REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dlaczego warto mieć porządek na budowie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ekspert firmy Xella Polska
Eksperci Budowy SILKA YTONG.
Zorganizowany plac budowy to jeden z warunków udanej inwestycji.
Zorganizowany plac budowy to jeden z warunków udanej inwestycji.
Xella Polska
Xella Polska

REKLAMA

REKLAMA

Zorganizowany plac budowy to jeden z warunków udanej inwestycji, dzięki któremu ekipa wykonawcza może wykazać się profesjonalizmem. Ponadto, porządek na placu budowy usprawnia prace budowlane.

Z badań „SILKA YTONG: Murarz Idealny” wynika, że gwarancja porządku na budowie jest dla inwestorów jednym z bardziej istotnych elementów wpływających na wybór ekipy wykonawczej. Czynnik ten uzyskał aż 77% wskazań jako bardzo ważny.

REKLAMA

REKLAMA

– Porządek na placu budowy jest wizytówką ekipy wykonawczej. Co więcej, to sygnał dla klienta, że jego inwestycja jest szanowana przez wykonawcę. Inwestorzy bardzo to doceniają – twierdzi Ignacy Kowalski z firmy YGDOM, certyfikowany wykonawca SILKA YTONG.

Dobry plan pracy

Fachowa ekipa wykonawcza potrafi dobrze zaplanować prace i pilnować ustalonego harmonogramu. Systematyczność i dobre przygotowanie wykonawcy przekłada się na szybkość i efektywność przy realizacji zadań.

Zobacz także: Kto jest kim na budowie – zadania kierownika budowy

REKLAMA

O odpowiedzialności ekipy budowlanej świadczy również zadbanie odpowiednio wcześniej o takie czynniki jak: sposób transportu materiałów, zabezpieczenie rusztowań, używanie kasków, a więc elementy, które wpływają na bezpieczeństwo na budowie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Efektem takiej postawy jest ład na placu budowy.

Miejsce na materiały budowlane

Wygospodarowanie na placu budowy miejsca na materiały budowlane jest bardzo ważne, szczególnie, jeśli inwestor zamawia od razu wszystkie palety. Warto jednak zastanowić się, czy na placu budowy jest wystarczająco dużo miejsca na składowanie dużej partii budulca. Czasem wygodniejszym rozwiązaniem jest podpisanie umowy z hurtownią na dowożenie materiałów potrzebnych do konkretnego etapu budowy – wtedy na placu jest ich tylko tyle, ile w danej chwili jest niezbędne. Warto pamiętać, że dostawca ma lepsze warunki do przechowywania większej ilości materiału niż te, które panują na terenie budowy.

Zobacz także: Zakup działki pod budowę domu

– Dobra organizacja placu budowy to także odpowiednie zabezpieczenie materiałów. Pozwoli to uniknąć ich naruszenia czy wręcz uszkodzenia, na przykład zawilgocenia na deszczu – mówi Bogumił Bard z poznańskiej firmy BARD, certyfikowany wykonawca SILKA YTONG.

– Materiały najlepiej postawić w jednym, wyznaczonym do tego miejscu – dodaje Ignacy Kowalski z firmy YGDOM, certyfikowany wykonawca SILKA YTONG.

Na uporządkowanym i jasno podzielonym obszarze łatwiej jest znaleźć niezbędne narzędzia czy materiały. Budowa domu postępuje więc w szybszym tempie.


Sprawna ekipa wykonawcza

Wszyscy pracownicy firmy wykonawczej powinni być zaangażowani w utrzymanie porządku na budowie. Przestrzeganie określonych zasad przez wszystkich ułatwi pracę i pozwoli skupić się na swoich zadaniach.

– Porządek na budowie jest także mobilizujący dla samych pracowników, którzy pracują szybciej i dokładniej – przekonuje Bogumił Bard z poznańskiej firmy BARD, certyfikowany wykonawca SILKA YTONG.

Zobacz także: Zagospodarowanie placu budowy

W utrzymaniu prawidłowej dyscypliny i rytmu prac pomaga odpowiednia komunikacja. Każda osoba pracująca na budowie powinna dokładnie wiedzieć, co w danej chwili ma robić i gdzie przebywać. Podwyższa to poziom bezpieczeństwa, ponieważ pozwala uniknąć sytuacji, że pracownik znajdzie się „w nieodpowiednim miejscu o nieodpowiednim czasie”.

Segregacja opakowań po materiałach budowlanych

Problemem wielu placów budowy jest duża ilość tworzyw sztucznych, przede wszystkim opakowań foliowych po materiałach budowlanych. Aby temu zaradzić, Xella we współpracy z firmą Interseroh Organizacją Odzysku prowadzi akcję „Folia znika z budowy”. Udział w akcji jest bezpłatny, ale jednym z podstawowych warunków jest czystość zebranej folii, ponieważ tylko taka nadaje się do przetworzenia i ponownego wykorzystania. Warto więc wziąć to pod uwagę już na etapie organizowania placu budowy i wydzielić na nim miejsce na składowanie folii przeznaczonej do recyklingu. Informacje o zasadach prowadzenia akcji Folia znika z budowy można uzyskać pod numerami telefonów 22 742 10 26 lub 693 373 216.

– Innym bardzo ważnym aspektem jest segregacja materiałów budowlanych. Wywóz odpadów z materiałów budowlanych do utylizacji i ponownego wykorzystania jest nie tylko ekologiczny, ale i ekonomicznie opłacalny – przekonuje Bogumił Bard z poznańskiej firmy BARD, certyfikowany wykonawca SILKA YTONG.

Zobacz także: Jak chronić drzewa na placu budowy?

– Inwestycja będzie przyjazna środowisku, gdy unikniemy palenia śmieci na terenie budowy. Zachęcam, aby zamówić kontener na samym początku budowy, a najlepiej uwzględnić go w umowie z wykonawcą. Plac będzie wtedy wyglądał estetycznie i schludnie – uzupełnia Ignacy Kowalski z firmy YGDOM, certyfikowany wykonawca SILKA YTONG.

Należy pamiętać, że umiejętne dbanie o porządek na budowie i dobra organizacja pracy świadczy o profesjonalizmie i przygotowaniu ekipy murarskiej. Taka postawa wykonawców przekona inwestora, że dokonał właściwego wyboru, zlecając im zbudowanie swojego domu.

Porządek na placu budowy usprawnia prace budowlane.
Xella Polska
Xella Polska
Fachowa ekipa wykonawcza potrafi dobrze zaplanować prace i pilnować ustalonego harmonogramu.
Xella Polska
Xella Polska
Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Balkony we wspólnocie mieszkaniowej: Kto odpowiada za ich stan? Kluczowy wyrok NSA

Problem odpowiedzialności za stan techniczny balkonów w budynkach wielorodzinnych od lat generuje spory pomiędzy właścicielami poszczególnych lokali a wspólnotami mieszkaniowymi. Czy balkon jest wyłączną własnością użytkownika, czy elementem wspólnym, za którego utrzymanie odpowiada cała wspólnota? Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w niedawnym wyroku z 23 października 2025 roku (sygn. akt II OSK 959/23) rozstrzygnął tę wątpliwość, nadając kluczowe znaczenie funkcji, jaką dany element konstrukcyjny pełni w całym obiekcie. Orzeczenie to ma fundamentalne znaczenie dla zarządzania nieruchomościami i egzekwowania obowiązków wynikających z Prawa budowlanego.

Czy najemca może sam zameldować się w wynajmowanym mieszkaniu? Wiele osób jest zaskoczonych odpowiedzią na to pytanie. Przepisy są jasne

Wynajmujesz mieszkanie i chciałbyś uchronić się przed zameldowaniem najemcy? Przepisy są w tym zakresie jasne. Niestety wiele osób ich nie zna i po fakcie bywają zaskoczone. Sprawdź, jak postępować i co możesz uregulować w umowie.

Jak sprzedać nieruchomość szybko i bez ryzyka

Każdy chce sprzedać dobrze. Nieliczni wiedzą, jak zrobić to mądrze. Sprzedaż nieruchomości to dla wielu osób najważniejsza transakcja w życiu. Właściciele chcą, by proces był szybki, bezpieczny i przyniósł satysfakcjonującą cenę. Niestety, większość ofert długo stoi na rynku. Problem nie tkwi w koniunkturze, ale w braku przygotowania i strategii.

Ceny mieszkań 2025/2026. Kupować teraz, czy czekać na przyszły rok (zmiany przepisów, tańszy kredyt)?

Wiele osób zadaje sobie pytanie: kiedy jest najlepszy czas na zakup nieruchomości. Jak wynika z najnowszych danych GUS w sierpniu br. oddano do użytkowania ogółem 15,2 tys. mieszkań, tj. o 4,0 proc. więcej niż rok wcześniej. A jak wygląda sytuacja z pozwoleniami na budowę? Jakie są prognozy cen mieszkań na 2026 rok i czy obniżenie stóp procentowych zwiększy popyt na kredyty hipoteczne, a tym samym pobudzi rynek? Czy liczba wolnych lokali będzie się zwiększać? Odpowiedź nie jest oczywista, bo za danymi kryją się procesy, które dopiero zaczną wpływać na ceny mieszkań w najbliższych latach.

REKLAMA

Stacje ładowania aut – czym są i czy trzeba od nich płacić podatek?

Stacje ładowania samochodów elektrycznych stają się coraz częstsze. Dlatego temat ich statusu prawnego zyskuje na znaczeniu – również w wyrokach sądów.

Kiedy wreszcie zmiany w obowiązku odśnieżania chodników przed posesją - trwają prace nad zniesieniem tego uciążliwego obowiązku

Chociaż zimy ostatnimi czasy są coraz mniej obfitujące w opady śniegu, to jednak zjawisko to corocznie występuje. Wówczas właściciele posesji, a także zarządcy w przypadku spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, muszą zakasać rękawy, wziąć szufle i łopaty w dłoń (lub zlecić odpłatnie takie prace), oraz odśnieżać i oczyszczać z lodu czy błota chodnik, przy którym położona jest posesja, choćby nie stanowił on ich własności, a wchodził w pas drogowy.

Kaucja przy najmie mieszkania: jakie obowiązki ma najemca, gdzie kończą się prawa wynajmującego

Gdyby ktoś pokusił się o przygotowanie rankingu aspektów najmu, które najczęściej powodują spory lokatorów z właścicielami mieszkań, to temat kaucji na pewno uplasowałby się wysoko, komentuje Andrzej Prajsna - ekspert i analityk portali RynekPierwotny.pl i GetHome.pl.

Jak segregować tekstylia - unikaj tych błędów i kar, bo grozi grzywna do 5000 zł oraz 400% opłaty za śmieci

Od 1 stycznia 2025 r. w Polsce obowiązuje konieczność osobnej segregacji tekstyliów jako nowej frakcji odpadowej. Wynika to z konieczności spełnienia norm recyklingowych i odzysku jak największej ilości surowców – teraz także w zakresie tekstyliów, które po zużyciu wrzucane do odpadów zmieszanych nie były recyklingowane w wystarczającym stopniu lub po zanieczyszczeniu już się do tego nie nadawały.

REKLAMA

Wakacje podatkowe po zakończeniu budowy. Mogą trwać tylko miesiąc, ale mogą też i 11 miesięcy. Zawsze trzeba jednak wywiązać się z tego obowiązku

Od kiedy trzeba płacić podatek od nieruchomości od nowego domu? To zależy. Jednak niezależnie od tego, kiedy powstanie obowiązek podatkowy, prawo przewiduje również inne obowiązki, z których trzeba się wywiązać. Od razu i na czas. Nie warto narażać się organom podatkowym.

Będzie nowy podatek od nieruchomości, Sankcyjna stawka od pustostanów ma obniżyć ceny mieszkań, ale czy obniży

Nawet 30-krotnie większy podatek od nieruchomości mogą zapłacić przedsiębiorcy, w tym deweloperzy, posiadający puste lokale. Podstawą do takich działań są obowiązujące obecnie zasady naliczania podatku od nieruchomości, które różnicują stawki w zależności od sposobu użytkowania lokalu.

REKLAMA