REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak urządzić gabinet w domu?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kontakt-Simon
Coraz częściej na urządzenie gabinetu w domu decydują się ludzie wykonujący wolny zawód i młodzi rodzice. Fot. Kontakt-Simon
Coraz częściej na urządzenie gabinetu w domu decydują się ludzie wykonujący wolny zawód i młodzi rodzice. Fot. Kontakt-Simon

REKLAMA

REKLAMA

Coraz częściej na urządzenie gabinetu w domu decydują się ludzie wykonujący wolny zawód i młodzi rodzice. Urządzenie domowego gabinetu nie wiąże się z dużym wydatkiem finansowym, wystarczy zaopatrzyć się w telefon, najlepiej z faksem i komputer z dostępem do Internetu. Przydatna będzie też drukarka i skaner bądź ksero, można kupić jedno wielofunkcyjne urządzenie, co obniży koszt domowej inwestycji i oszczędzi miejsce.

Meble

Podstawą urządzania gabinetu w dom jest wygodny fotel, z możliwością regulowania i najlepiej z zagłówkiem, tak żeby nie obciążać kręgosłupa. Można też pokusić się o fotel z podnóżkiem, który zapewni odpowiednie krążenie. Oprócz fotela niezbędne jest też biurko. Możemy je kupić jako gotowy produkt bądź samodzielnie je skonfigurować z półproduktów (nóg i blatów). Na najprostsze, gotowe wersje, z wysuwanym blatem na klawiaturę, trzeba wydać ok. 80 zł. Bardziej złożone, z możliwością regulacji, kosztują min. 1,5 tys. zł.

REKLAMA

Odpowiednia atmosfera

Domowy gabinet powinien być urządzony tak, żeby powstała w nim atmosfera pracy. Jest to istotne, zwłaszcza w przypadku młodych rodziców, którzy muszą w między czasie zajmować się dziećmi. W takiej sytuacji najlepiej zapewnić sobie możliwość włączenia muzyki, by trochę zneutralizować odgłosy dziecięcej zabawy.

Motywacja

Praca w domu wymaga samodyscypliny, dlatego najlepiej jest sobie wyznaczyć konkretne godziny pracy. To ułatwi oddzielenie życia zawodowego od prywatnego. Pomocne może okazać się ustalenie harmonogramu planowanych zadań. Oprócz kwestii typowo organizacyjnych ważne jest też funkcjonalne urządzenie przestrzeni, zgodne z wykonywanym przez nas zawodem. Informatyk, pisarz i korektor zadowolą się biurkiem i komputerem, księgowa będzie potrzebowała półek na dokumenty a psycholog miejsca, w którym będzie mógł spokojnie rozmawiać z pacjentem.

Zobacz także: Jak urządzić dużą przestrzeń?

Oświetlenie

Obecnie dużą popularnością cieszą się diody z systemem LED (Light Emitting Diode). Są trwalsze od tradycyjnych żarówek, dzięki świecącym elektronom, pojedyncza dioda jest w stanie świecić do 100 tys. godzin, co oznacza, że jeśli będziemy ją palić przez 10 godzin dziennie to starczy aż na 22 lata. Ponadto diody zużywają mniej energii od zwykłych żarówek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Miejsce na dokumenty

REKLAMA

W czasie urządzania gabinetu powinniśmy uwzględnić też w gadżety ułatwiające przechowywanie dokumentów, dzięki temu na pewno nic nie zgubimy. Dobrze się sprawdzają segregatory i teczki na akta, najlepiej zamykane na kluczyk. Dodatkowo można kupić gotowe systemy do zarządzania dokumentami podręcznymi.

Badania nad ludzką percepcją dowiodły, że najlepiej sprawdza się zastosowanie trzech kolorów. Umożliwia to oznaczenie najważniejszych obszarów działalności, ułatwia to też ich zapamiętanie i rozróżnienie. Wiele firm sprzedających artykuły biurowe stosuje takie rozwiązanie, oferując trzy podstawowe kolory: czerwony, niebieski i żółty.

Zobacz także: Jak wybrać gniazdko elektryczne?

Gniazdka

Podłączenie wszystkich urządzeń, niezbędnych w domowym biurze, może okazać nieco skomplikowane. Nawet w mały biurze potrzeba minimum 5 gniazdek, żeby podłączyć podstawowe urządzenia: komputer, lampkę, drukarkę, skaner, router. - W tym przypadku możemy wykorzystać popularną listwę komputerową lub stworzyć mini magistralę na bazie starego gniazda – mówi Sławomir Szotek Kontakt Simon S.A. - Ciekawe rozwiązanie proponuje m. in. firma Gira i Kontakt Simon S.A., które oferują teleblok, czyli funkcjonalny i estetyczny panel zasilający, działa on na zasadzie teleskopu wysuwane z blatu biurka. Konstrukcja składa się ze stabilnego gniazda montowanego w meblu i wysuwanej części wykonanej z aluminiowego profilu. Za pomocą zatrzasku możemy zamontować od 3 do 6 modułów. Urządzenie można montować w blatach o wysokości od 2,5 cm.

Urządzenie domowego gabinetu nie wiąże się z dużym wydatkiem finansowym, wystarczy zaopatrzyć się w telefon, najlepiej z faksem i komputer z dostępem do Internetu. Fot. Kontakt-Simon
Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
DSR i magazyny energii w Polsce – wyzwania i szanse transformacji energetyczne [WYWIAD]

Czy polski system energetyczny jest gotowy na rosnące wyzwania? Dlaczego mechanizmy redukcji zapotrzebowania (DSR) nie działają jeszcze tak, jak powinny? Co musimy zmienić, by zwiększyć elastyczność i niezawodność sieci oraz jaką rolę mogą odegrać magazyny energii i OZE?

Obniżka stóp procentowych a kupno mieszkania w 2025 roku

Jak obniżka stóp procentowych w 2025 roku wpływa na kupno nowego mieszkania? Oznacza to przede wszystkim lepszą dostępność kredytów hipotecznych. Co jeszcze powinni wiedzieć kupujący nieruchomość?

Gdzie przechować rzeczy w trakcie remontu i nie tylko?

Przechowywanie rzeczy w wielu sytuacjach życiowych staje się dużym problemem. Jedną z takich sytuacji jest remont domu lub mieszkania. Gdzie najbezpieczniej przechować sprzęty RTV i AGD, meble i inne wartościowe rzeczy? Podpowiadamy.

Inflacja spada, ale nie koszty utrzymania mieszkania: ile więcej trzeba teraz dopłacać do czynszu

Wzrost kosztów mieszkaniowych był w 2024 r. czynnikiem dość mocno wpływającym na poziom inflacji. Sprawdzamy, czy te koszty nadal mocno rosną. Warto pamiętać, że dla budżetów domowych są one równie ważne jak wydatki na żywność, bo przez rodziny traktowane są jako te z kategorii pierwszej potrzeby do zaspokojenia.

REKLAMA

Za jaką maksymalną kwotę nabywcy poszukują teraz mieszkań?

Do jakiej kwoty poszukuje mieszkań większość kupujących? Przy jakim progu kończy się zdolność kredytowa? Jakie mieszkania można nabyć w tej cenie? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Zmiany dla prosumentów: opłaty za recykling paneli fotowoltaicznych

Polska wprowadza opłaty za utylizację paneli fotowoltaicznych. Właściciele starszych instalacji fotowoltaicznych będą pokrywać koszty recyklingu zużytych paneli. Zmiana prawa ma na celu przesunięcie ciężaru odpowiedzialności z producentów na użytkowników w obliczu rosnącej ilości odpadów z OZE.

Nowy trend na rynku najmu: wynajmujący zlecają obsługę profesjonalnym agencjom. Jakie korzyści, jakie minusy

Rynek najmu w przeobrażeniu. Model wynajmu krótkoterminowego, który jeszcze niedawno kusił prostotą i szybkim zyskiem, dziś coraz częściej okazuje się zbyt obciążający dla właścicieli. Rosnące wymagania formalne, potrzeba dostępności 24/7 i odpowiedzialność za każdy etap obsługi gości sprawiają, że wiele osób zaczyna szukać alternatyw.

Czy spadek stóp procentowych wpłynął na rynek mieszkaniowy?

Czy majowa obniżka stóp procentowych, poprawiająca dostępność kredytów, przełożyła się na wzrost sprzedaży nowych mieszkań i liczbę rezerwacji? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

REKLAMA

Inżynierowie instalacji sanitarnych odchodzą z zawodu. Przyczyną coraz mniejsze zarobki. Będą minimalne stawki?

Branża projektowania instalacji sanitarnych przeżywa kryzys, który wykracza już daleko poza typowe problemy związane z zatorami płatniczymi. Niskie marże destabilizują całe środowisko projektowe i tworzą błędne koło trudności finansowych. – Biura projektowe przyjmują zlecenia, które nie pokrywają kosztów, albo… zamykają się, a inżynierowie – zmieniają zawód – twierdzi Przemysław Tkaczuk, inżynier instalacji sanitarnych i współwłaściciel biura projektowego PM Projekt.

Dobre wiadomości dla najemców: najem przestał drożeć

W maju tylko w Gdańsku i Poznaniu poszły w górę przeciętne ceny najmu mieszkań dostępnych na rynku. W pozostałych największych metropoliach stawki czynszu utrzymały poziom z poprzedniego miesiąca. Co ważne, bardzo wzrosła liczba mieszkań oferowanych do wynajmu.

REKLAMA