REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak urządzić gabinet w domu?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kontakt-Simon
Coraz częściej na urządzenie gabinetu w domu decydują się ludzie wykonujący wolny zawód i młodzi rodzice. Fot. Kontakt-Simon
Coraz częściej na urządzenie gabinetu w domu decydują się ludzie wykonujący wolny zawód i młodzi rodzice. Fot. Kontakt-Simon

REKLAMA

REKLAMA

Coraz częściej na urządzenie gabinetu w domu decydują się ludzie wykonujący wolny zawód i młodzi rodzice. Urządzenie domowego gabinetu nie wiąże się z dużym wydatkiem finansowym, wystarczy zaopatrzyć się w telefon, najlepiej z faksem i komputer z dostępem do Internetu. Przydatna będzie też drukarka i skaner bądź ksero, można kupić jedno wielofunkcyjne urządzenie, co obniży koszt domowej inwestycji i oszczędzi miejsce.

Meble

Podstawą urządzania gabinetu w dom jest wygodny fotel, z możliwością regulowania i najlepiej z zagłówkiem, tak żeby nie obciążać kręgosłupa. Można też pokusić się o fotel z podnóżkiem, który zapewni odpowiednie krążenie. Oprócz fotela niezbędne jest też biurko. Możemy je kupić jako gotowy produkt bądź samodzielnie je skonfigurować z półproduktów (nóg i blatów). Na najprostsze, gotowe wersje, z wysuwanym blatem na klawiaturę, trzeba wydać ok. 80 zł. Bardziej złożone, z możliwością regulacji, kosztują min. 1,5 tys. zł.

REKLAMA

Odpowiednia atmosfera

Domowy gabinet powinien być urządzony tak, żeby powstała w nim atmosfera pracy. Jest to istotne, zwłaszcza w przypadku młodych rodziców, którzy muszą w między czasie zajmować się dziećmi. W takiej sytuacji najlepiej zapewnić sobie możliwość włączenia muzyki, by trochę zneutralizować odgłosy dziecięcej zabawy.

Motywacja

Praca w domu wymaga samodyscypliny, dlatego najlepiej jest sobie wyznaczyć konkretne godziny pracy. To ułatwi oddzielenie życia zawodowego od prywatnego. Pomocne może okazać się ustalenie harmonogramu planowanych zadań. Oprócz kwestii typowo organizacyjnych ważne jest też funkcjonalne urządzenie przestrzeni, zgodne z wykonywanym przez nas zawodem. Informatyk, pisarz i korektor zadowolą się biurkiem i komputerem, księgowa będzie potrzebowała półek na dokumenty a psycholog miejsca, w którym będzie mógł spokojnie rozmawiać z pacjentem.

Zobacz także: Jak urządzić dużą przestrzeń?

Oświetlenie

Obecnie dużą popularnością cieszą się diody z systemem LED (Light Emitting Diode). Są trwalsze od tradycyjnych żarówek, dzięki świecącym elektronom, pojedyncza dioda jest w stanie świecić do 100 tys. godzin, co oznacza, że jeśli będziemy ją palić przez 10 godzin dziennie to starczy aż na 22 lata. Ponadto diody zużywają mniej energii od zwykłych żarówek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Miejsce na dokumenty

REKLAMA

W czasie urządzania gabinetu powinniśmy uwzględnić też w gadżety ułatwiające przechowywanie dokumentów, dzięki temu na pewno nic nie zgubimy. Dobrze się sprawdzają segregatory i teczki na akta, najlepiej zamykane na kluczyk. Dodatkowo można kupić gotowe systemy do zarządzania dokumentami podręcznymi.

Badania nad ludzką percepcją dowiodły, że najlepiej sprawdza się zastosowanie trzech kolorów. Umożliwia to oznaczenie najważniejszych obszarów działalności, ułatwia to też ich zapamiętanie i rozróżnienie. Wiele firm sprzedających artykuły biurowe stosuje takie rozwiązanie, oferując trzy podstawowe kolory: czerwony, niebieski i żółty.

Zobacz także: Jak wybrać gniazdko elektryczne?

Gniazdka

Podłączenie wszystkich urządzeń, niezbędnych w domowym biurze, może okazać nieco skomplikowane. Nawet w mały biurze potrzeba minimum 5 gniazdek, żeby podłączyć podstawowe urządzenia: komputer, lampkę, drukarkę, skaner, router. - W tym przypadku możemy wykorzystać popularną listwę komputerową lub stworzyć mini magistralę na bazie starego gniazda – mówi Sławomir Szotek Kontakt Simon S.A. - Ciekawe rozwiązanie proponuje m. in. firma Gira i Kontakt Simon S.A., które oferują teleblok, czyli funkcjonalny i estetyczny panel zasilający, działa on na zasadzie teleskopu wysuwane z blatu biurka. Konstrukcja składa się ze stabilnego gniazda montowanego w meblu i wysuwanej części wykonanej z aluminiowego profilu. Za pomocą zatrzasku możemy zamontować od 3 do 6 modułów. Urządzenie można montować w blatach o wysokości od 2,5 cm.

Urządzenie domowego gabinetu nie wiąże się z dużym wydatkiem finansowym, wystarczy zaopatrzyć się w telefon, najlepiej z faksem i komputer z dostępem do Internetu. Fot. Kontakt-Simon
Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W co inwestować w 2025 roku? Mieszkania tracą na atrakcyjności, rośnie popularność lokali usługowych

Mieszkania wciąż dominują w portfelach inwestorów, ale ich rentowność spada. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikro lokale usługowe – tańsze, łatwiejsze w zarządzaniu i znacznie bardziej dochodowe.

Duże mieszkania na rynku pierwotnym – kto je kupuje i za ile?

Jak wygląda sprzedaż największych, nowych mieszkań i domów? Kto najczęściej decyduje się na ich zakup? Jakie mają metraże? W jakich inwestycjach deweloperskich są dostępne? I w jakich przedziałach cenowych? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Drożej za ochronę, jeszcze drożej bez niej – czy stać Cię na brak polisy mieszkaniowej?

Wzrost liczby pożarów, coraz częstsze gwałtowne zjawiska pogodowe i drożejące usługi remontowe pokazują, że ubezpieczenie nieruchomości staje się dziś koniecznością. Mimo rosnących składek – średnio o 13% rok do roku – eksperci ostrzegają: brak polisy może oznaczać znacznie większe straty finansowe.

Wymeldowanie małżonka przed rozwodem

W okresie poprzedzającym rozwód, często pojawiają się pytania o status prawny wspólnego mieszkania. Jednym z najczęstszych dylematów jest to, możliwe jest wymeldowanie małżonka przed rozwodem. Klienci często mylą administracyjną czynność wymeldowania z prawem do korzystania z mieszkania czy możliwością eksmisji.

REKLAMA

Dzicy lokatorzy w Polsce: nie płacą, niszczą mieszkania, a sprawy w sądach trwają latami. Ekspert: prawo od lat chroni oszustów

Były premier Mateusz Morawiecki kilka dni temu opublikował w social mediach informację o pewnym hiszpańskim hotelu, który zbankrutował, a dzisiaj jest ruiną, bo w okolicy zadomowili się migranci, którzy sprawili, że turyści i goście zniknęli z wyspy. Hotel ma być zamieszkiwany przez „Ocupas” czyli słynnych dzikich lokatorów, którzy zajmują hiszpańskie nieruchomości. – Zirytował mnie ten wpis. Nie trzeba patrzeć na Hiszpanię, by zobaczyć patologiczne sytuacje zajmowania czyjejś własności bez żadnych konsekwencji. Od lat mówię, że w Polsce przestępcy i oszuści, czyli dzicy lokatorzy są lepiej chronieni niż uczciwi obywatele – mówi detektyw i windykator, specjalistka ds. dzikich lokatorów Małgorzata Marczulewska.

Jawność cen mieszkań: przełom czy tylko pozorna zmiana? Rynek nadal kształtują kredyty i koszty budowy

Od maja 2025 roku deweloperzy muszą ujawniać ceny ofertowe mieszkań i ich historię zmian. To ważny krok w stronę większej przejrzystości na rynku pierwotnym, który ma ułatwić kupującym podejmowanie decyzji. Czy jednak sama jawność wystarczy, by realnie wpłynąć na ceny? Eksperci są zgodni – to kredyty, koszty budowy i przepisy grają dziś pierwsze skrzypce.

Rekordowy boom na mieszkania: Polacy rzucili się do zakupów po obniżce stóp procentowych

Po miesiącach wyczekiwania Polacy wrócili na rynek mieszkaniowy z nową siłą. W maju codziennie rezerwowano aż 115 mieszkań na największych rynkach – to najwyższy wynik od roku. Obniżka stóp procentowych, rosnące wynagrodzenia i poprawa dostępności kredytów sprawiły, że kupujący podejmują decyzje szybciej i bardziej zdecydowanie. Czy to początek nowej fali boomu mieszkaniowego?

Czy rynek nowych mieszkań zwalnia?

Liczba wydawanych pozwoleń na budowę oraz rozpoczętych inwestycji mieszkaniowych maleje. Czy deweloperzy modyfikują swoje strategie i przesuwają terminy realizacji nowych projektów? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

REKLAMA

Wynajem traci sens? Coraz więcej Polaków wraca do marzenia o własnym M!

Ceny mieszkań się stabilizują, kredyty znów są dostępne, a wynajem coraz droższy. W efekcie Polacy coraz częściej wybierają zakup własnego M zamiast płacenia wysokich czynszów. Czy 2025 to początek wielkiego powrotu do kupowania mieszkań? Sprawdzamy, co się zmieniło i co dziś naprawdę się opłaca.

Obowiązek publikacji cen ofertowych mieszkań - co na to deweloperzy?

Jak wynika z analiz rynku, ceny nie są publikowane aż w 60–80 proc. inwestycji. Jak zatem deweloperzy oceniają zmiany w ustawie, które wprowadzają obowiązek ujawniania cen wszystkich budowanych mieszkań? Jakie mogą być konsekwencje tych przepisów dla rynku nieruchomości? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

REKLAMA