REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak urządzić gabinet w domu?

Kontakt-Simon
Coraz częściej na urządzenie gabinetu w domu decydują się ludzie wykonujący wolny zawód i młodzi rodzice. Fot. Kontakt-Simon
Coraz częściej na urządzenie gabinetu w domu decydują się ludzie wykonujący wolny zawód i młodzi rodzice. Fot. Kontakt-Simon

REKLAMA

REKLAMA

Coraz częściej na urządzenie gabinetu w domu decydują się ludzie wykonujący wolny zawód i młodzi rodzice. Urządzenie domowego gabinetu nie wiąże się z dużym wydatkiem finansowym, wystarczy zaopatrzyć się w telefon, najlepiej z faksem i komputer z dostępem do Internetu. Przydatna będzie też drukarka i skaner bądź ksero, można kupić jedno wielofunkcyjne urządzenie, co obniży koszt domowej inwestycji i oszczędzi miejsce.

Meble

Podstawą urządzania gabinetu w dom jest wygodny fotel, z możliwością regulowania i najlepiej z zagłówkiem, tak żeby nie obciążać kręgosłupa. Można też pokusić się o fotel z podnóżkiem, który zapewni odpowiednie krążenie. Oprócz fotela niezbędne jest też biurko. Możemy je kupić jako gotowy produkt bądź samodzielnie je skonfigurować z półproduktów (nóg i blatów). Na najprostsze, gotowe wersje, z wysuwanym blatem na klawiaturę, trzeba wydać ok. 80 zł. Bardziej złożone, z możliwością regulacji, kosztują min. 1,5 tys. zł.

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiednia atmosfera

Domowy gabinet powinien być urządzony tak, żeby powstała w nim atmosfera pracy. Jest to istotne, zwłaszcza w przypadku młodych rodziców, którzy muszą w między czasie zajmować się dziećmi. W takiej sytuacji najlepiej zapewnić sobie możliwość włączenia muzyki, by trochę zneutralizować odgłosy dziecięcej zabawy.

Motywacja

Praca w domu wymaga samodyscypliny, dlatego najlepiej jest sobie wyznaczyć konkretne godziny pracy. To ułatwi oddzielenie życia zawodowego od prywatnego. Pomocne może okazać się ustalenie harmonogramu planowanych zadań. Oprócz kwestii typowo organizacyjnych ważne jest też funkcjonalne urządzenie przestrzeni, zgodne z wykonywanym przez nas zawodem. Informatyk, pisarz i korektor zadowolą się biurkiem i komputerem, księgowa będzie potrzebowała półek na dokumenty a psycholog miejsca, w którym będzie mógł spokojnie rozmawiać z pacjentem.

Zobacz także: Jak urządzić dużą przestrzeń?

REKLAMA

Oświetlenie

Obecnie dużą popularnością cieszą się diody z systemem LED (Light Emitting Diode). Są trwalsze od tradycyjnych żarówek, dzięki świecącym elektronom, pojedyncza dioda jest w stanie świecić do 100 tys. godzin, co oznacza, że jeśli będziemy ją palić przez 10 godzin dziennie to starczy aż na 22 lata. Ponadto diody zużywają mniej energii od zwykłych żarówek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Miejsce na dokumenty

W czasie urządzania gabinetu powinniśmy uwzględnić też w gadżety ułatwiające przechowywanie dokumentów, dzięki temu na pewno nic nie zgubimy. Dobrze się sprawdzają segregatory i teczki na akta, najlepiej zamykane na kluczyk. Dodatkowo można kupić gotowe systemy do zarządzania dokumentami podręcznymi.

Badania nad ludzką percepcją dowiodły, że najlepiej sprawdza się zastosowanie trzech kolorów. Umożliwia to oznaczenie najważniejszych obszarów działalności, ułatwia to też ich zapamiętanie i rozróżnienie. Wiele firm sprzedających artykuły biurowe stosuje takie rozwiązanie, oferując trzy podstawowe kolory: czerwony, niebieski i żółty.

Zobacz także: Jak wybrać gniazdko elektryczne?

Gniazdka

Podłączenie wszystkich urządzeń, niezbędnych w domowym biurze, może okazać nieco skomplikowane. Nawet w mały biurze potrzeba minimum 5 gniazdek, żeby podłączyć podstawowe urządzenia: komputer, lampkę, drukarkę, skaner, router. - W tym przypadku możemy wykorzystać popularną listwę komputerową lub stworzyć mini magistralę na bazie starego gniazda – mówi Sławomir Szotek Kontakt Simon S.A. - Ciekawe rozwiązanie proponuje m. in. firma Gira i Kontakt Simon S.A., które oferują teleblok, czyli funkcjonalny i estetyczny panel zasilający, działa on na zasadzie teleskopu wysuwane z blatu biurka. Konstrukcja składa się ze stabilnego gniazda montowanego w meblu i wysuwanej części wykonanej z aluminiowego profilu. Za pomocą zatrzasku możemy zamontować od 3 do 6 modułów. Urządzenie można montować w blatach o wysokości od 2,5 cm.

Urządzenie domowego gabinetu nie wiąże się z dużym wydatkiem finansowym, wystarczy zaopatrzyć się w telefon, najlepiej z faksem i komputer z dostępem do Internetu. Fot. Kontakt-Simon
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Nieruchomości
Dzierżawcy nie zapłacą podatku od nieruchomości. Jednak nie zawsze tak będzie. Dlaczego? Takie są przepisy, choć nie każdy je zna

Choć przepisy regulujące status podatników podatku od nieruchomości nie są skomplikowane, stosowanie ich przysparza w praktyce wielu problemów. Jest tak między innymi dlatego, że nie zawsze działanie intuicyjne jest zgodne z wolą ustawodawcy.

Czy osoby pracujące w domu musza zapłacić podatek od nieruchomości według najwyższej stawki? Organy podatkowe i sądy są zgodne

Siedziba działalności gospodarczej w domu lub mieszkaniu pozwala nie tylko zaoszczędzić na kosztach najmu, ale również korzystnie rozliczyć PIT i VAT. A co z podatkiem od nieruchomości? Czy w takim przypadku trzeba płacić go według najwyższej stawki?

Przedsiębiorca w upadłości zapłaci podatek według najwyższej stawki. Nie zastąpi go syndyk

Czy będąc w upadłości podatnik nadal prowadzi działalność gospodarczą? Na to pytanie trzeba odpowiedzieć, aby zapłacić podatek od nieruchomości według właściwych stawek. Zdecydować trzeba również co do tego, czy stroną postępowania jest podatnik, czy syndyk.

To koniec biurokratycznych uciążliwości dla właścicieli takich nieruchomości - Prezydent już podpisał nowelizację

Właściciele tego rodzaju nieruchomości mogą odetchnąć z ulgą. 18 listopada 2025 r. Prezydent RP podpisał się pod nowelizacją ustawy, która ma za zadanie wyraźnie skrócić urzędniczą maszynerię. Znikają m. in. podwójne zezwolenia na wycinkę drzew, a w wielu rodzajach spraw wystarczy zgłoszenie i milcząca zgoda urzędnika. Co dokładnie się zmienia dla właścicieli i jakich budynków dotyczy zmiana?

REKLAMA

Nowy podatek od niesprzedanych mieszkań? Deweloperzy ostrzegają przed skutkami dla cen i podaży

Rosnąca liczba miast rozważa objęcie niesprzedanych mieszkań stawką podatku od nieruchomości komercyjnych. Deweloperzy alarmują, że takie rozwiązanie nie obniży cen, a wręcz może doprowadzić do ograniczenia podaży i podwyżek. Oto, jak oceniają pomysł i jego możliwe skutki.

Kredyt hipoteczny w Hiszpanii: stała czy zmienna stopa procentowa? Co i komu bardziej się opłaca [przykłady, obliczenia]

Wybór między kredytem o stałej lub zmiennej stopie procentowej w Hiszpanii powinien wynikać bezpośrednio ze strategii inwestycyjnej. Kredyty zmienne, zazwyczaj bez kar za wcześniejszą spłatę, sprawdzają się przy krótkoterminowych inwestycjach. Natomiast stałe oprocentowanie chroni przed wahaniami kosztów w strategii długoterminowego najmu.

Co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego wyjaśnił co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB.

GUNB: Obowiązki właścicieli i zarządców nieruchomości jesienią i zimą - czynności przy większych opadach atmosferycznych (deszcz i śnieg)

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego w komunikacie z listopada 2025 r. przypomniał o najważniejszych obowiązkach właścicieli i zarządców obiektów budowlanych przy zwiększonych opadach. Jakie działania powinny być podejmowane w czasie takich opadów (deszczu lub śniegu), by zapewnić właściwy stan techniczny obiektów budowlanych.

REKLAMA

Spory budowlane najpierw do mediacji. Nowe procedury od 1 marca 2026 roku

Pierwszym krokiem w rozwiązywaniu sporów budowlanych będą mediacje, na które sąd będzie miał obowiązek skierować obie strony przed posiedzeniem przygotowawczym bądź też przed pierwszą rozprawą. Przepisy wprowadzające nowe procedury wejdą w życie już 1 marca 2026 roku.

Dom wybudowany na takiej działce możesz stracić. Część nakładów uda się odzyskać, ale to będzie trwało lata. Dlaczego?

Przed rozpoczęciem budowy inwestorzy dokładnie sprawdzają działkę, na której chcą postawić swój wymarzony dom. Obowiązujące przepisy nie ułatwiają tego zadania, a cały proces wymaga czasu i cierpliwości. W tym zamieszaniu często zapominają o tej jednej podstawowej sprawie, która w przyszłości może pozbawić ich prawa do domu.

Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA