Jak złożyć wniosek o dofinansowanie do pompy ciepła w 2022?
REKLAMA
REKLAMA
Dofinansowanie do pompy ciepła w 2022 roku – gdzie złożyć wniosek
Wnioski o dofinansowanie do pompy ciepła zainstalowanej w nowym domu możesz złożyć tylko i wyłącznie elektronicznie pod adresem: https://gwd.nfosigw.gov.pl/
REKLAMA
Do złożenia wniosku niezbędne będzie posiadanie Profilu zaufanego albo podpisu kwalifikowanego.
Kiedy można złożyć wniosek o dofinansowanie do pompy ciepła?
Nabór wniosku o dopłatę do pomp ciepła do nowego domu ruszył 29 kwietnia 2022 roku. Będzie trwał do 31 grudnia 2026 roku, bądź do wyczerpania przeznaczonych na program środków.
Budżet programu wynosi 600 mln zł.
Jakie pompy obejmuje program?
Program umożliwia uzyskanie dofinansowania do zakupu pompy centralnego ogrzewania lub centralnego ogrzewania i podgrzewacza ciepłej wody użytkowej.
Ile można uzyskać dofinansowania do pompy ciepła w 2022 roku?
Program przewiduje pomoc finansową w wysokości:
- do 7 tys. na zakup i instalację pompy powietrznej.
- do 21 tys. na zakup i instalację pompy gruntowej,
Przy czym kwota dofinansowania nie może być wyższa niż 30 proc. kosztów kwalifikowanych, zaś dla osób z Kartą dużej rodziny nie wyższa niż 45 proc.
Czy dofinansowanie do pompy ciepła przysługuje osobie, która zakupiła dom od dewelopera?
Jeśli jesteś właścicielem nowego domu, zakupionego od dewelopera możesz ubiegać się o zwrot kosztów instalacji w nim pompy ciepła, w przypadku, gdy jesteś wskazany w pozwoleniu na budowę. Jeśli nie jesteś, a roboty budowlane jeszcze nie zostały w nim ukończone, deweloper może przenieść na ciebie pozwolenie na budowę.
Jeśli kupiłeś i odebrałeś dom, w którym budowa została już zakończona i został on oddany do użytku, wówczas nie będziesz mógł otrzymać takiego dofinansowania. Przeniesienie pozwolenia na budowę nie może zostać dokonane już po zakończeniu robót budowlanych.
Kominek w domu a dofinansowanie do pompy ciepła w nowym domu
Jednym z warunków otrzymania zwrotu części kosztów poniesionych na zakup pompy ciepła do nowego domu jest brak w nim źródła ciepła na paliwo stałe. Zatem, jeśli kominek nie pełni tylko i wyłącznie funkcji ozdobnej, automatycznie wyklucza możliwość uzyskania dofinansowania.
Funkcja ozdobna polega na tym, że kominek ma zamurowany komin spalinowy, odcięty płaszcz wodny i nie da się w nim palić.
Jak wypełnić wniosek do dofinansowanie do pompy ciepła w nowym domu?
Wniosek o dofinansowanie do pompy ciepła w nowym domu, w ramach programu „Moje ciepło” wypełnij i złóż przez generator wniosków o dofinansowanie.
Adres do generatora wniosku o dofinansowanie do pompy ciepła: http://gwd.nfosigw.gov.pl
Niezbędne jest posiadanie konta. Jeśli go nie masz, w każdej chwili możesz je założyć.
Założenie konta jest możliwe na dwa sposoby. Pierwszy z nich to kliknięcie przycisku „zarejestruj się”, a kolejno ręczne wpisanie wszystkich danych. Drugi to rejestracja z wykorzystaniem Węzła Krajowego (Profilu Zaufanego, certyfikatu kwalifikowanego bądź e-dowodu osobistego).
Po wybraniu odpowiedniej metody i skutecznym uwierzytelnieniu, wyświetli Ci się formularz rejestracji konta Generatora wniosków o dofinansowanie i takie dane jak PESEL, Imię i Nazwisko (dane są nieedytowalne).
Po wypełnieniu pozostałych danych i poprawnym przepisaniu wygenerowanego tekstu, na podany w procesie rejestracji adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym.
Wypełnienie wniosku o dofinansowanie do pompy ciepła krok po kroku
Po wpisaniu nazwy użytkownika (e-mail podany w procesie rejestracji) oraz poprawnego hasła zostaniesz zalogowany do systemu, gdzie możesz rozpocząć pracę. Zalogowanie się do systemu daje dostęp do formularzy wniosków gotowych do wypełnienia.
Na stronie zobaczysz listę wszystkich wniosków, do których masz uprawnienia. Lista zawiera podstawowe informacje o każdym wniosku.
We wniosku pola oznaczone symbolem gwiazdki * są obligatoryjne. W polu temat należy wskazać wartość z dostępnej rozwijanej listy.
W polu Imię oraz w polu Nazwisko – możesz wprowadzić maksymalnie 30 znaków, w polu Treść – maksymalnie 2000 znaków. Będziesz miał również możliwość dołączenia załącznika – plik nie może przekraczać 10 MB.
Wypełnianie formularza wniosku
1. Po zalogowaniu się do generatora pokarze ci się okno informacyjne o przetwarzaniu danych osobowych oraz informacje techniczne.
2.Aby przejść do listy wniosków zamknij to okno krzyżykiem widniejącym w prawym górnym roku.
Jeśli to twój pierwszy wniosek twoja lista wniosków będzie pusta. Menu dostępnych funkcji znajdziesz na górnym pasku.
3. W celu złożenie wniosku wybierz z górnego menu "Nowy wniosek o dofinansowanie".
4. Zostaniesz wówczas przekierowany do nowego okna. Wybierz rodzaj wniosku. Dla programu "Moje ciepło" będzie to "Wniosek o dofinansowanie ze środków krajowych".
5. W kolejnym oknie uzupełnij pola w następujący sposób:
Dziedzina -> Ochrona klimatu i atmosfery
Program priorytetowy -> 5.11 Dobra jakość powietrza Moje Ciepło* (2022)
Nabór -> 5.11 Moje Ciepło Program Moje Ciepło na lata 2022-2026
Konkurs -> 8/NC/OA/5.11/2022/Moje Ciepło 2022-2026 FM
Państwowa Jednostka Budżetowa -> Nie
Typ wniosku -> Wniosek o dotację
Następnie kliknij "Zapisz i przejdź do edycji"
6. Po zapisaniu otworzy ci się formularz wniosku.
Wypełnij kolejno wszystkie załączniki.
Po zakończeniu wypełniania danych w poszczególnych sekcjach formularza, wciśnij przycisk "Dalej".
Wszystkie pola niezbędne do wypełnienia będą podświetlone na czerwono. Po prawidłowym wypełnieniu zmienią kolor. Jeśli nie zmieni się oznacza to, że popełniłeś błąd. Sprawdź go w pomocy kontekstowej, która znajduje się po prawej stronie.
6.1. Pierwsza zakładka to "DANE WNIOSKODAWCY". Uzupełnij ją swoimi danymi. Pamiętaj, że dane na fakturze muszę być zgodne z danymi wnioskodawcy.
6.2. W drugiej zakładce "POMPA CIEPŁA" zostaniesz poproszony o uzupełnienie jej lokalizacji oraz informacji o budynku.
6.3. Trzecia zakładka to "DOFINANSOWANIE". Zostaniesz poproszony o wpisanie kosztu kwalifikowanego,na podstawie którego generator wyliczy wysokość twojego dofinansowania.
Jeśli kwota się zgadza przejdź "Dalej". Jeśli nie, wybierz "Wstecz" i sprawdź wartość wpisanych kosztów kwalifikowanych.
6.4. Następna zakładka to "OŚWIADCZENIA". Zapoznaj się z nimi i zaznacz wszystkie. Nieodznaczenie któregokolwiek uniemożliwi przesłanie wniosku. Kolejno wciśnij przycisk "Dalej".
REKLAMA
6.5. Przedostatnią zakładką jest "UMOWA". Znajdziesz tu wzór umowy o dofinansowanie, która zostanie zawarta z tobą po przyznaniu ci dofinansowania. Nie masz możliwości edycji jej treści.
Zaznacza pole "Wyrażam zgodę na zawarcie umowy o dofinansowanie zgodnie z wnioskiem i regulaminem programu". Przejdź "Dalej".
6.6. Ostatnia część to "Załączniki". Dołącz kolejno wszystkie wymagane załączniki. Pamiętaj, że muszą mieć one postać elektroniczną. Jest to wymóg obligatoryjny. Opcja "Załączony w formie papierowej" nie dotyczy tego programu.
Naciśnij przycisk "Zapisz zmiany w załącznikach", a w kolejno "Zapisz i waliduj".
7. Jeśli chcesz edytować wypełniony wniosek wybierz opcję "Edytuj".
8. Po prawidłowym wypełnieniu wniosku pojawi się aktywny przycisk "Zatwierdź wniosek". Wybierz go, kolejno potwierdź zatwierdzenie wniosku - najpierw przyciskiem "Tak", a w kolejnym oknie przyciskiem "OK".
9. W następnym kroku wybierz "Wyślij do Funduszu" i prześlij wypełniony wniosek.
W kolejnym kroku zostaniesz zapytany o to, czy chce Kontynuować. Po wybraniu "Tak" zobaczysz pole "Podpisz elektronicznie w celu przesłania wniosku przez ePUAP."
10. Kolejno podpisz wniosek wybierając jedną z dwóch opcji - Profilem zaufanym, bądź podpisem kwalifikowanym.
11. Po wysłaniu wniosku do NFOŚiGW uzupełnia się metryczka wniosku. Jednocześnie na adres mailowy wskazany we wniosku GWD wysyła komunikaty potwierdzające wysyłkę wniosku. Nie należy usuwać tych komunikatów ze skrzynki mailowej.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.