Zakupy w Internecie: bezpieczny sposób dokonywania płatności
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Jak wynika z badania TNS Polska już niemal co drugi Polak (43%) robi zakupy w sieci. Internet pokochaliśmy za wygodę, oszczędność czasu oraz atrakcyjne oferty. Sieć uwielbiają szczególnie łowcy okazji cenowych, jednak jak radzą eksperci, przed dokonaniem zakupu warto sprawdzić sklep internetowy, by nie paść ofiarą oszustwa. Przede wszystkim, w wyborze konkretnego produktu nie należy kierować się wyłącznie ceną. Wręcz przeciwnie, bardzo tania oferta powinna wzbudzić podejrzliwość. Gwarancją bezpieczeństwa nie powinny być również reklamy ani rekomendacje znajomych, ponieważ znane są przypadki włamań na skrzynki mailowe i rozsyłanie fałszywych wiadomości.
Zobacz także: Czy warto inwestować w obligacje korporacyjne?
Na co zwrócić uwagę robiąc zakupy w Internecie?
Eksperci firmy Expander radzą, by kupując po raz pierwszy w danym e-sklepie, wcześniej dokładnie wyszukać o nim informacje w sieci. Sklepy, które prowadzą rzetelny biznes zachęcają swoich klientów do wystawiania opinii. Najlepiej jeśli są one zamieszczane na portalach niezależnych od sprzedającego. Jeśli znajdziemy przynajmniej kilkaset, a najlepiej kilka tysięcy pozytywnych opinii, jest to argument za skorzystaniem z takiej oferty.
Zobacz także: Inwestycje w fundusze – o czym warto pamiętać?
Na co jeszcze powinniśmy zwrócić uwagę? - Czerwona lampka powinna zapalić się nam wtedy, gdy sklep nie pozwala płacić za towar przy odbiorze czy kartą, a jedynie przelewem. Jeśli do tego ma on siedzibę za granicą (zwłaszcza poza UE), to w razie kłopotów o odzyskaniu pieniędzy praktycznie możemy zapomnieć. W takiej sytuacji lepiej dokonać zakupu w innym sklepie, nawet jeśli ofertuje on wyższa cenę – radzi Jarosław Sadowski, Główny Analityk firmy Expander.
Jak bezpiecznie płacić za zakupy w Internecie?
Aby zakupy były bezpieczne lepiej decydować się na płatność przy odbiorze lub kartą – Taka płatność jest znacznie bezpieczniejsza niż za pomocą przelewu. W przypadku oszustwa możemy bowiem liczyć na pomoc banku w odzyskaniu pieniędzy. Jeśli udowodnimy, że otrzymaliśmy towar niezgodny z zamówieniem lub nie otrzymaliśmy go wcale, a sklep odmówi uznania naszych roszczeń, to bank zwróci nam pieniądze. Nie możemy natomiast liczyć na taką pomoc jeśli zapłacimy przelewem – podsumowuje Jarosław Sadowski, ekspert Expander.
Zobacz także: Jak nie nabrać się na promocje i zabiegi marketingowe?
Jarosław Sadowski, Expander
REKLAMA
REKLAMA