Rynek handlowy w Polsce za 10 lat: prognoza
REKLAMA
REKLAMA
Zmiana struktury – liczba placówek handlu nowoczesnego i ich udziały w rynku będą się zwiększać. Można także oczekiwać procesów konsolidacyjnych zarówno w sektorze wielkoformatowym, małoformatowym, jak i hurtowym.
REKLAMA
Poszukiwanie i zapełnianie nisz rynkowych – decyzje o lokalizacji nowych obiektów będą opierać się przede wszystkim na wypełnianiu luk w istniejącej infrastrukturze handlowej. Handel będzie generalnie wychodził do ludzi, zbliżając się do ich miejsca zamieszkania.
Zobacz także: Rośnie liczba galerii handlowych w małych miastach
Wyższe wymagania konsumentów – nieuniknione będą bardziej lub mniej radykalne przebudowy i rozbudowy starszych obiektów, połączone z rewizją i wymianą najemców i przedefiniowaniem strategii marketingowych.
Wzrost świadomości ekologicznej – coraz większego znaczenia będą nabierać certyfikaty środowiskowe (np. BREEAM), które będą stawać się standardem.
Zmiana roli centrum handlowego – będą one ewoluować w kierunku miejsca spotkań, co będzie pociągać wzmocnienie roli części gastronomicznych i rozrywkowych.
Zmiana zwyczajów zakupowych – coraz większa rolę będzie odgrywał handel w Internecie, a sklepy działające tradycyjnie będą poszerzać swoją ofertę o możliwość dokonania zakupów online.
Już obserwujemy początki wielu z tych procesów.
Zobacz także: Oferta rynku biurowego w Polsce rośnie
REKLAMA
REKLAMA