REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co trzeba zrobić, żeby zameldować się przez Internet?

Subskrybuj nas na Youtube
Co trzeba zrobić, żeby zameldować się przez Internet?
Co trzeba zrobić, żeby zameldować się przez Internet?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Zmiana miejsca zamieszkania wiąże się ze zmianą miejsca zameldowania. Jednak, aby to zrobić nie trzeba koniecznie odwiedzać urzędu. Można to zrobić on-line. Jak?

Jak się zameldować przez Internet?

W celu załatwienia formalności meldunkowych on-line niezbędne będzie posiadania dostępu do internetu i profilu zaufanego, a także dokumentu potwierdzającego prawo do zameldowania się pod danym adresem (niezbędny będzie jego scan, bądź wersja elektroniczna). Jaki to może być dokument?

REKLAMA

REKLAMA

  • umowa cywilnoprawna (np. najmu),
  • odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej,
  • decyzja administracyjna,
  • orzeczenie sądu.

Ważne! Jeśli NIE jesteś właścicielem nieruchomości, ani nie posiadasz do niej innego tytułu prawnego wówczas potrzebne będą skan lub elektroniczna wersja oświadczenia osoby lub podmiotu posiadającego prawa do nieruchomości, potwierdzającego Twój pobyt, oraz dokumentu, który potwierdza tytuł prawny tej osoby lub podmiotu do nieruchomości, której dotyczy sprawa.

REKLAMA

Meldunek przez Internet krok po kroku

W pierwszej kolejności trzeba wejść na adres gov.pl. Następnie:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krok 1. Wybierz sekcję Meldunek i wybory, a następnie e-usługę Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące.

Krok 2. Kliknij „Zamelduj się” i wybierz profil zaufany jako sposób logowania.

Krok 3. Wybierz rodzaj pobytu i zaznacz, kogo chcesz zameldować.

Krok 4. Dołącz wymagane dokumenty.

Krok 5. Wpisz dane osobowe i adres zameldowania.

Krok 6. Podpisz wniosek profilem zaufanym.

Potwierdzenie złożenia wniosku dostaniesz na konto Mój GOV – znajdziesz je w prawym górnym rogu portalu GOV.pl.

Jeśli meldujesz się na pobyt stały, urzędnik wyśle Ci zaświadczenie o zameldowaniu w wybranej przez Ciebie formie. Jeśli meldujesz się na pobyt czasowy, musisz zaznaczyć, że chcesz otrzymać zaświadczenie i dołączyć potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

Jak się wymeldować z obecnego miejsca zamieszkania przez Internet?

A może potrzebujesz się wymeldować z pobytu stałego lub tymczasowego? Pomożemy i w tym! A konkretnie – pomogą nasze e-usługi. Możesz to zrobić przy okazji meldowania się (Krok 5.), albo skorzystać z e-usług Wymelduj się z pobytu stałego lub Wymelduj się z pobytu czasowego.

Skąd wziąć potwierdzenie zameldowania się przez Internet?

Obecnie  w dowodach osobistych nie ma już informacji o adresie zameldowania, choć obowiązek meldunkowy pozostał. Może się zdarzyć tak, że ktoś będzie wymagał od Was potwierdzenia faktu, że jesteście zameldowani.

Wówczas również można pobrać go przez sieć.  W tym celu trzeba ponownie wejść na gov.pl, a następnie:

Krok 1. Wejdź w Meldunek i wybory, a następnie wybierz e-usługę Pobierz dokument o zameldowaniu.

Krok 2. Sprawdź swoje dane i wybierz rodzaj adresu, dla którego ma być wydany dokument (jeśli posiadasz równolegle meldunek stały i czasowy).

Gotowy dokument w formacie PDF trafi na twoją skrzynkę Mój GOV w przeciągu kilku minut. Co bardzo istotne - jest ważny tylko w wersji elektronicznej.

Źródło: KPRM

Pod redakcją Pauliny Karpińskiej

Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od 11 września 2025 r. deweloperzy z nowym obowiązkiem, a kupujący z łatwiejszym dostępem do kluczowych informacji

11 września weszły w życie przepisy nakładające na deweloperów obowiązek publikowania cen ofertowych mieszkań i domów. Informacja dotyczyć ma nie tylko powierzchni użytkowej, ale też np. komórek lokatorskich, miejsc postojowych oraz wszystkich dodatkowych kosztów ponoszonych przez nabywcę.

Zasiedzenie nieruchomości nie zawsze jest możliwe

Zasiedzenie pozwala na nabycie własności nieruchomości przez osobę, która nią włada jak właściciel przez długi czas, mimo że formalnie nim nie jest. Może to być sposób na uregulowanie wieloletnich stanów faktycznych, istnieją jasne sytuacje, w których zasiedzenie jest wykluczone. Kiedy nie można nabyć nieruchomości przez zasiedzenie i jakie przeszkody stoją na drodze do stania się jej prawnym właścicielem?

Zmiany w prawie budowlanym. Nowe przepisy mają zwiększyć bezpieczeństwo pożarowe budynków [Gość Infor.pl]

Polskie przepisy dotyczące bezpieczeństwa pożarowego budynków od lat pozostawały w tyle za realiami nowoczesnego budownictwa. Teraz szykują się zmiany, które – jak podkreślają eksperci – mogą realnie wpłynąć na bezpieczeństwo mieszkańców oraz użytkowników hal przemysłowych i obiektów użyteczności publicznej.

Koniec strategii pozornych promocji - od 11 września 2025 r. klient ma z góry dokładnie wiedzieć ile zapłaci za mieszkanie. Zmiany w ustawie deweloperskiej

Nowelizacja ustawy deweloperskiej, która weszła w życie w 11 lipca 2025 r., to ważny krok w kierunku większej jawności i przewidywalności rynku mieszkaniowego. Zmiany te wprost odpowiadają na rosnące oczekiwania klientów dotyczące transparentności procesu zakupu. Po raz pierwszy nałożono na deweloperów obowiązek publikowania kompletnych i aktualnych danych o każdej inwestycji - od cen metra kwadratowego, przez dodatkowe koszty, aż po historię zmian. Wszystkie te informacje mają być nie tylko dostępne na stronach internetowych firm, lecz także codziennie przekazywane do centralnego rejestru i publikowane w portalu danych publicznych. 11 września kończy się dwumiesięczny okres przejściowy, który przewidział ustawodawca na dostosowanie się deweloperów do nowych przepisów.

REKLAMA

Owoce sąsiada na mojej działce. Jakie są przepisy?

Relacje sąsiedzkie mogą być źródłem wielu nieprzewidzianych sytuacji, zwłaszcza na granicy działek. Do kogo należą owoce sąsiada, które spadły na nasz grunt? Kwestie te regulują przepisy Kodeksu cywilnego.

Stopy procentowe: decyzja RPP a kredyty i mieszkania [Komentarz]

Stopy procentowe znowu poszły w dół. Jak wpływa to na kredyty i kupno mieszkania? Decyzja RPP oceniana jest pozytywnie przez polskich przedsiębiorców. Samo obniżenie stóp procentowych nie jest jednak game changerem. Potrzeba planu gospodarczego.

Kiedy zaczyna się jesień 2025 r.?

Nie tak łatwo odpowiedzieć na pytanie, kiedy zaczyna się jesień. Inne będą daty rozpoczęcia jesieni astronomicznej, kalendarzowej, meteorologicznej, fenologicznej i termicznej. Jakie więc daty początku jesieni można wskazać w 2025 roku?

Nowe przepisy budowlane - jakie zmiany szykują się na rynku mieszkaniowym? Będzie drożej

Projekt nowego rozporządzenia dotyczącego warunków technicznych budynków wprowadza regulacje dotyczące m.in. instalacji punktów ładowania pojazdów elektrycznych, paneli fotowoltaicznych, magazynów energii oraz dostępności dla osób niepełnosprawnych i seniorów. Jak deweloperzy oceniają te zmiany i jaki będą miały wpływ na koszty inwestycji mieszkaniowych? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

REKLAMA

Dlaczego fotowoltaika się pali? Jest luka w prawie budowlanym

Dlaczego dochodzi do pożarów instalacji fotowoltaicznej? Ekspert Stowarzyszenia Elektryków Polskich tłumaczy, że wina leży po stronie słabej jakości montażu fotowoltaiki. Co więcej, wiele instalacji powstało bez projektu technicznego. Tutaj jest luka w prawie budowlanym.

Uwaga na wadliwe wyroby budowlane!

W 2024 r. roku nadzór budowlany zlecił badania 259 próbek wyrobów budowlanych, co do których miał podejrzenie, że ich jakość jest gorsza, niż deklarują to producenci. I uwaga, potwierdziło się to w trzech na dziesięć przypadków – wynika z danych Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego, udostępnionych portalowi GetHome.pl.

REKLAMA