.

REKLAMA

Kolory w miejscu pracy

Zarówno styliści jak i psychologowie twierdzą, że wybór odpowiednich barw, którymi się otaczamy, ma duży wpływ na to, jak funkcjonujemy. W miejscu pracy stonowane kolory pastelowe i różne odcienie bieli wpłyną pozytywnie na koncentrację i wprowadzają w dobry nastrój. Nie zapominajmy także o detalach, które sprzyjają tworzeniu pozytywnej atmosfery: zdjęcia, ulubione obrazki, pamiątki z podróży i rośliny ocieplą wnętrze i sprawią, że poczujemy się w nim lepiej. Korkowa lub magnetyczna tablica również może pełnić rolę dekoracyjną i ułatwi nam przy okazji pracę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Hałas w miejscu pracy

Jeżeli dysponujemy osobnym pokojem na biuro, warto wyposażyć go w drzwi wypełnione płytą wiórową, co wyeliminuje hałas. Pamiętajmy, że wszelkie oszklenia przyczyniają się do zmniejszenia dźwiękoszczelności drzwi. W przypadku gdy stanowisko pracy znajduje się np. w salonie, warto zatroszczyć się o odpowiedni regał, który wprawdzie nie zapewni ciszy, ale oddzieli stanowisko od reszty pokoju, zwiększy komfort pracy i zapewni większe poczucie intymności.

Zobacz także:  Jak urządzić biuro w domu?

Zobacz także:  Jak zaaranżować miejsce spotkań w biurze?

Zobacz także:  Kolor w biurze - czyl jak bardzo kolory wpływają na naszą pracę?

Źródło: Kontakt-Simon

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Nieruchomości
Deweloperzy nie zrobią dużych promocji cen mieszkań na Black Friday. Ale nie będzie też pompowania cen przed obniżką. To skutki ustawy o jawności cen

- W dobie jawności cen nieruchomości, nie spodziewam się, by na rynku deweloperskim znacząco obniżano ceny na okoliczność Black Friday. Taka „szybka obniżka” później zostaje w historii ceny dostępnej dla konsumenta i będzie on kilka miesięcy później widzieć, że deweloper był w stanie zaproponować za nieruchomość znacznie niższą cenę – mówi Mirosław Król, ekspert rynku nieruchomości. – Spodziewam się, że deweloperzy wykorzystają czas promocji w inny sposób niż obniżając ceny nominalnie. Przykładem może być oferowanie darmowych elementów wyposażenia mieszkania czy np. obniżki ceny na garaż lub miejsce postojowe – dodaje ekspert.

Dzierżawcy nie zapłacą podatku od nieruchomości. Jednak nie zawsze tak będzie. Dlaczego? Takie są przepisy, choć nie każdy je zna

Choć przepisy regulujące status podatników podatku od nieruchomości nie są skomplikowane, stosowanie ich przysparza w praktyce wielu problemów. Jest tak między innymi dlatego, że nie zawsze działanie intuicyjne jest zgodne z wolą ustawodawcy.

Czy osoby pracujące w domu muszą zapłacić podatek według wyższej stawki? Organy podatkowe i sądy są zgodne

Siedziba działalności gospodarczej w domu lub mieszkaniu pozwala nie tylko zaoszczędzić na kosztach najmu, ale również korzystnie rozliczyć PIT i VAT. A co z podatkiem od nieruchomości? Czy w takim przypadku trzeba płacić go według najwyższej stawki?

Przedsiębiorca w upadłości zapłaci podatek według najwyższej stawki. Nie zastąpi go syndyk

Czy będąc w upadłości podatnik nadal prowadzi działalność gospodarczą? Na to pytanie trzeba odpowiedzieć, aby zapłacić podatek od nieruchomości według właściwych stawek. Zdecydować trzeba również co do tego, czy stroną postępowania jest podatnik, czy syndyk.

REKLAMA

To koniec biurokratycznych uciążliwości dla właścicieli takich nieruchomości - Prezydent już podpisał nowelizację

Właściciele tego rodzaju nieruchomości mogą odetchnąć z ulgą. 18 listopada 2025 r. Prezydent RP podpisał się pod nowelizacją ustawy, która ma za zadanie wyraźnie skrócić urzędniczą maszynerię. Znikają m. in. podwójne zezwolenia na wycinkę drzew, a w wielu rodzajach spraw wystarczy zgłoszenie i milcząca zgoda urzędnika. Co dokładnie się zmienia dla właścicieli i jakich budynków dotyczy zmiana?

Nowy podatek od niesprzedanych mieszkań? Deweloperzy ostrzegają przed skutkami dla cen i podaży

Rosnąca liczba miast rozważa objęcie niesprzedanych mieszkań stawką podatku od nieruchomości komercyjnych. Deweloperzy alarmują, że takie rozwiązanie nie obniży cen, a wręcz może doprowadzić do ograniczenia podaży i podwyżek. Oto, jak oceniają pomysł i jego możliwe skutki.

Kredyt hipoteczny w Hiszpanii: stała czy zmienna stopa procentowa? Co i komu bardziej się opłaca [przykłady, obliczenia]

Wybór między kredytem o stałej lub zmiennej stopie procentowej w Hiszpanii powinien wynikać bezpośrednio ze strategii inwestycyjnej. Kredyty zmienne, zazwyczaj bez kar za wcześniejszą spłatę, sprawdzają się przy krótkoterminowych inwestycjach. Natomiast stałe oprocentowanie chroni przed wahaniami kosztów w strategii długoterminowego najmu.

Co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego wyjaśnił co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB.

REKLAMA

GUNB: Obowiązki właścicieli i zarządców nieruchomości jesienią i zimą - czynności przy większych opadach atmosferycznych (deszcz i śnieg)

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego w komunikacie z listopada 2025 r. przypomniał o najważniejszych obowiązkach właścicieli i zarządców obiektów budowlanych przy zwiększonych opadach. Jakie działania powinny być podejmowane w czasie takich opadów (deszczu lub śniegu), by zapewnić właściwy stan techniczny obiektów budowlanych.

Spory budowlane najpierw do mediacji. Nowe procedury od 1 marca 2026 roku

Pierwszym krokiem w rozwiązywaniu sporów budowlanych będą mediacje, na które sąd będzie miał obowiązek skierować obie strony przed posiedzeniem przygotowawczym bądź też przed pierwszą rozprawą. Przepisy wprowadzające nowe procedury wejdą w życie już 1 marca 2026 roku.

Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA