REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co trzeba zrobić, żeby zameldować się przez Internet?

Subskrybuj nas na Youtube
Co trzeba zrobić, żeby zameldować się przez Internet?
Co trzeba zrobić, żeby zameldować się przez Internet?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Zmiana miejsca zamieszkania wiąże się ze zmianą miejsca zameldowania. Jednak, aby to zrobić nie trzeba koniecznie odwiedzać urzędu. Można to zrobić on-line. Jak?

Jak się zameldować przez Internet?

W celu załatwienia formalności meldunkowych on-line niezbędne będzie posiadania dostępu do internetu i profilu zaufanego, a także dokumentu potwierdzającego prawo do zameldowania się pod danym adresem (niezbędny będzie jego scan, bądź wersja elektroniczna). Jaki to może być dokument?

REKLAMA

REKLAMA

  • umowa cywilnoprawna (np. najmu),
  • odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej,
  • decyzja administracyjna,
  • orzeczenie sądu.

Ważne! Jeśli NIE jesteś właścicielem nieruchomości, ani nie posiadasz do niej innego tytułu prawnego wówczas potrzebne będą skan lub elektroniczna wersja oświadczenia osoby lub podmiotu posiadającego prawa do nieruchomości, potwierdzającego Twój pobyt, oraz dokumentu, który potwierdza tytuł prawny tej osoby lub podmiotu do nieruchomości, której dotyczy sprawa.

REKLAMA

Meldunek przez Internet krok po kroku

W pierwszej kolejności trzeba wejść na adres gov.pl. Następnie:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krok 1. Wybierz sekcję Meldunek i wybory, a następnie e-usługę Zamelduj się na pobyt stały lub czasowy dłuższy niż 3 miesiące.

Krok 2. Kliknij „Zamelduj się” i wybierz profil zaufany jako sposób logowania.

Krok 3. Wybierz rodzaj pobytu i zaznacz, kogo chcesz zameldować.

Krok 4. Dołącz wymagane dokumenty.

Krok 5. Wpisz dane osobowe i adres zameldowania.

Krok 6. Podpisz wniosek profilem zaufanym.

Potwierdzenie złożenia wniosku dostaniesz na konto Mój GOV – znajdziesz je w prawym górnym rogu portalu GOV.pl.

Jeśli meldujesz się na pobyt stały, urzędnik wyśle Ci zaświadczenie o zameldowaniu w wybranej przez Ciebie formie. Jeśli meldujesz się na pobyt czasowy, musisz zaznaczyć, że chcesz otrzymać zaświadczenie i dołączyć potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

Jak się wymeldować z obecnego miejsca zamieszkania przez Internet?

A może potrzebujesz się wymeldować z pobytu stałego lub tymczasowego? Pomożemy i w tym! A konkretnie – pomogą nasze e-usługi. Możesz to zrobić przy okazji meldowania się (Krok 5.), albo skorzystać z e-usług Wymelduj się z pobytu stałego lub Wymelduj się z pobytu czasowego.

Skąd wziąć potwierdzenie zameldowania się przez Internet?

Obecnie  w dowodach osobistych nie ma już informacji o adresie zameldowania, choć obowiązek meldunkowy pozostał. Może się zdarzyć tak, że ktoś będzie wymagał od Was potwierdzenia faktu, że jesteście zameldowani.

Wówczas również można pobrać go przez sieć.  W tym celu trzeba ponownie wejść na gov.pl, a następnie:

Krok 1. Wejdź w Meldunek i wybory, a następnie wybierz e-usługę Pobierz dokument o zameldowaniu.

Krok 2. Sprawdź swoje dane i wybierz rodzaj adresu, dla którego ma być wydany dokument (jeśli posiadasz równolegle meldunek stały i czasowy).

Gotowy dokument w formacie PDF trafi na twoją skrzynkę Mój GOV w przeciągu kilku minut. Co bardzo istotne - jest ważny tylko w wersji elektronicznej.

Źródło: KPRM

Pod redakcją Pauliny Karpińskiej

Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Elastyczność zamiast kredytu. Dlaczego młodzi Polacy coraz chętniej wybierają najem instytucjonalny?

Młodzi Polacy coraz rzadziej marzą o własnym mieszkaniu na kredyt. Zamiast tego stawiają na elastyczność, wygodę i bezpieczeństwo, jakie daje najem instytucjonalny (PRS). Ten segment rynku rośnie w rekordowym tempie – liczba mieszkań w tym standardzie wzrosła w Polsce o 30% w ciągu roku, a prognozy wskazują dalszy dynamiczny rozwój. Dlaczego właśnie PRS staje się symbolem nowoczesnego stylu życia młodych dorosłych?

Rynek mieszkań o wyższym standardzie - najnowsze dane

Jak duże jest obecne zainteresowanie mieszkaniami podwyższonego standardu i nieruchomościami premium? Jak szeroka jest oferta firm w tym segmencie oraz jakie są średnie ceny takich projektów? Czy deweloperzy planują nowe inwestycje o tym profilu? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Czujniki czadu i dymu. Jak prawidłowo zamontować

Czad jest wyjątkowo niebezpieczny zwłaszcza w sezonie grzewczym. Nie jesteśmy wstanie go wyczuć ani zobaczyć. Na rynku dostępne są urządzenia nieco sprytniejsze od nas, które w przypadku zagrożenia poinformują o wysokim stężeniu tej niezwykle niebezpiecznej substancji, już za kilka dni montaż czujników dymu i czadu będzie obowiązkowy.

Zagospodarowanie przestrzenne: zmiany w ustawie powinny być przemyślane. Nowe przepisy wejdą w życie w połowie 2026 r.

Wielka reforma dotycząca planowania i zagospodarowania przestrzennego trwa. Jakie korekty nowelizacji ustawy przewidziano? Kiedy wejdą w życie nowe przepisy? Przedsiębiorcy wystosowali apel do rządzących.

REKLAMA

Pies hałasuje i zakłóca spokój. Czy potrzebne są nowe przepisy?

W przypadku hałaśliwych zwierząt domowych nie pomogą ani przepisy administracyjne, ani karne. Na problem zwraca uwagę Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich.

Bez tego papierka zapomnij o odszkodowaniu w razie pożaru

Mogłoby się wydawać, że skoro m. in. budynki mieszkalne jednorodzinne, garażowe, gospodarcze w zabudowie jednorodzinnej oraz obiekty budowlane budownictwa zagrodowego i letniskowego, nie wymagają prowadzenia dla nich książki obiektu budowlanego, to nie dotyczy też ich obowiązek dokonywania przeglądów niektórych instalacji – skoro nie ma książki, do której wynik takiego przeglądu można by wpisać. Jednak nic bardziej mylnego! W niniejszym artykule skupimy się na jednym z istotniejszych obowiązków właścicieli nieruchomości.

Ustawa o jawności nie wpłynęła na obniżenie cen mieszkań [Raport]

W III kwartale br. nastąpiło ożywienie popytu na rynku mieszkaniowym - wynika z raportu JLL. Wejście w życie ustawy o jawności cen wywołało falę korekt w cennikach deweloperów, ale ich wpływ na poziom cen był znikomy, ponieważ podwyżki i obniżki się zrównoważyły.

TBS-y na marginesie. Najtańszy najem w Polsce wciąż bez wsparcia państwa

Mimo kryzysu mieszkaniowego i galopujących cen, Towarzystwa Budownictwa Społecznego nadal działają w cieniu polityki państwa. Choć oferują najtańszy i najbezpieczniejszy najem w kraju, ich potencjał pozostaje niewykorzystany – procedury są zbyt skomplikowane, a finansowanie znikome. Jeśli to się nie zmieni, za kilka lat czeka nas jeszcze głębszy kryzys.

REKLAMA

Miało nie być podatku katastralnego, a jednak po cichu trwają prace – rewolucja w podatku od nieruchomości coraz bliżej?

Od kilku lat w debacie publicznej pojawia się temat istotnych zmian w podatku od nieruchomości i już kilkukrotnie opinia publiczna była sondowana przez władze potencjalnym wprowadzeniem podatku katastralnego. Okazuje się, że jednak z sejmowych komisji właśnie obraduje nad taką propozycją. Co znamienne, dzieje się to w okresie, gdy planowany deficyt w budżecie państwa sięgnie blisko 300 mld zł, zatem dodatkowe pieniądze z nowego i droższego sposobu opodatkowania nieruchomości mogłyby stanowić istotny zastrzyk dla budżetu kosztem właścicieli nieruchomości.

Podatek od nieruchomości 2026. Jakie będą nowe stawki i jak najlepiej opłacić daninę?

Podwyżki cen gazu, prądu i żywności to dopiero początek. Po waloryzacji emerytur i innych świadczeń, inflacja ponownie upomni się o swoje, tym razem poprzez wyższe opłaty za domy i mieszkania. W 2026 roku wiele gmin wykorzysta wskaźnik inflacji, by podnieść lokalne podatki. Kogo dotkną największe podwyżki i czy Twój budżet domowy wytrzyma kolejne obciążenie?

REKLAMA