REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wypełnić wniosek o wydanie warunków zabudowy?

dom, budynek, ogród Fot. Fotolia
dom, budynek, ogród Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wniosek o wydanie warunków zabudowy jest jednym z dokumentów, które musimy złożyć w urzędzie chcąc rozpocząć proces budowlany. Podpowiadamy, jak go wypełnić.

Skąd wziąć formularz o wydanie warunków zabudowy?

Wniosek należy pobrać w pobliskim urzędzie gminy miasta, w którym mieszkamy. Wniosek można pobrać też ze strony internetowej urzędu. Choć poszczególne wnioski z różnych stron internetowych, na pierwszy rzut oka, mogą nieco różnić się nieco między sobą, nie powinniśmy się tym przejmować ponieważ zawsze zawierają te same dane.

REKLAMA

Zobacz także: Wszystkie dokumenty potrzebne do budowy domu

Jak wypełnić formularz o wydanie warunków zabudowy?

Wypełniając wniosek, już na tym etapie powinniśmy wiedzieć, jak będzie wyglądała budowa. We wniosku musimy podać informacje na temat tego jak będzie zagospodarowana działka, czyli:

Rodzaj inwestycji – czy planujemy budowę nowego domu od podstaw, czy może rozbudowę już istniejącego budynku.

Lokalizacja – we wniosku będziemy musieli podać dokładny adres działki, na której będzie odbywać się budowa. Potrzebny będzie też numer ewidencyjny działki. Jeśli go nie znamy, uzyskamy go w urzędzie gminy w wydziale geodezji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Zagospodarowanie terenu – w tej części musimy zawrzeć informacje o rodzaju inwestycji. Informacje o usytuowaniu budynku na działce, liczbie jego kondygnacji, rodzaju dachu (dwuspadowy, wielospadowy) oraz to, czy w budynku będzie garaż.   

Informacja na temat działki – we wniosku musimy podać informacje jakie wymiary ma działka, ponadto podajemy też powierzchnię zabudowy budynku oraz liczbę miejsc parkingowych (jeśli występują). Podając wymiary działki warto jest podzielić działkę na: zabudowę budynku, część zieloną i dojazd i podać ich powierzchnię w liczbach. Musimy podać też orientacyjną powierzchnię użytkową oraz całkowitą budynku, a także jego kubaturę oraz wysokość.

Woda – we wniosku powinna znaleźć się informacja, czy woda dostarczana do budynku będzie pochodzić ze studni, czy z wodociągu.

Ogrzewanie – określmy, w jaki sposób budynek będzie ogrzewany. Czy będzie to ogrzewanie na gaz, z sieci, na olej opałowy czy inne?

Odprowadzanie ścieków – w jaki sposób planujemy odprowadzać ścieki z budynku, czy za pomocą przydomowej oczyszczalni ścieków, szamba czy kanalizacji.

Usuwanie odpadów –  czyli tzw. śmieci. W jaki sposób planujemy się ich pozbywać. Czy będzie to: pojemnik na śmieci okresowo opróżniamy firmę zajmująca się wywozem śmieci, czy może jakieś inne rozwiązanie.

Media takie jak woda, prąd i gaz – w jaki sposób będą doprowadzone.

Dostęp do drogi publicznej – we wniosku powinniśmy podać nazwę ulicy, numer drogi  z której można wjechać na działkę.

Zobacz także:  Wniosek o wydanie warunków zabudowy krok po kroku

Dokumenty, które należy dołączyć do wniosku

Do wypełnionego wniosku musimy dołączyć:
– dwie kopie mapy zasadniczej w skali 1:500 lub 1:1000 obejmujące działkę oraz jej otoczenie w odległości trzykrotnej szerokości frontu działki
– na załączonych mapach należy zaznaczyć kolorem czerwonym granice naszej działki, na której będziemy prowadzić inwestycję
–  ponadto na jednej z map należy zaznaczyć miejsce usytuowania budynku i innych planowanych obiektów
– niektóre urzędy mogą wymagać od nas szczegółowych opisów projektowanych budynków a także wstępną koncepcja architektoniczną

Skąd wziąć mapę?

Mapę możemy uzyskać w powiatowym ośrodku geodezji i kartografii.

jz

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiosenne obowiązki zarządców nieruchomości

Zima jeszcze trochę potrwa, ale zarządcy nieruchomości już dziś planują pierwsze wiosenne prace porządkowe. Obowiązków wiosną nie brakuje. Cieplejsze i dłuższe dni to idealny moment na przeglądu stanu budynku i przygotowanie go na kolejny sezon - komentarz Mariusza Łubińskego, prezesa spółki Admus zajmującej się profesjonalnym zarządzaniem nieruchomościami.

Domowa fotowoltaika: dlaczego mój falownik często się wyłącza? To może być wina sąsiada. Nocne wyłączenia to norma

Zakładając w domu instalację fotowoltaiczną, każdy oczywiście ma nadzieję na jej długotrwałą, bezawaryjną pracę i oszczędności w rachunkach za prąd. Centralnym elementem instalacji fotowoltaicznej jest falownik, który przekształca prąd stały w prąd przemienny, czyli taki, który jest wykorzystywany w domowych urządzeniach. Gdy przestaje działać, cała instalacja traci swoją funkcjonalność. A to prowadzi do frustracji. Wbrew pozorom winy za te problemy bardzo często nie ponoszą ani instalatorzy, ani sam sprzęt, a… sąsiedzi.

Zerowy podatek PCC dla młodych: kto nie skorzysta?

Zerowy podatek od czynności cywilnoprawnych to ułatwienie dla osób kupujących pierwsze lokum. Jednak czasem fiskus kwestionuje prawo do zwolnienia.

Rynek wtórny. W którym dużym mieście w Polsce można kupić mieszkanie za mniej niż 100 tys. zł?

Czy w Warszawie można kupić mieszkanie za niespełna 300 tys. zł, a w Łodzi lub na Śląsku nawet o połowę tańsze? Tak! Eksperci GetHome.pl sprawdzili, ile kosztują najtańsze mieszkania w największych metropoliach.

REKLAMA

Brakuje mieszkań i gruntów! Czy nowe przepisy uratują rynek nieruchomości?

Polsce brakuje 1,5 mln mieszkań, ale deweloperzy mają związane ręce – gruntów pod inwestycje jest coraz mniej, a biurokracja wstrzymuje rozwój. Czy planowane zmiany w prawie odblokują potencjał budownictwa w największych miastach?

Wykończenie mieszkania pod klucz. Ile trzeba zapłacić?

Ile kosztuje wykończenie mieszkania pod klucz? Czy klienci często decydują się na taką formę? Którzy deweloperzy mają kompleksowe wykończenie w swojej ofercie?

Najem krótkoterminowy mieszkań. Będą ograniczenia? Co się zmieni?

Najem krótkoterminowy mieszkań. Będą ograniczenia? Co się zmieni? Kto na tym straci? Kto zyska? Co z wynajmem długoterminowym? Czy ograniczenie najmu krótkoterminowego wpłynie na ceny mieszkań w dużych miastach? Wynajem krótkoterminowy mieszkań cieszy się dużym powodzeniem szczególnie w dużych miastach i w miejscowościach turystycznych

3 rzeczy które powinieneś wiedzieć, zanim podpiszesz umowę na pośrednictwo w sprzedaży swojej nieruchomości

Często decyzja o zakupie lub sprzedaży nieruchomości jest jednym z najważniejszych wydarzeń w życiu. Rynek się zmienia i coraz więcej osób postanawia ten projekt oddać w ręce profesjonalistów, chociaż do Stanów Zjednoczonych i Kanady, gdzie prawie 100% transakcji odbywa się za pośrednictwem agencji nieruchomości, jest nam jeszcze daleko.

REKLAMA

Wyższy podatek od nieruchomości w 2025 roku: jak wpłynie na koszt prowadzenia działalności gospodarczej i zmiany czynszu na rynku najmu

Od 1 stycznia 2025 roku w Polsce wzrasta podatek od nieruchomości, co wpłynie na budżety zarówno właścicieli prywatnych, jak i przedsiębiorców posiadających nieruchomości komercyjne. Jakie konsekwencje dla rynku może mieć wprowadzenie nowych stawek podatkowych oraz podpowiada, jak właściciele mogą przygotować się na nadchodzące zmiany.

Tanieją mieszkania na rynku wtórnym. Sprzedający obniżają ceny bo inaczej nie ma chętnych na kupno

Osoby sprzedające, aby skusić kupującego, coraz częściej dostosowują ceny w ogłoszeniach do słabnącego popytu i rosnącej liczby ofert. Najbardziej widoczne jest to przy mniejszych mieszkaniach. Niektórzy zrozumieli, że jeśli chcą sprzedać mieszkanie, muszą urealnić ceny ofertowe.

REKLAMA