Dworzec Warszawa Zachodnia: inwestycja PKP S.A. i HB Reavis
REKLAMA
REKLAMA
Nowy dworzec kolejowy i siedem budynków biurowych powstanie od strony Al. Jerozolimskich na obszarze prawie 17 tys. m2.
REKLAMA
Dworzec Warszawa Zachodnia
Budynek zajmie 1250 m2 powierzchni. Będzie w całości przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście na dworzec możliwe będzie z podziemnego tunelu, jak i z części naziemnej, gdzie w okolicy zlokalizowane są przystanki komunikacji miejskiej. Wstępna koncepcja architektoniczna HB Reavis zakłada przede wszystkim prostotę i funkcjonalność. Punkty usługowe będą rozmieszczone na parterze. W kompleksie przewidziano dużo zieleni. Projekt Warszawa Zachodnia będzie ubiegał się o certyfikat BREEAM (system certyfikacji energetycznej dla obiektów biurowych, handlowych i przemysłowych).
Zobacz także: Inwestycje na EURO 2012 - raport NIK
Centrum biznesowe
REKLAMA
Obok dworca zbudowane zostanie nowoczesne centrum biznesowe, składające się z 7 budynków biurowych (6 budynków sześciokondygnacyjnych i 1 dwunastokondygnacyjny) o łącznej powierzchni 54 tys. m2. Pod nimi znajdzie się dwupoziomowy parking podziemny na ok. 1000 aut, dostępny dla pracowników i najemców tych obiektów. Parking dla podróżnych przygotowany zostanie od strony ul. Tunelowej.
Inwestycja będzie powstawać etapami. Zamierzeniem obu stron jest powstanie dworca kolejowego do końca 2014 roku, następnie budynki biurowe – wszystkie do 2017 roku. Szacunkowy koszt całego przedsięwzięcia to ok. 110 mln euro.
Zobacz także: Lotniska na EURO 2012 - zdążymy?
Nowy dworzec Warszawa Zachodnia to drugie przedsięwzięcie HB Reavis w Polsce. Inwestor buduje również biurowiec Konstruktorska Business Center na warszawskim Mokotowie.
Źródło: PKP S.A.
REKLAMA
REKLAMA