Jak odzyskać pieniądze od biura podróży?
REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze doniesienia prasowe informują, że liczba osób poszkodowanych, który wczasy się nie odbyły z winy biura podroży może przekraczać nawet kilkanaście tysięcy. Odzyskanie wpłaconych środków może zająć dużo czasu.
REKLAMA
Usługa obciążenia zwrotnego
Osoby opłacające wczasy kartą płatniczą są w lepszej sytuacji, od tych którzy płacili gotówką. Należy zgłosić się do banku, który wydał kartę i skorzystać z usługi „obciążenia zwrotnego”. Umożliwia ona odzyskanie środków za niewykonane usługi lub niedostarczone towary. Skorzystanie z usługi „obciążenia zwrotnego” jest możliwe przy płatności wszystkimi rodzajami kart: debetowymi, kredytowymi, przedpłaconymi czy kartami charge. Dobrą wiadomością jest to, że każdy bank, który wydaje karty organizacji płatniczych na polskim rynku (m.in. MasterCard i Visa) jest zobowiązany do przyjęcia reklamacji. W przypadku gdy pracownik banku nie chce przyjąć zażaleń klienta, nie należy rezygnować, ponieważ zarówno klient, bank, agent rozliczeniowy, agencja płatnicza jak i akceptant karty (np. sklep) są obciążeni dokonaną transakcją.
Zobacz także: Co to jest karta przedpłacona?
Działania banku
REKLAMA
Po zgłoszeniu przez klienta reklamacji, bank musi skontaktować się z organizacją płatniczą. Następnie ta przekazuje sprawę do instytucji rozliczającej transakcję, której zadaniem jest wyjaśnienie sprawy ze sprzedawcą. W przypadku zgłoszenia przez biuro podróży upadłości usługa nie została wykonana, dlatego nie musimy udowadniać winy osoby sprzedającej. Jest to bezpośrednio związane z zaniechaniem działalności przez touroperatora.
O sprawności odzyskania pieniędzy od biura podróży przy płaceniu kartą płatniczą mogą poświadczyć klienci linii lotniczej Air Polonia. Po złożeniu reklamacji i negocjacjach z Bankiem Pekao oraz agentem rozliczeniowym eCard otrzymali zwrot całej sumy przeznaczonej na wczasy.
Pracownicy instytucji finansowej mogą próbować utrudniać nasze działania. Dla banku wiąże się to z dużym nakładem pracy i zaangażowaniem wielu instytucji w czynności związane ze zwrotem pieniędzy, dlatego za wszelką cenę będzie zniechęcać klientów. Osoby wytrwałe mogą mieć zapewniony zwrot środków finansowych przeznaczonych na wczasy, które się nie powiodły. Warto skorzystać z usługi obciążenia zwrotnego i podjąć negocjacje z bankiem, żeby odzyskać całą kwotę wpłaconą na konto touroperatora.
Zobacz także: Czy można uzyskać odroczenie płatności podatku?
REKLAMA
REKLAMA