REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

System archiwizacji danych – elektroniczny, czy tradycyjny druk?

kobieta, praca przy komputerze, biuro, biznes,
kobieta, praca przy komputerze, biuro, biznes,
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Choć elektroniczne systemy archiwizacji danych są bardzo popularne i powszechnie stosowane, wiele przedsiębiorstw nadal przechowuje dokumenty w formie drukowanej.

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej przedsiębiorstw korzysta z elektronicznych systemów obiegu i archiwizacji danych. W wielu dziedzinach z powodzeniem przejmują one  funkcje jaką dotąd pełniły dokumenty drukowane. Tradycyjny druk wciąż jednak jest niezastąpiony i znajduje nowe zastosowania.

Dokumenty papierowe jeszcze kilka lat temu zdecydowanie dominowały nad elektronicznymi. Dziś w wielu firmach ta różnica nie jest już aż tak widoczna. Digitalizacja przyczyniła się do znacznego obniżenia kosztów druku i pozwoliła wielu przedsiębiorstwom na wdrożenie nowych metod obiegu informacji. W dobrze dobranym modelu obiegu danych dokumenty elektroniczne i drukowane wzajemnie się uzupełniają.

Jak wynika z najnowszego raportu KPMG „Wykorzystanie papieru w przedsiębiorstwach działających w Polsce”, w polskich firmach marnowanych jest ponad 8 proc. wszystkich wydruków, najwięcej w przedsiębiorstwach zatrudniających ponad 250 pracowników. Tam odsetek ten przekracza 13 proc. Rocznie oznacza to stratę ok. 5,5 miliarda kartek! Skala marnotrawstwa jest więc ogromna, nic więc dziwnego, że przedsiębiorstwa starają się temu zaradzić chociażby poprzez wdrażanie elektronicznych systemów obiegu informacji. Z tych samych badań wynika, że już w blisko połowie firm procedury administracyjno-biurowe realizowane są całkowicie elektronicznie, bez wykorzystania papieru. Najczęściej w przedsiębiorstwach usługowych oraz handlowych. Odpowiednie aplikacje dostępne na rynku np. Konica Minolta SmartScan, pozwalają na szybką zamianę papierowych dokumentów  na przeszukiwalne pliki elektroniczne oraz ich łatwe archiwizowanie i późniejsze odszukiwanie poprzez wykorzystanie słów kluczowych.  

REKLAMA

- W porównaniu z tradycyjnymi metodami pozwala to na znaczne skrócenie czasu dotarcia do informacji i łatwiejsze odszukiwanie różnego rodzaju faktur czy umówwyjaśnia  Rafał Śliwiński, Kierownik Produktu ds. Oprogramowania Konica Minolta Business Solutions Polska. – Nic więc dziwnego, że firmy zapowiadają rozszerzanie skali elektronicznego obiegu dokumentów i oczekują dalszego usprawnienia procesów księgowych oraz logistycznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Choć coraz więcej dokumentów jest digitalizowanych, to równocześnie, według oceny specjalistów Konica Minolta, wzrasta ilość materiałów drukowanych. To zasługa technologii cyfrowej i obniżenia kosztów druku.  Dzięki temu przygotowanie materiałów kolorowych jeszcze nigdy nie było tak tanie i dostępne dla tak wielu odbiorców. Przygotowanie kolorowego katalogu, wydanie broszury lub książki na wysokim poziomie edytorskim nie wymaga już dziś wielkich nakładów finansowych. Można je wydawać w niewielkich nakładach dla małych grup odbiorców. Coraz więcej małych firm korzysta więc z tej możliwości. Papier wciąż pozostaje atrakcyjnym nośnikiem reklamowym, a  możliwości jego wykorzystania w różnorodnych, personalizowanych kampaniach są coraz większe. Także wielkie bilbordy reklamowe nie znikną z ulic miast, a ich rola w kampaniach reklamowych jest nie mniejsza niż kilka lat temu.

W wielu dziedzinach papier wciąż pozostaje niezastąpiony. Choć wszyscy już od dawna korzystają z elektronicznych biletów lotniczych, to przed wejściem do samolotu osoby nieposiadające smartfonów wciąż muszą przedstawić papierową kartę pokładową (pozostali mogą pokazać kod QR dla zamówienia na swoim smartfonie). Tu niewiele można zmienić. Podobnie jest z biletami na pociąg i do kina, które wciąż drukowane są na papierze. Także ilość informacji, które są archiwizowane przez przedsiębiorstwa ciągle rośnie, wynika to m.in. z przepisów skarbowych, które nakazują przechowywanie wielu dokumentów transakcyjnych w wersji papierowej. Nic więc nie wskazuje na to, żeby papier szybko przeszedł do historii. Wręcz przeciwnie, w wielu segmentach rynku jego rola nadal będzie rosła.

Zobacz także:  Notebook czy komputer stacjonarny?

Zobacz także:  Drukarka – szeroki wybór, ale którą wybrać?

Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Nieruchomości
Nowy podatek od niesprzedanych mieszkań? Deweloperzy ostrzegają przed skutkami dla cen i podaży

Rosnąca liczba miast rozważa objęcie niesprzedanych mieszkań stawką podatku od nieruchomości komercyjnych. Deweloperzy alarmują, że takie rozwiązanie nie obniży cen, a wręcz może doprowadzić do ograniczenia podaży i podwyżek. Oto, jak oceniają pomysł i jego możliwe skutki.

Kredyt hipoteczny w Hiszpanii: stała czy zmienna stopa procentowa? Co i komu bardziej się opłaca [przykłady, obliczenia]

Wybór między kredytem o stałej lub zmiennej stopie procentowej w Hiszpanii powinien wynikać bezpośrednio ze strategii inwestycyjnej. Kredyty zmienne, zazwyczaj bez kar za wcześniejszą spłatę, sprawdzają się przy krótkoterminowych inwestycjach. Natomiast stałe oprocentowanie chroni przed wahaniami kosztów w strategii długoterminowego najmu.

Co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego wyjaśnił co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB.

GUNB: Obowiązki właścicieli i zarządców nieruchomości jesienią i zimą - czynności przy większych opadach atmosferycznych (deszcz i śnieg)

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego w komunikacie z listopada 2025 r. przypomniał o najważniejszych obowiązkach właścicieli i zarządców obiektów budowlanych przy zwiększonych opadach. Jakie działania powinny być podejmowane w czasie takich opadów (deszczu lub śniegu), by zapewnić właściwy stan techniczny obiektów budowlanych.

REKLAMA

Spory budowlane najpierw do mediacji. Nowe procedury od 1 marca 2026 roku

Pierwszym krokiem w rozwiązywaniu sporów budowlanych będą mediacje, na które sąd będzie miał obowiązek skierować obie strony przed posiedzeniem przygotowawczym bądź też przed pierwszą rozprawą. Przepisy wprowadzające nowe procedury wejdą w życie już 1 marca 2026 roku.

Dom wybudowany na takiej działce możesz stracić. Część nakładów uda się odzyskać, ale to będzie trwało lata. Dlaczego?

Przed rozpoczęciem budowy inwestorzy dokładnie sprawdzają działkę, na której chcą postawić swój wymarzony dom. Obowiązujące przepisy nie ułatwiają tego zadania, a cały proces wymaga czasu i cierpliwości. W tym zamieszaniu często zapominają o tej jednej podstawowej sprawie, która w przyszłości może pozbawić ich prawa do domu.

KOWR – co to za instytucja, jak działa i dlaczego dotyczy nas wszystkich

Nie tak dawno temu Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR) znalazł się w centrum uwagi mediów głównie za sprawą kontrowersji związanych ze sprzedażą gruntów istotnych dla budowy i skomunikowania Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jednakże KOWR odgrywa niezwykle ważną rolę w polskim rolnictwie i gospodarce żywnościowej. Czym dokładnie zajmuje się KOWR i dlaczego jego działalność ma znaczenie dla przeciętnego Polaka? Okazuje się, że bardzo często mamy do czynienia z działaniami tej instytucji, i to nawet nie będąc tego do końca świadomym. A bezwzględnie trzeba wiedzieć, kiedy w określonych sprawach musimy zwrócić się do KOWR, aby nie naruszyć prawa i nie mierzyć się z przykrymi tego konsekwencjami. Przez niewiedzę można nawet stracić nieruchomość i duże pieniądze.

Nowe obowiązki dla właścicieli mieszkań. Do kiedy trzeba będzie się z nich wywiązać? Lepiej nie odkładać tego na ostatnią chwilę

Przepisy wprowadziły nowe obowiązki m.in. dla właścicieli mieszkań. Do kiedy trzeba się z nich wywiązać? Warto znać termin, by nie dokonywać zmian na ostatnią chwilę i nie narażać się na konieczność korzystania z usług po zawyżonych cenach.

REKLAMA

Młodzi nie chcą oszczędzać na własne mieszkanie! Stare zachęty nie działają, a nowe?

Pod koniec września 2025 r. na Kontach Mieszkaniowych w trzech bankach oszczędzało łącznie tylko ok. 6,7 tys. osób. Co gorsza – jak oceniają eksperci portalu GetHome.pl – program uruchomiony przez poprzedni rząd gaśnie. Czy ożywią go zmiany w warunkach oszczędzania, które zaczną obowiązywać od stycznia 2026 r.?

Gdy służebność drogi koniecznej staje się luksusem... Sąd Najwyższy precyzuje pojęcie nieruchomości i granice niezbędnego dostępu

W obliczu narastających konfliktów sąsiedzkich i zawiłości prawnych związanych z dostępem do drogi publicznej, Sąd Najwyższy ponownie pochylił się nad instytucją służebności drogi koniecznej. Choć sprawa, której dotyczy najnowsze orzeczenie z 29 września 2025 roku (sygn. I CSK 2324/24), zakończyła się odmową przyjęcia skargi kasacyjnej, to uzasadnienie postanowienia rzuca nowe światło na kluczowe aspekty tego zagadnienia: pojęcie nieruchomości w sensie prawnym oraz rygorystyczne podejście do oceny niezbędności ustanowienia służebności. Wskazuje to, że nie każda trudność komunikacyjna uzasadnia ingerencję w prawo własności sąsiada, a właściciel nieruchomości musi najpierw wykazać, że podjęcie działań we własnym zakresie jest ekonomicznie nieracjonalne.

Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA