REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Black Friday u deweloperów - darmowy notariusz, wystrój wnętrza

Black Friday u deweloperów - darmowy notariusz, wystrój wnętrza
Black Friday u deweloperów - darmowy notariusz, wystrój wnętrza
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czegoś takiego na rynku deweloperskim jeszcze nie było. Zazwyczaj deweloperzy nie musieli włączać się do wyścigu o klientów w czasie promocji i wyprzedaży. W tym roku sytuacja wygląda zgoła inaczej. Większość deweloperów na Black Friday, Cyber Monday albo Black Week proponuje wysokie rabaty czy dodatkowe usługi - wszystko p to, by w czasie kryzysu przyciągnąć klientów.

Deweloperzy pierwszy raz od dawna muszą zawalczyć o klientów. Wysyp promocji na Black Friday

Obniżka do 89 tysięcy złotych jeżeli ktoś zdecyduje się na podpisanie umowy w ciągu „black week”, darmowy akt notarialny, darmowa konsultacja z projektantem wnętrz. Deweloperzy w tym roku zdecydowanie stawiają na marketing. Niektórzy informacje o promocjach z okazji Black Friday przesyłają swoim potencjalnym klientom… SMSem. – To pierwszy przypadek od wielu lat, gdy deweloperzy zaangażowali się w działania informacyjne i promocyjne w tym czasie. Wynika to z prostej przyczyny: jest kryzys, trzeba się pokazać i trzeba zawalczyć o klientów. Dotychczas deweloperzy nie musieli tego robić – mówi Mirosław Król, ekspert rynku nieruchomości.

REKLAMA

Darmowy akt notarialny, doradca wystroju wnętrz czy duże rabaty. Deweloperzy uruchamiają marketingową machinę

Oferty na Black Friday przygotowali zarówno najwięksi deweloperzy jak i małe firmy – wszystko po to, by przyciągnąć do siebie jak największą ilość klientów, w czasie kryzysu na rynku, który ewidentnie właśnie ma miejsce.

REKLAMA

- Deweloperzy chcą pokazać, że sektor budowlany wciąż jest w grze i to wcale nie jest tak, że mieszkania nie sprzedają się wcale. Obecnie głównym klientem jest ten, który albo ma gotówkę albo pilną potrzebę inwestycyjną. Jeżeli ktoś posiada pieniądze to przekonywanie go promocjami ma sens. Nawet jeżeli klient nie zdecyduje się na zakup od razu, to takie zrywy marketingowe jak Black Friday są dobrą okazją do prezentacji oferty czy budowania relacji z klientem – mówi Mirosław Król, ekspert rynku nieruchomości.

- Nie pamiętam, by kiedykolwiek deweloperzy tak mocno angażowali się w Black Friday. Wcześniej po prostu nie musieli tego robić. Niektórym firmom ciężko przestawić się w myśleniu, że teraz trzeba zawalczyć o klientów. Wcześniej wystarczyło wbić łopatę w ziemię i mieszkania już się sprzedawały, a teraz trzeba szykować promocje, kokietować, pokazać zalety swojej nieruchomości – mówi ekspert.

Skala promocji i pomysłowości deweloperów jest rzeczywiście dość duża. – Podstawowe kryterium to cena. Na Black Friday pojawiają się upusty nawet rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych jeżeli umowa zakupu zostanie podpisana np. w konkretnym dniu czy konkretnym tygodniu. Inne opcje to np. darmowa obsługa notarialna, darmowy doradca wystroju wnętrz czy nawet bony do sklepów budowlanych – mówi Mirosław Król.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ceny u deweloperów stoją w miejscu, a na rynku wtórnym spadają. Po co więc oferty na Black Friday?

Promocje różnią się w zależności od miasta, lokalizacji, standardu inwestycji i tego, jakie jest jej zaawansowanie. Czy należy przyzwyczajać się do tendencji, że ceny mieszkań spadają?

REKLAMA

- Póki uzyskanie kredytu hipotecznego będzie tak trudne, jak w tym momencie to nie należy się spodziewać, że sprzedaż mieszkań zacznie rosnąć. Ceny więc w przypadku inwestycji deweloperskich utrzymają się na obecnym poziomie, a na rynku wtórnym możliwe są spadki. Dlatego Black Friday u deweloperów należy traktować jako „prezent”, bo dotychczas częściej mówiło się o utrzymaniu cen i strategii przeczekania kryzysu niż o promocjach – mówi Mirosław Król, ekspert rynku nieruchomości.

- Trudno ocenić czy promocje i obniżki cen przyciągną klientów planujących zakupy mieszkania. To nie jest bluzka czy książka. Sprzedając mieszkanie nie wystarczy powiedzieć: „Promocja -10%”, by przyciągnąć ludzi – dodaje. – Sam jestem ciekawy wyników tego eksperymentu marketingowego – dodaje ekspert z kancelarii Król i Partnerzy.

Źródło: Informacja prasowa

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiosenne obowiązki zarządców nieruchomości

Zima jeszcze trochę potrwa, ale zarządcy nieruchomości już dziś planują pierwsze wiosenne prace porządkowe. Obowiązków wiosną nie brakuje. Cieplejsze i dłuższe dni to idealny moment na przeglądu stanu budynku i przygotowanie go na kolejny sezon - komentarz Mariusza Łubińskego, prezesa spółki Admus zajmującej się profesjonalnym zarządzaniem nieruchomościami.

Domowa fotowoltaika: dlaczego mój falownik często się wyłącza? To może być wina sąsiada. Nocne wyłączenia to norma

Zakładając w domu instalację fotowoltaiczną, każdy oczywiście ma nadzieję na jej długotrwałą, bezawaryjną pracę i oszczędności w rachunkach za prąd. Centralnym elementem instalacji fotowoltaicznej jest falownik, który przekształca prąd stały w prąd przemienny, czyli taki, który jest wykorzystywany w domowych urządzeniach. Gdy przestaje działać, cała instalacja traci swoją funkcjonalność. A to prowadzi do frustracji. Wbrew pozorom winy za te problemy bardzo często nie ponoszą ani instalatorzy, ani sam sprzęt, a… sąsiedzi.

Zerowy podatek PCC dla młodych: kto nie skorzysta?

Zerowy podatek od czynności cywilnoprawnych to ułatwienie dla osób kupujących pierwsze lokum. Jednak czasem fiskus kwestionuje prawo do zwolnienia.

Rynek wtórny. W którym dużym mieście w Polsce można kupić mieszkanie za mniej niż 100 tys. zł?

Czy w Warszawie można kupić mieszkanie za niespełna 300 tys. zł, a w Łodzi lub na Śląsku nawet o połowę tańsze? Tak! Eksperci GetHome.pl sprawdzili, ile kosztują najtańsze mieszkania w największych metropoliach.

REKLAMA

Brakuje mieszkań i gruntów! Czy nowe przepisy uratują rynek nieruchomości?

Polsce brakuje 1,5 mln mieszkań, ale deweloperzy mają związane ręce – gruntów pod inwestycje jest coraz mniej, a biurokracja wstrzymuje rozwój. Czy planowane zmiany w prawie odblokują potencjał budownictwa w największych miastach?

Wykończenie mieszkania pod klucz. Ile trzeba zapłacić?

Ile kosztuje wykończenie mieszkania pod klucz? Czy klienci często decydują się na taką formę? Którzy deweloperzy mają kompleksowe wykończenie w swojej ofercie?

Najem krótkoterminowy mieszkań. Będą ograniczenia? Co się zmieni?

Najem krótkoterminowy mieszkań. Będą ograniczenia? Co się zmieni? Kto na tym straci? Kto zyska? Co z wynajmem długoterminowym? Czy ograniczenie najmu krótkoterminowego wpłynie na ceny mieszkań w dużych miastach? Wynajem krótkoterminowy mieszkań cieszy się dużym powodzeniem szczególnie w dużych miastach i w miejscowościach turystycznych

3 rzeczy które powinieneś wiedzieć, zanim podpiszesz umowę na pośrednictwo w sprzedaży swojej nieruchomości

Często decyzja o zakupie lub sprzedaży nieruchomości jest jednym z najważniejszych wydarzeń w życiu. Rynek się zmienia i coraz więcej osób postanawia ten projekt oddać w ręce profesjonalistów, chociaż do Stanów Zjednoczonych i Kanady, gdzie prawie 100% transakcji odbywa się za pośrednictwem agencji nieruchomości, jest nam jeszcze daleko.

REKLAMA

Wyższy podatek od nieruchomości w 2025 roku: jak wpłynie na koszt prowadzenia działalności gospodarczej i zmiany czynszu na rynku najmu

Od 1 stycznia 2025 roku w Polsce wzrasta podatek od nieruchomości, co wpłynie na budżety zarówno właścicieli prywatnych, jak i przedsiębiorców posiadających nieruchomości komercyjne. Jakie konsekwencje dla rynku może mieć wprowadzenie nowych stawek podatkowych oraz podpowiada, jak właściciele mogą przygotować się na nadchodzące zmiany.

Tanieją mieszkania na rynku wtórnym. Sprzedający obniżają ceny bo inaczej nie ma chętnych na kupno

Osoby sprzedające, aby skusić kupującego, coraz częściej dostosowują ceny w ogłoszeniach do słabnącego popytu i rosnącej liczby ofert. Najbardziej widoczne jest to przy mniejszych mieszkaniach. Niektórzy zrozumieli, że jeśli chcą sprzedać mieszkanie, muszą urealnić ceny ofertowe.

REKLAMA