REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

System archiwizacji danych – elektroniczny, czy tradycyjny druk?

Subskrybuj nas na Youtube
kobieta, praca przy komputerze, biuro, biznes,
kobieta, praca przy komputerze, biuro, biznes,
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Choć elektroniczne systemy archiwizacji danych są bardzo popularne i powszechnie stosowane, wiele przedsiębiorstw nadal przechowuje dokumenty w formie drukowanej.

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej przedsiębiorstw korzysta z elektronicznych systemów obiegu i archiwizacji danych. W wielu dziedzinach z powodzeniem przejmują one  funkcje jaką dotąd pełniły dokumenty drukowane. Tradycyjny druk wciąż jednak jest niezastąpiony i znajduje nowe zastosowania.

Dokumenty papierowe jeszcze kilka lat temu zdecydowanie dominowały nad elektronicznymi. Dziś w wielu firmach ta różnica nie jest już aż tak widoczna. Digitalizacja przyczyniła się do znacznego obniżenia kosztów druku i pozwoliła wielu przedsiębiorstwom na wdrożenie nowych metod obiegu informacji. W dobrze dobranym modelu obiegu danych dokumenty elektroniczne i drukowane wzajemnie się uzupełniają.

Jak wynika z najnowszego raportu KPMG „Wykorzystanie papieru w przedsiębiorstwach działających w Polsce”, w polskich firmach marnowanych jest ponad 8 proc. wszystkich wydruków, najwięcej w przedsiębiorstwach zatrudniających ponad 250 pracowników. Tam odsetek ten przekracza 13 proc. Rocznie oznacza to stratę ok. 5,5 miliarda kartek! Skala marnotrawstwa jest więc ogromna, nic więc dziwnego, że przedsiębiorstwa starają się temu zaradzić chociażby poprzez wdrażanie elektronicznych systemów obiegu informacji. Z tych samych badań wynika, że już w blisko połowie firm procedury administracyjno-biurowe realizowane są całkowicie elektronicznie, bez wykorzystania papieru. Najczęściej w przedsiębiorstwach usługowych oraz handlowych. Odpowiednie aplikacje dostępne na rynku np. Konica Minolta SmartScan, pozwalają na szybką zamianę papierowych dokumentów  na przeszukiwalne pliki elektroniczne oraz ich łatwe archiwizowanie i późniejsze odszukiwanie poprzez wykorzystanie słów kluczowych.  

REKLAMA

- W porównaniu z tradycyjnymi metodami pozwala to na znaczne skrócenie czasu dotarcia do informacji i łatwiejsze odszukiwanie różnego rodzaju faktur czy umówwyjaśnia  Rafał Śliwiński, Kierownik Produktu ds. Oprogramowania Konica Minolta Business Solutions Polska. – Nic więc dziwnego, że firmy zapowiadają rozszerzanie skali elektronicznego obiegu dokumentów i oczekują dalszego usprawnienia procesów księgowych oraz logistycznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Choć coraz więcej dokumentów jest digitalizowanych, to równocześnie, według oceny specjalistów Konica Minolta, wzrasta ilość materiałów drukowanych. To zasługa technologii cyfrowej i obniżenia kosztów druku.  Dzięki temu przygotowanie materiałów kolorowych jeszcze nigdy nie było tak tanie i dostępne dla tak wielu odbiorców. Przygotowanie kolorowego katalogu, wydanie broszury lub książki na wysokim poziomie edytorskim nie wymaga już dziś wielkich nakładów finansowych. Można je wydawać w niewielkich nakładach dla małych grup odbiorców. Coraz więcej małych firm korzysta więc z tej możliwości. Papier wciąż pozostaje atrakcyjnym nośnikiem reklamowym, a  możliwości jego wykorzystania w różnorodnych, personalizowanych kampaniach są coraz większe. Także wielkie bilbordy reklamowe nie znikną z ulic miast, a ich rola w kampaniach reklamowych jest nie mniejsza niż kilka lat temu.

W wielu dziedzinach papier wciąż pozostaje niezastąpiony. Choć wszyscy już od dawna korzystają z elektronicznych biletów lotniczych, to przed wejściem do samolotu osoby nieposiadające smartfonów wciąż muszą przedstawić papierową kartę pokładową (pozostali mogą pokazać kod QR dla zamówienia na swoim smartfonie). Tu niewiele można zmienić. Podobnie jest z biletami na pociąg i do kina, które wciąż drukowane są na papierze. Także ilość informacji, które są archiwizowane przez przedsiębiorstwa ciągle rośnie, wynika to m.in. z przepisów skarbowych, które nakazują przechowywanie wielu dokumentów transakcyjnych w wersji papierowej. Nic więc nie wskazuje na to, żeby papier szybko przeszedł do historii. Wręcz przeciwnie, w wielu segmentach rynku jego rola nadal będzie rosła.

Zobacz także:  Notebook czy komputer stacjonarny?

Zobacz także:  Drukarka – szeroki wybór, ale którą wybrać?

Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.

Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kupno mieszkania krok po kroku [Wywiad]

Kupno mieszkania to jedna z najważniejszych decyzji w życiu. Ekspertka Natalia Leszczyńska, dyrektor ds. marketingu Pekabex Development, podpowiada jak wybrać mieszkanie, na co zwracać uwagę, by tej decyzji nie żałować. Poniższy wywiad to w istocie poradnik jak kupić mieszkanie krok po kroku.

Od 11 września 2025 r. deweloperzy z nowym obowiązkiem, a kupujący z łatwiejszym dostępem do kluczowych informacji

11 września weszły w życie przepisy nakładające na deweloperów obowiązek publikowania cen ofertowych mieszkań i domów. Informacja dotyczyć ma nie tylko powierzchni użytkowej, ale też np. komórek lokatorskich, miejsc postojowych oraz wszystkich dodatkowych kosztów ponoszonych przez nabywcę.

Zasiedzenie nieruchomości nie zawsze jest możliwe

Zasiedzenie pozwala na nabycie własności nieruchomości przez osobę, która nią włada jak właściciel przez długi czas, mimo że formalnie nim nie jest. Może to być sposób na uregulowanie wieloletnich stanów faktycznych, istnieją jasne sytuacje, w których zasiedzenie jest wykluczone. Kiedy nie można nabyć nieruchomości przez zasiedzenie i jakie przeszkody stoją na drodze do stania się jej prawnym właścicielem?

Zmiany w prawie budowlanym. Nowe przepisy mają zwiększyć bezpieczeństwo pożarowe budynków [Gość Infor.pl]

Polskie przepisy dotyczące bezpieczeństwa pożarowego budynków od lat pozostawały w tyle za realiami nowoczesnego budownictwa. Teraz szykują się zmiany, które – jak podkreślają eksperci – mogą realnie wpłynąć na bezpieczeństwo mieszkańców oraz użytkowników hal przemysłowych i obiektów użyteczności publicznej.

REKLAMA

Koniec strategii pozornych promocji - od 11 września 2025 r. klient ma z góry dokładnie wiedzieć ile zapłaci za mieszkanie. Zmiany w ustawie deweloperskiej

Nowelizacja ustawy deweloperskiej, która weszła w życie w 11 lipca 2025 r., to ważny krok w kierunku większej jawności i przewidywalności rynku mieszkaniowego. Zmiany te wprost odpowiadają na rosnące oczekiwania klientów dotyczące transparentności procesu zakupu. Po raz pierwszy nałożono na deweloperów obowiązek publikowania kompletnych i aktualnych danych o każdej inwestycji - od cen metra kwadratowego, przez dodatkowe koszty, aż po historię zmian. Wszystkie te informacje mają być nie tylko dostępne na stronach internetowych firm, lecz także codziennie przekazywane do centralnego rejestru i publikowane w portalu danych publicznych. 11 września kończy się dwumiesięczny okres przejściowy, który przewidział ustawodawca na dostosowanie się deweloperów do nowych przepisów.

Owoce sąsiada na mojej działce. Jakie są przepisy?

Relacje sąsiedzkie mogą być źródłem wielu nieprzewidzianych sytuacji, zwłaszcza na granicy działek. Do kogo należą owoce sąsiada, które spadły na nasz grunt? Kwestie te regulują przepisy Kodeksu cywilnego.

Stopy procentowe: decyzja RPP a kredyty i mieszkania [Komentarz]

Stopy procentowe znowu poszły w dół. Jak wpływa to na kredyty i kupno mieszkania? Decyzja RPP oceniana jest pozytywnie przez polskich przedsiębiorców. Samo obniżenie stóp procentowych nie jest jednak game changerem. Potrzeba planu gospodarczego.

Kiedy zaczyna się jesień 2025 r.?

Nie tak łatwo odpowiedzieć na pytanie, kiedy zaczyna się jesień. Inne będą daty rozpoczęcia jesieni astronomicznej, kalendarzowej, meteorologicznej, fenologicznej i termicznej. Jakie więc daty początku jesieni można wskazać w 2025 roku?

REKLAMA

Nowe przepisy budowlane - jakie zmiany szykują się na rynku mieszkaniowym? Będzie drożej

Projekt nowego rozporządzenia dotyczącego warunków technicznych budynków wprowadza regulacje dotyczące m.in. instalacji punktów ładowania pojazdów elektrycznych, paneli fotowoltaicznych, magazynów energii oraz dostępności dla osób niepełnosprawnych i seniorów. Jak deweloperzy oceniają te zmiany i jaki będą miały wpływ na koszty inwestycji mieszkaniowych? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Dlaczego fotowoltaika się pali? Jest luka w prawie budowlanym

Dlaczego dochodzi do pożarów instalacji fotowoltaicznej? Ekspert Stowarzyszenia Elektryków Polskich tłumaczy, że wina leży po stronie słabej jakości montażu fotowoltaiki. Co więcej, wiele instalacji powstało bez projektu technicznego. Tutaj jest luka w prawie budowlanym.

REKLAMA