REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dlaczego warto mieć porządek na budowie?

Ekspert firmy Xella Polska
Eksperci Budowy SILKA YTONG.
Zorganizowany plac budowy to jeden z warunków udanej inwestycji.
Zorganizowany plac budowy to jeden z warunków udanej inwestycji.
Xella Polska
Xella Polska

REKLAMA

REKLAMA

Zorganizowany plac budowy to jeden z warunków udanej inwestycji, dzięki któremu ekipa wykonawcza może wykazać się profesjonalizmem. Ponadto, porządek na placu budowy usprawnia prace budowlane.

Z badań „SILKA YTONG: Murarz Idealny” wynika, że gwarancja porządku na budowie jest dla inwestorów jednym z bardziej istotnych elementów wpływających na wybór ekipy wykonawczej. Czynnik ten uzyskał aż 77% wskazań jako bardzo ważny.

REKLAMA

REKLAMA

– Porządek na placu budowy jest wizytówką ekipy wykonawczej. Co więcej, to sygnał dla klienta, że jego inwestycja jest szanowana przez wykonawcę. Inwestorzy bardzo to doceniają – twierdzi Ignacy Kowalski z firmy YGDOM, certyfikowany wykonawca SILKA YTONG.

Dobry plan pracy

Fachowa ekipa wykonawcza potrafi dobrze zaplanować prace i pilnować ustalonego harmonogramu. Systematyczność i dobre przygotowanie wykonawcy przekłada się na szybkość i efektywność przy realizacji zadań.

Zobacz także: Kto jest kim na budowie – zadania kierownika budowy

REKLAMA

O odpowiedzialności ekipy budowlanej świadczy również zadbanie odpowiednio wcześniej o takie czynniki jak: sposób transportu materiałów, zabezpieczenie rusztowań, używanie kasków, a więc elementy, które wpływają na bezpieczeństwo na budowie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Efektem takiej postawy jest ład na placu budowy.

Miejsce na materiały budowlane

Wygospodarowanie na placu budowy miejsca na materiały budowlane jest bardzo ważne, szczególnie, jeśli inwestor zamawia od razu wszystkie palety. Warto jednak zastanowić się, czy na placu budowy jest wystarczająco dużo miejsca na składowanie dużej partii budulca. Czasem wygodniejszym rozwiązaniem jest podpisanie umowy z hurtownią na dowożenie materiałów potrzebnych do konkretnego etapu budowy – wtedy na placu jest ich tylko tyle, ile w danej chwili jest niezbędne. Warto pamiętać, że dostawca ma lepsze warunki do przechowywania większej ilości materiału niż te, które panują na terenie budowy.

Zobacz także: Zakup działki pod budowę domu

– Dobra organizacja placu budowy to także odpowiednie zabezpieczenie materiałów. Pozwoli to uniknąć ich naruszenia czy wręcz uszkodzenia, na przykład zawilgocenia na deszczu – mówi Bogumił Bard z poznańskiej firmy BARD, certyfikowany wykonawca SILKA YTONG.

– Materiały najlepiej postawić w jednym, wyznaczonym do tego miejscu – dodaje Ignacy Kowalski z firmy YGDOM, certyfikowany wykonawca SILKA YTONG.

Na uporządkowanym i jasno podzielonym obszarze łatwiej jest znaleźć niezbędne narzędzia czy materiały. Budowa domu postępuje więc w szybszym tempie.


Sprawna ekipa wykonawcza

Wszyscy pracownicy firmy wykonawczej powinni być zaangażowani w utrzymanie porządku na budowie. Przestrzeganie określonych zasad przez wszystkich ułatwi pracę i pozwoli skupić się na swoich zadaniach.

– Porządek na budowie jest także mobilizujący dla samych pracowników, którzy pracują szybciej i dokładniej – przekonuje Bogumił Bard z poznańskiej firmy BARD, certyfikowany wykonawca SILKA YTONG.

Zobacz także: Zagospodarowanie placu budowy

W utrzymaniu prawidłowej dyscypliny i rytmu prac pomaga odpowiednia komunikacja. Każda osoba pracująca na budowie powinna dokładnie wiedzieć, co w danej chwili ma robić i gdzie przebywać. Podwyższa to poziom bezpieczeństwa, ponieważ pozwala uniknąć sytuacji, że pracownik znajdzie się „w nieodpowiednim miejscu o nieodpowiednim czasie”.

Segregacja opakowań po materiałach budowlanych

Problemem wielu placów budowy jest duża ilość tworzyw sztucznych, przede wszystkim opakowań foliowych po materiałach budowlanych. Aby temu zaradzić, Xella we współpracy z firmą Interseroh Organizacją Odzysku prowadzi akcję „Folia znika z budowy”. Udział w akcji jest bezpłatny, ale jednym z podstawowych warunków jest czystość zebranej folii, ponieważ tylko taka nadaje się do przetworzenia i ponownego wykorzystania. Warto więc wziąć to pod uwagę już na etapie organizowania placu budowy i wydzielić na nim miejsce na składowanie folii przeznaczonej do recyklingu. Informacje o zasadach prowadzenia akcji Folia znika z budowy można uzyskać pod numerami telefonów 22 742 10 26 lub 693 373 216.

– Innym bardzo ważnym aspektem jest segregacja materiałów budowlanych. Wywóz odpadów z materiałów budowlanych do utylizacji i ponownego wykorzystania jest nie tylko ekologiczny, ale i ekonomicznie opłacalny – przekonuje Bogumił Bard z poznańskiej firmy BARD, certyfikowany wykonawca SILKA YTONG.

Zobacz także: Jak chronić drzewa na placu budowy?

– Inwestycja będzie przyjazna środowisku, gdy unikniemy palenia śmieci na terenie budowy. Zachęcam, aby zamówić kontener na samym początku budowy, a najlepiej uwzględnić go w umowie z wykonawcą. Plac będzie wtedy wyglądał estetycznie i schludnie – uzupełnia Ignacy Kowalski z firmy YGDOM, certyfikowany wykonawca SILKA YTONG.

Należy pamiętać, że umiejętne dbanie o porządek na budowie i dobra organizacja pracy świadczy o profesjonalizmie i przygotowaniu ekipy murarskiej. Taka postawa wykonawców przekona inwestora, że dokonał właściwego wyboru, zlecając im zbudowanie swojego domu.

Porządek na placu budowy usprawnia prace budowlane.
Xella Polska
Xella Polska
Fachowa ekipa wykonawcza potrafi dobrze zaplanować prace i pilnować ustalonego harmonogramu.
Xella Polska
Xella Polska
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Nieruchomości
Koniec z biurokratycznym koszmarem? Prezydent podpisał rewolucyjne zmiany dla właścicieli budynków tej kategorii

Właściciele tych nieruchomości mogą odetchnąć z ulgą. 18 listopada 2025 r. Prezydent RP złożył podpis pod nowelizacją ustawy, która ma szansę znacząco skrócić urzędniczą ścieżkę zdrowia. Znikają podwójne zezwolenia na wycinkę drzew, a w wielu sprawach decydować będzie tzw. milcząca zgoda. Co dokładnie się zmienia dla właścicieli?

Nowy podatek od niesprzedanych mieszkań? Deweloperzy ostrzegają przed skutkami dla cen i podaży

Rosnąca liczba miast rozważa objęcie niesprzedanych mieszkań stawką podatku od nieruchomości komercyjnych. Deweloperzy alarmują, że takie rozwiązanie nie obniży cen, a wręcz może doprowadzić do ograniczenia podaży i podwyżek. Oto, jak oceniają pomysł i jego możliwe skutki.

Kredyt hipoteczny w Hiszpanii: stała czy zmienna stopa procentowa? Co i komu bardziej się opłaca [przykłady, obliczenia]

Wybór między kredytem o stałej lub zmiennej stopie procentowej w Hiszpanii powinien wynikać bezpośrednio ze strategii inwestycyjnej. Kredyty zmienne, zazwyczaj bez kar za wcześniejszą spłatę, sprawdzają się przy krótkoterminowych inwestycjach. Natomiast stałe oprocentowanie chroni przed wahaniami kosztów w strategii długoterminowego najmu.

Co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego wyjaśnił co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB.

REKLAMA

GUNB: Obowiązki właścicieli i zarządców nieruchomości jesienią i zimą - czynności przy większych opadach atmosferycznych (deszcz i śnieg)

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego w komunikacie z listopada 2025 r. przypomniał o najważniejszych obowiązkach właścicieli i zarządców obiektów budowlanych przy zwiększonych opadach. Jakie działania powinny być podejmowane w czasie takich opadów (deszczu lub śniegu), by zapewnić właściwy stan techniczny obiektów budowlanych.

Spory budowlane najpierw do mediacji. Nowe procedury od 1 marca 2026 roku

Pierwszym krokiem w rozwiązywaniu sporów budowlanych będą mediacje, na które sąd będzie miał obowiązek skierować obie strony przed posiedzeniem przygotowawczym bądź też przed pierwszą rozprawą. Przepisy wprowadzające nowe procedury wejdą w życie już 1 marca 2026 roku.

Dom wybudowany na takiej działce możesz stracić. Część nakładów uda się odzyskać, ale to będzie trwało lata. Dlaczego?

Przed rozpoczęciem budowy inwestorzy dokładnie sprawdzają działkę, na której chcą postawić swój wymarzony dom. Obowiązujące przepisy nie ułatwiają tego zadania, a cały proces wymaga czasu i cierpliwości. W tym zamieszaniu często zapominają o tej jednej podstawowej sprawie, która w przyszłości może pozbawić ich prawa do domu.

KOWR – co to za instytucja, jak działa i dlaczego dotyczy nas wszystkich

Nie tak dawno temu Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR) znalazł się w centrum uwagi mediów głównie za sprawą kontrowersji związanych ze sprzedażą gruntów istotnych dla budowy i skomunikowania Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jednakże KOWR odgrywa niezwykle ważną rolę w polskim rolnictwie i gospodarce żywnościowej. Czym dokładnie zajmuje się KOWR i dlaczego jego działalność ma znaczenie dla przeciętnego Polaka? Okazuje się, że bardzo często mamy do czynienia z działaniami tej instytucji, i to nawet nie będąc tego do końca świadomym. A bezwzględnie trzeba wiedzieć, kiedy w określonych sprawach musimy zwrócić się do KOWR, aby nie naruszyć prawa i nie mierzyć się z przykrymi tego konsekwencjami. Przez niewiedzę można nawet stracić nieruchomość i duże pieniądze.

REKLAMA

Nowe obowiązki dla właścicieli mieszkań. Do kiedy trzeba będzie się z nich wywiązać? Lepiej nie odkładać tego na ostatnią chwilę

Przepisy wprowadziły nowe obowiązki m.in. dla właścicieli mieszkań. Do kiedy trzeba się z nich wywiązać? Warto znać termin, by nie dokonywać zmian na ostatnią chwilę i nie narażać się na konieczność korzystania z usług po zawyżonych cenach.

Młodzi nie chcą oszczędzać na własne mieszkanie! Stare zachęty nie działają, a nowe?

Pod koniec września 2025 r. na Kontach Mieszkaniowych w trzech bankach oszczędzało łącznie tylko ok. 6,7 tys. osób. Co gorsza – jak oceniają eksperci portalu GetHome.pl – program uruchomiony przez poprzedni rząd gaśnie. Czy ożywią go zmiany w warunkach oszczędzania, które zaczną obowiązywać od stycznia 2026 r.?

Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA