REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak urządzić gabinet w domu?

Kontakt-Simon
Coraz częściej na urządzenie gabinetu w domu decydują się ludzie wykonujący wolny zawód i młodzi rodzice. Fot. Kontakt-Simon
Coraz częściej na urządzenie gabinetu w domu decydują się ludzie wykonujący wolny zawód i młodzi rodzice. Fot. Kontakt-Simon

REKLAMA

REKLAMA

Coraz częściej na urządzenie gabinetu w domu decydują się ludzie wykonujący wolny zawód i młodzi rodzice. Urządzenie domowego gabinetu nie wiąże się z dużym wydatkiem finansowym, wystarczy zaopatrzyć się w telefon, najlepiej z faksem i komputer z dostępem do Internetu. Przydatna będzie też drukarka i skaner bądź ksero, można kupić jedno wielofunkcyjne urządzenie, co obniży koszt domowej inwestycji i oszczędzi miejsce.

Meble

Podstawą urządzania gabinetu w dom jest wygodny fotel, z możliwością regulowania i najlepiej z zagłówkiem, tak żeby nie obciążać kręgosłupa. Można też pokusić się o fotel z podnóżkiem, który zapewni odpowiednie krążenie. Oprócz fotela niezbędne jest też biurko. Możemy je kupić jako gotowy produkt bądź samodzielnie je skonfigurować z półproduktów (nóg i blatów). Na najprostsze, gotowe wersje, z wysuwanym blatem na klawiaturę, trzeba wydać ok. 80 zł. Bardziej złożone, z możliwością regulacji, kosztują min. 1,5 tys. zł.

REKLAMA

Odpowiednia atmosfera

Domowy gabinet powinien być urządzony tak, żeby powstała w nim atmosfera pracy. Jest to istotne, zwłaszcza w przypadku młodych rodziców, którzy muszą w między czasie zajmować się dziećmi. W takiej sytuacji najlepiej zapewnić sobie możliwość włączenia muzyki, by trochę zneutralizować odgłosy dziecięcej zabawy.

Motywacja

Praca w domu wymaga samodyscypliny, dlatego najlepiej jest sobie wyznaczyć konkretne godziny pracy. To ułatwi oddzielenie życia zawodowego od prywatnego. Pomocne może okazać się ustalenie harmonogramu planowanych zadań. Oprócz kwestii typowo organizacyjnych ważne jest też funkcjonalne urządzenie przestrzeni, zgodne z wykonywanym przez nas zawodem. Informatyk, pisarz i korektor zadowolą się biurkiem i komputerem, księgowa będzie potrzebowała półek na dokumenty a psycholog miejsca, w którym będzie mógł spokojnie rozmawiać z pacjentem.

Zobacz także: Jak urządzić dużą przestrzeń?

Oświetlenie

Obecnie dużą popularnością cieszą się diody z systemem LED (Light Emitting Diode). Są trwalsze od tradycyjnych żarówek, dzięki świecącym elektronom, pojedyncza dioda jest w stanie świecić do 100 tys. godzin, co oznacza, że jeśli będziemy ją palić przez 10 godzin dziennie to starczy aż na 22 lata. Ponadto diody zużywają mniej energii od zwykłych żarówek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Miejsce na dokumenty

REKLAMA

W czasie urządzania gabinetu powinniśmy uwzględnić też w gadżety ułatwiające przechowywanie dokumentów, dzięki temu na pewno nic nie zgubimy. Dobrze się sprawdzają segregatory i teczki na akta, najlepiej zamykane na kluczyk. Dodatkowo można kupić gotowe systemy do zarządzania dokumentami podręcznymi.

Badania nad ludzką percepcją dowiodły, że najlepiej sprawdza się zastosowanie trzech kolorów. Umożliwia to oznaczenie najważniejszych obszarów działalności, ułatwia to też ich zapamiętanie i rozróżnienie. Wiele firm sprzedających artykuły biurowe stosuje takie rozwiązanie, oferując trzy podstawowe kolory: czerwony, niebieski i żółty.

Zobacz także: Jak wybrać gniazdko elektryczne?

Gniazdka

Podłączenie wszystkich urządzeń, niezbędnych w domowym biurze, może okazać nieco skomplikowane. Nawet w mały biurze potrzeba minimum 5 gniazdek, żeby podłączyć podstawowe urządzenia: komputer, lampkę, drukarkę, skaner, router. - W tym przypadku możemy wykorzystać popularną listwę komputerową lub stworzyć mini magistralę na bazie starego gniazda – mówi Sławomir Szotek Kontakt Simon S.A. - Ciekawe rozwiązanie proponuje m. in. firma Gira i Kontakt Simon S.A., które oferują teleblok, czyli funkcjonalny i estetyczny panel zasilający, działa on na zasadzie teleskopu wysuwane z blatu biurka. Konstrukcja składa się ze stabilnego gniazda montowanego w meblu i wysuwanej części wykonanej z aluminiowego profilu. Za pomocą zatrzasku możemy zamontować od 3 do 6 modułów. Urządzenie można montować w blatach o wysokości od 2,5 cm.

Urządzenie domowego gabinetu nie wiąże się z dużym wydatkiem finansowym, wystarczy zaopatrzyć się w telefon, najlepiej z faksem i komputer z dostępem do Internetu. Fot. Kontakt-Simon
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Raty kredytu hipotecznego można obniżyć zmieniając polisę ubezpieczenia na życie, jak to zrobić i ile można zaoszczędzić

Umowy o kredyt bankowy są tak skonstruowane, że skorzystanie z zabezpieczenia w postaci polisy za życie za pośrednictwem banku udzielającego kredytu oznacza niższą marżę. Standardowo dotyczy to pierwszego kilkuletniego okresu kredytu. Potem jednak zmiana umowy ubezpieczenia może dać nawet kilka tysięcy oszczędności w kosztach jego obsługi.

Jak kupić mieszkanie za 50% ceny? Jest jeden sposób

Okazuje się, że ceny wywoławcze mieszkań dostępnych na licytacjach komorniczych są od 20% do nawet 55% niższe. Jak zatem wziąć udział w licytacji komorniczej i kupić dużo taniej mieszkanie? Jest kilka rzeczy, o którym trzeba wiedzieć przed przystąpieniem do takiej licytacji.

Najchętniej w bloku lub kamienicy i blisko centrum. Takich mieszkań szuka Pokolenie Z

W dorosłość a więc także na rynek nieruchomości jako konsumenci zaczynają wkraczać przedstawiciele pokolenia Z. To jakich mieszkań w jakich lokalizacjach szukają, już teraz zaczyna kształtować trendy w całym sektorze mieszkaniowym. Jakie są ich preferencje mieszkaniowe?

Dlaczego mieszkania w Polsce wciąż drożeją? Jest kilka głównych przyczyn

Ceny nieruchomości w Polsce rosną w zawrotnym tempie, stawiając nas pod tym względem w czołówce Unii Europejskiej. Szczególnie dotyka to małych mieszkań w dużych miastach. Główne przyczyny? Rosnący popyt, inflacja i wzrost płac, jednak według ekspertów czynników stymulujących jest więcej. W tym np. regulacje prawne, formalności z nimi związane i koszty ich realizacji.

REKLAMA

Ulga termomodernizacyjna coraz mniej popularna. Ile można zaoszczędzić?

Podatkowa ulga termomodernizacyjna wzbudza coraz mniejsze zainteresowanie. Znacznie większym powodzeniem cieszy się dopłata w programie "Czyste Powietrze". Dane podaje portal GetHome.pl.

Bezpieczny Kredyt 2%: banki rozpatrzyły już wszystkie wnioski kredytowe. Na co poszło najwięcej kredytów hipotecznych, odpowiedź zaskakująca

Kto zdążył złożyć wniosek o Bezpieczny Kredyt 2% na ostatnią chwilę, ten musiał czekać nawet do końca marca na kredyt hipoteczny pozwalający sfinalizować planowaną inwestycję mieszkaniową. Na co zostały przeznaczone kredyty? O dziwo, najwięcej nie trafiło do deweloperów, bo to nie nowe mieszkania były preferowane.

Ceny mieszkań w 2024 r. w 6 największych miastach Polski - wykres, prognozy

Jakie są ceny mieszkań w 2024 roku? Oto wykresy i prognozy Polskiego Instytutu Ekonomicznego uwzględniające cenę za 1 m2 mieszkania w 6 największych miastach Polski. Ceny za 1 m2 mieszkania wyhamowały. Gdzie ceny rosły najszybciej, a gdzie spadały?

Pierwsze półrocze na rynku nieruchomości. Sprzedaż mieszkań w liczbach

Pierwsza połowa roku za nami, deweloperzy mogą podsumować sprzedaż mieszkać w tych sześciu miesiącach. Czy jest lepiej w porównaniu do poprzednich kwartałów? 

REKLAMA

Czy wrócą kredyty hipoteczne z wkładem własnym poniżej 10%?

Nie tak dawno wkład własny poniżej 10% do kredytu hipotecznego był rzadkością. Co zmienił w tej kwestii program Bezpieczny Kredyt 2%? 

Hipoteka odwrócona – fakty i mity o usłudze finansowej

Hipoteka odwrócona to usługa finansowa, która skierowana jest głównie do osób starszych. Usługa, chociaż dostępna już od lat, nadal wywołuje wiele pytań. Czy po zawarciu umowy o dożywocie spadkobiercy będą mogli odziedziczyć nieruchomość? Czy od zawartej umowy można odstąpić? W którym momencie emeryt przestaje być właścicielem mieszkania? Kto, po podpisaniu takiej umowy, płaci czynsz, ubezpieczenie i podatki za mieszkanie lub dom?

REKLAMA