REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Oświetlenie w biurze

Hubska Biuro. Fot. Materiały prasowe
Hubska Biuro. Fot. Materiały prasowe
Materiały prasowe
Media

REKLAMA

REKLAMA

Dobre oświetlenie biura wpływa na jakość pracy, a także zwiększa wydajność pracowników. O dobre oświetlenie w firmie powinien zadbać jej właściciel, jest to ściśle określane przez normę PN-EN 12464-1.

REKLAMA

REKLAMA

O dobre oświetlenie stanowiska pracy powinien zadbać właściciel firmy. Zobowiązuje go do tego norma (PN-EN 12464-1). Zawarte w niej wymagania definiują podstawowe zasady oświetlania stanowisk pracy. Mają one zapewnić dobre widzenie i komfort pracy, decydujące o koncentracji i efektywności pracownika. Oświetlenie ma także zdecydowany wpływ na nasze zdrowie psychiczne i fizyczne.

Jakie oświetlenie będzie najlepsze?

Dla naszego organizmu najlepsze jest naturalne światło słoneczne. Zapewnia optymalne widzenie, pobudza organizm do aktywności dodając energii. Dlatego przy aranżacji wnętrza dobrze jest gdy stanowiska pracy znajdują się jak najbliżej okien, najlepiej prostopadle do nich. Jednak popołudniami, zimą lub w pochmurne dni jesteśmy zmuszeni korzystać ze światła sztucznego.

Zobacz także: Kosze na śmieci do biura: GALERIA

REKLAMA

W pomieszczeniach biurowych sprawdzają się wszelkie sposoby oświetlenia pod warunkiem właściwego zaprojektowania instalacji. Dobry komfort widzenia daje oświetlenie pośrednio – bezpośrednie, zrealizowane za pomocą właściwie dobranych i sensownie umieszczonych we wnętrzu opraw tłumaczy Adam Gołąb, ekspert ds. efektywności energetycznej w firmie Trilux Polska. – Warto też pamiętać, że obowiązująca w zakresie oświetlenia stanowisk pracy norma określa wymagania minimalne, wśród których zazwyczaj za istotne i kontrolowane uznaje się średnie natężenie oświetlenia i jego równomierność oraz barwę światła i zdolność oddawania barw oświetlanych przedmiotów. Nie są to jednak jedyne kryteria decydujące o dobrym oświetleniu. Właściwy dobór opraw oświetleniowych, uwzględnienie kierunków padania światła, dostosowanie ilości światła do pory dnia to także ważne, lecz nadal nie wyczerpujące zagadnienia oświetlenia, elementy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz także: Akcesoria biurowe z naturalnych materiałów

Estetyczne oświetlenie

Ze względu na zróżnicowany asortyment produktów oraz rozmaitość pomieszczeń nie ma generalnej recepty dla oświetlenia biur. Projekt pozostaje zatem kwestią indywidualną zaznacza Adam Gołąb, ekspert z firmy Trilux Polska. Poza spełnieniem wymagań ilościowych normy PN-EN 12464-1, ekspert zwraca także uwagę na kryteria jakościowe oświetlenia, zależnego m. in. od odpowiedniego usytuowania stanowisk biurowych i ich wyposażenia, możliwości dopasowania oświetlenia sztucznego do zmieniającego się w czasie dnia i pory roku oświetlenia dziennego. Dlatego ważna jest bezpośrednia współpraca projektanta oświetlenia ze specjalistą od aranżacji wnętrz, która zapewni nie tylko spełnienie wymagań norm, lecz także stworzy dobry klimat w pomieszczeniu, umożliwi np. wprowadzenie do wnętrza iluminacji uzupełniającej, zwiększającej komfort widzenia i akcentującej elementy dekoracyjne.

Zobacz także: Jakie akcesoria są niezbędne w gabinecie?

Obecnie wymaga się pomysłowych rozwiązań, które stymulują kreatywność i dają możliwości podkreślenia charakteru firmy. Pomocne mogą być nowe oprawy oświetleniowe z LED, dające wiele swobody przy tworzeniu nowatorskich wnętrz. LED-y, do niedawna używane do barwnej dekoracji wnętrz dostępne są już jako źródła światła białego. – Ich niewielki rozmiar ułatwia kształtowanie wiązki światła i konstruowanie różnych form opraw oświetleniowych, są wielokrotnie bardziej efektywne od żarówek i bardzo trwałe dodaje Adam Gołąb z firmy Trilux Polska. Ponadto są doskonale sterowalne, dzięki czemu można łatwo regulować ilość światła na stanowiskach pracy.

Moda na energooszczędność

Aranżując miejsce pracy, oprócz estetyki powinniśmy brać pod uwagę także koszty eksploatacji. Diody elektroluminescencyjne (LED) to źródła energooszczędne, wydajne i trwałe. – Gwarantowany przez dobrych producentów okres użytkowania LED to przynajmniej 50 tysięcy godzin, czyli 50 razy więcej niż zwykłej żarówkiwylicza Adam Gołąb, ekspert z firmy Trilux Polska. Po tym okresie diody nie przestają działać, zmniejsza się tylko ilość emitowanego przez nie światła. – Są też odporne na uszkodzenia mechaniczne a ich światło nie pulsuje, zatem nie męczą naszego wzroku. Zastosowanie technologii LED pozwala na redukcję poboru mocy nawet o 60%, udowadniając, że estetyka, funkcjonalność i energooszczędność mogą się uzupełniać.

Zobacz także: Gadżety biurowe dla mężczyzny: GALERIA

Źródło: Materiały prasowe

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Nieruchomości
Dzierżawcy nie zapłacą podatku od nieruchomości. Jednak nie zawsze tak będzie. Dlaczego? Takie są przepisy, choć nie każdy je zna

Choć przepisy regulujące status podatników podatku od nieruchomości nie są skomplikowane, stosowanie ich przysparza w praktyce wielu problemów. Jest tak między innymi dlatego, że nie zawsze działanie intuicyjne jest zgodne z wolą ustawodawcy.

Czy osoby pracujące w domu musza zapłacić podatek od nieruchomości według najwyższej stawki? Organy podatkowe i sądy są zgodne

Siedziba działalności gospodarczej w domu lub mieszkaniu pozwala nie tylko zaoszczędzić na kosztach najmu, ale również korzystnie rozliczyć PIT i VAT. A co z podatkiem od nieruchomości? Czy w takim przypadku trzeba płacić go według najwyższej stawki?

Przedsiębiorca w upadłości zapłaci podatek według najwyższej stawki. Nie zastąpi go syndyk

Czy będąc w upadłości podatnik nadal prowadzi działalność gospodarczą? Na to pytanie trzeba odpowiedzieć, aby zapłacić podatek od nieruchomości według właściwych stawek. Zdecydować trzeba również co do tego, czy stroną postępowania jest podatnik, czy syndyk.

To koniec biurokratycznych uciążliwości dla właścicieli takich nieruchomości - Prezydent już podpisał nowelizację

Właściciele tego rodzaju nieruchomości mogą odetchnąć z ulgą. 18 listopada 2025 r. Prezydent RP podpisał się pod nowelizacją ustawy, która ma za zadanie wyraźnie skrócić urzędniczą maszynerię. Znikają m. in. podwójne zezwolenia na wycinkę drzew, a w wielu rodzajach spraw wystarczy zgłoszenie i milcząca zgoda urzędnika. Co dokładnie się zmienia dla właścicieli i jakich budynków dotyczy zmiana?

REKLAMA

Nowy podatek od niesprzedanych mieszkań? Deweloperzy ostrzegają przed skutkami dla cen i podaży

Rosnąca liczba miast rozważa objęcie niesprzedanych mieszkań stawką podatku od nieruchomości komercyjnych. Deweloperzy alarmują, że takie rozwiązanie nie obniży cen, a wręcz może doprowadzić do ograniczenia podaży i podwyżek. Oto, jak oceniają pomysł i jego możliwe skutki.

Kredyt hipoteczny w Hiszpanii: stała czy zmienna stopa procentowa? Co i komu bardziej się opłaca [przykłady, obliczenia]

Wybór między kredytem o stałej lub zmiennej stopie procentowej w Hiszpanii powinien wynikać bezpośrednio ze strategii inwestycyjnej. Kredyty zmienne, zazwyczaj bez kar za wcześniejszą spłatę, sprawdzają się przy krótkoterminowych inwestycjach. Natomiast stałe oprocentowanie chroni przed wahaniami kosztów w strategii długoterminowego najmu.

Co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego wyjaśnił co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB.

GUNB: Obowiązki właścicieli i zarządców nieruchomości jesienią i zimą - czynności przy większych opadach atmosferycznych (deszcz i śnieg)

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego w komunikacie z listopada 2025 r. przypomniał o najważniejszych obowiązkach właścicieli i zarządców obiektów budowlanych przy zwiększonych opadach. Jakie działania powinny być podejmowane w czasie takich opadów (deszczu lub śniegu), by zapewnić właściwy stan techniczny obiektów budowlanych.

REKLAMA

Spory budowlane najpierw do mediacji. Nowe procedury od 1 marca 2026 roku

Pierwszym krokiem w rozwiązywaniu sporów budowlanych będą mediacje, na które sąd będzie miał obowiązek skierować obie strony przed posiedzeniem przygotowawczym bądź też przed pierwszą rozprawą. Przepisy wprowadzające nowe procedury wejdą w życie już 1 marca 2026 roku.

Dom wybudowany na takiej działce możesz stracić. Część nakładów uda się odzyskać, ale to będzie trwało lata. Dlaczego?

Przed rozpoczęciem budowy inwestorzy dokładnie sprawdzają działkę, na której chcą postawić swój wymarzony dom. Obowiązujące przepisy nie ułatwiają tego zadania, a cały proces wymaga czasu i cierpliwości. W tym zamieszaniu często zapominają o tej jednej podstawowej sprawie, która w przyszłości może pozbawić ich prawa do domu.

Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA