REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak złożyć wniosek o dofinansowanie do pompy ciepła w 2022?

Paulina Karpińska, Redaktor
Z Grupą Infor PL zwązana od grudnia 2021 roku. Pełni w niej funkcję redaktora prowadzącego serwis Nieruchomości oraz współprowadzącego serwisy Prawo i Biznes.
Jak złożyć wniosek o dofinansowanie do pompy ciepła w 2022?
Jak złożyć wniosek o dofinansowanie do pompy ciepła w 2022?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Dofinansowanie do pompy ciepła to zwrot części kosztów poniesionych na zakup i instalację pompy ciepła do nowego domu. Jak, gdzie i w jakim terminie złożysz wniosek?

Dofinansowanie do pompy ciepła w 2022 roku – gdzie złożyć wniosek

Wnioski o dofinansowanie do pompy ciepła zainstalowanej w nowym domu możesz złożyć tylko i wyłącznie elektronicznie pod adresem: https://gwd.nfosigw.gov.pl/

REKLAMA

REKLAMA

Do złożenia wniosku niezbędne będzie posiadanie Profilu zaufanego albo podpisu kwalifikowanego.

REKLAMA

Kiedy można złożyć wniosek o dofinansowanie do pompy ciepła?

Nabór wniosku o dopłatę do pomp ciepła do nowego domu ruszył 29 kwietnia 2022 roku. Będzie trwał do 31 grudnia 2026 roku, bądź do wyczerpania przeznaczonych na program środków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Budżet programu wynosi 600 mln zł.

Jakie pompy obejmuje program?

Program umożliwia uzyskanie dofinansowania do zakupu pompy centralnego ogrzewania lub centralnego ogrzewania i podgrzewacza ciepłej wody użytkowej.

Ile można uzyskać dofinansowania do pompy ciepła w 2022 roku?

Program przewiduje pomoc finansową w wysokości:

- do 7 tys. na zakup i instalację pompy powietrznej.

- do 21 tys. na zakup i instalację pompy gruntowej,

Przy czym kwota dofinansowania nie może być wyższa niż 30 proc. kosztów kwalifikowanych, zaś dla osób z Kartą dużej rodziny nie wyższa niż 45 proc.

Czy dofinansowanie do pompy ciepła przysługuje osobie, która zakupiła dom od dewelopera?

Jeśli jesteś właścicielem nowego domu, zakupionego od dewelopera możesz ubiegać się o zwrot kosztów instalacji w nim pompy ciepła, w przypadku, gdy jesteś wskazany w pozwoleniu na budowę. Jeśli nie jesteś, a roboty budowlane jeszcze nie zostały w nim ukończone, deweloper może przenieść na ciebie pozwolenie na budowę.

Jeśli kupiłeś i odebrałeś dom, w którym budowa została już zakończona i został on oddany do użytku, wówczas nie będziesz mógł otrzymać takiego dofinansowania. Przeniesienie pozwolenia na budowę nie może zostać dokonane już po zakończeniu robót budowlanych.

Kominek w domu a dofinansowanie do pompy ciepła w nowym domu

Jednym z warunków otrzymania zwrotu części kosztów poniesionych na zakup pompy ciepła do nowego domu jest brak w nim źródła ciepła na paliwo stałe. Zatem, jeśli kominek nie pełni tylko i wyłącznie funkcji ozdobnej, automatycznie wyklucza możliwość uzyskania dofinansowania.

Funkcja ozdobna polega na tym, że kominek ma zamurowany komin spalinowy, odcięty płaszcz wodny i nie da się w nim palić.

Jak wypełnić wniosek do dofinansowanie do pompy ciepła w nowym domu?

Wniosek o dofinansowanie do pompy ciepła w nowym domu, w ramach programu „Moje ciepło” wypełnij i złóż przez generator wniosków o dofinansowanie.

Adres do generatora wniosku o dofinansowanie do pompy ciepła: http://gwd.nfosigw.gov.pl

Niezbędne jest posiadanie konta. Jeśli go nie masz, w każdej chwili możesz je założyć.

Założenie konta jest możliwe na dwa sposoby. Pierwszy z nich to kliknięcie przycisku „zarejestruj się”, a kolejno ręczne wpisanie wszystkich danych. Drugi to rejestracja z wykorzystaniem Węzła Krajowego (Profilu Zaufanego, certyfikatu kwalifikowanego bądź e-dowodu osobistego).

Po wybraniu odpowiedniej metody i skutecznym uwierzytelnieniu, wyświetli Ci się formularz rejestracji konta Generatora wniosków o dofinansowanie i takie dane jak PESEL, Imię i Nazwisko (dane są nieedytowalne).

Po wypełnieniu pozostałych danych i poprawnym przepisaniu wygenerowanego tekstu, na podany w procesie rejestracji adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Wypełnienie wniosku o dofinansowanie do pompy ciepła krok po kroku

Po wpisaniu nazwy użytkownika (e-mail podany w procesie rejestracji) oraz poprawnego hasła zostaniesz zalogowany do systemu, gdzie możesz rozpocząć pracę. Zalogowanie się do systemu daje dostęp do formularzy wniosków gotowych do wypełnienia.

Na stronie zobaczysz listę wszystkich wniosków, do których masz uprawnienia. Lista zawiera podstawowe informacje o każdym wniosku.

We wniosku pola oznaczone symbolem gwiazdki * są obligatoryjne. W polu temat należy wskazać wartość z dostępnej rozwijanej listy.

W polu Imię oraz w polu Nazwisko – możesz wprowadzić maksymalnie 30 znaków, w polu Treść – maksymalnie 2000 znaków. Będziesz miał również możliwość dołączenia załącznika – plik nie może przekraczać 10 MB.

Wypełnianie formularza wniosku

1. Po zalogowaniu się do generatora pokarze ci się okno informacyjne o przetwarzaniu danych osobowych oraz informacje techniczne.

2.Aby przejść do listy wniosków zamknij to okno krzyżykiem widniejącym w prawym górnym roku.

Jeśli to twój pierwszy wniosek twoja lista wniosków będzie pusta. Menu dostępnych funkcji znajdziesz na górnym pasku.

3. W celu złożenie wniosku wybierz z górnego menu "Nowy wniosek o dofinansowanie".

4. Zostaniesz wówczas przekierowany do nowego okna. Wybierz rodzaj wniosku. Dla programu "Moje ciepło" będzie to "Wniosek o dofinansowanie ze środków krajowych".

5. W kolejnym oknie uzupełnij pola w następujący sposób:

Dziedzina -> Ochrona klimatu i atmosfery

Program priorytetowy -> 5.11 Dobra jakość powietrza Moje Ciepło* (2022)

Nabór -> 5.11 Moje Ciepło Program Moje Ciepło na lata 2022-2026

Konkurs -> 8/NC/OA/5.11/2022/Moje Ciepło 2022-2026 FM

Państwowa Jednostka Budżetowa -> Nie

Typ wniosku -> Wniosek o dotację

Następnie kliknij "Zapisz i przejdź do edycji"

6. Po zapisaniu otworzy ci się formularz wniosku.

Wypełnij kolejno wszystkie załączniki.

Po zakończeniu wypełniania danych w poszczególnych sekcjach formularza, wciśnij przycisk "Dalej".

Wszystkie pola niezbędne do wypełnienia będą podświetlone na czerwono. Po prawidłowym wypełnieniu zmienią kolor. Jeśli nie zmieni się oznacza to, że popełniłeś błąd. Sprawdź go w pomocy kontekstowej, która znajduje się po prawej stronie.

6.1. Pierwsza zakładka to "DANE WNIOSKODAWCY". Uzupełnij ją swoimi danymi. Pamiętaj, że dane na fakturze muszę być zgodne z danymi wnioskodawcy.

6.2. W drugiej zakładce "POMPA CIEPŁA" zostaniesz poproszony o uzupełnienie jej lokalizacji oraz informacji o budynku.

6.3. Trzecia zakładka to "DOFINANSOWANIE". Zostaniesz poproszony o wpisanie kosztu kwalifikowanego,na podstawie którego generator wyliczy wysokość twojego dofinansowania.

Jeśli kwota się zgadza przejdź "Dalej". Jeśli nie, wybierz "Wstecz" i sprawdź wartość wpisanych kosztów kwalifikowanych.

6.4. Następna zakładka to "OŚWIADCZENIA". Zapoznaj się z nimi i zaznacz wszystkie. Nieodznaczenie któregokolwiek uniemożliwi przesłanie wniosku. Kolejno wciśnij przycisk "Dalej".

6.5. Przedostatnią zakładką jest "UMOWA". Znajdziesz tu wzór umowy o dofinansowanie, która zostanie zawarta z tobą po przyznaniu ci dofinansowania. Nie masz możliwości edycji jej treści.
Zaznacza pole "Wyrażam zgodę na zawarcie umowy o dofinansowanie zgodnie z wnioskiem i regulaminem programu". Przejdź "Dalej".

6.6. Ostatnia część to "Załączniki". Dołącz kolejno wszystkie wymagane załączniki. Pamiętaj, że muszą mieć one postać elektroniczną. Jest to wymóg obligatoryjny. Opcja "Załączony w formie papierowej" nie dotyczy tego programu.

Naciśnij przycisk "Zapisz zmiany w załącznikach", a w kolejno "Zapisz i waliduj".

7. Jeśli chcesz edytować wypełniony wniosek wybierz opcję "Edytuj".

8. Po prawidłowym wypełnieniu wniosku pojawi się aktywny przycisk "Zatwierdź wniosek". Wybierz go, kolejno potwierdź zatwierdzenie wniosku - najpierw przyciskiem "Tak", a w kolejnym oknie przyciskiem "OK".

9. W następnym kroku wybierz "Wyślij do Funduszu" i prześlij wypełniony wniosek.

W kolejnym kroku zostaniesz zapytany o to, czy chce Kontynuować. Po wybraniu "Tak" zobaczysz pole "Podpisz elektronicznie w celu przesłania wniosku przez ePUAP."

10. Kolejno podpisz wniosek wybierając jedną z dwóch opcji - Profilem zaufanym, bądź podpisem kwalifikowanym.

11. Po wysłaniu wniosku do NFOŚiGW uzupełnia się metryczka wniosku. Jednocześnie na adres mailowy wskazany we wniosku GWD wysyła komunikaty potwierdzające wysyłkę wniosku. Nie należy usuwać tych komunikatów ze skrzynki mailowej.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Nieruchomości
Przedsiębiorca w upadłości zapłaci podatek według najwyższej stawki. Nie zastąpi go syndyk

Czy będąc w upadłości podatnik nadal prowadzi działalność gospodarczą? Na to pytanie trzeba odpowiedzieć, aby zapłacić podatek od nieruchomości według właściwych stawek. Zdecydować trzeba również co do tego, czy stroną postępowania jest podatnik, czy syndyk.

Koniec z biurokratycznym koszmarem? Prezydent podpisał rewolucyjne zmiany dla właścicieli budynków tej kategorii

Właściciele tych nieruchomości mogą odetchnąć z ulgą. 18 listopada 2025 r. Prezydent RP złożył podpis pod nowelizacją ustawy, która ma szansę znacząco skrócić urzędniczą ścieżkę zdrowia. Znikają podwójne zezwolenia na wycinkę drzew, a w wielu sprawach decydować będzie tzw. milcząca zgoda. Co dokładnie się zmienia dla właścicieli?

Nowy podatek od niesprzedanych mieszkań? Deweloperzy ostrzegają przed skutkami dla cen i podaży

Rosnąca liczba miast rozważa objęcie niesprzedanych mieszkań stawką podatku od nieruchomości komercyjnych. Deweloperzy alarmują, że takie rozwiązanie nie obniży cen, a wręcz może doprowadzić do ograniczenia podaży i podwyżek. Oto, jak oceniają pomysł i jego możliwe skutki.

Kredyt hipoteczny w Hiszpanii: stała czy zmienna stopa procentowa? Co i komu bardziej się opłaca [przykłady, obliczenia]

Wybór między kredytem o stałej lub zmiennej stopie procentowej w Hiszpanii powinien wynikać bezpośrednio ze strategii inwestycyjnej. Kredyty zmienne, zazwyczaj bez kar za wcześniejszą spłatę, sprawdzają się przy krótkoterminowych inwestycjach. Natomiast stałe oprocentowanie chroni przed wahaniami kosztów w strategii długoterminowego najmu.

REKLAMA

Co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego wyjaśnił co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB.

GUNB: Obowiązki właścicieli i zarządców nieruchomości jesienią i zimą - czynności przy większych opadach atmosferycznych (deszcz i śnieg)

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego w komunikacie z listopada 2025 r. przypomniał o najważniejszych obowiązkach właścicieli i zarządców obiektów budowlanych przy zwiększonych opadach. Jakie działania powinny być podejmowane w czasie takich opadów (deszczu lub śniegu), by zapewnić właściwy stan techniczny obiektów budowlanych.

Spory budowlane najpierw do mediacji. Nowe procedury od 1 marca 2026 roku

Pierwszym krokiem w rozwiązywaniu sporów budowlanych będą mediacje, na które sąd będzie miał obowiązek skierować obie strony przed posiedzeniem przygotowawczym bądź też przed pierwszą rozprawą. Przepisy wprowadzające nowe procedury wejdą w życie już 1 marca 2026 roku.

Dom wybudowany na takiej działce możesz stracić. Część nakładów uda się odzyskać, ale to będzie trwało lata. Dlaczego?

Przed rozpoczęciem budowy inwestorzy dokładnie sprawdzają działkę, na której chcą postawić swój wymarzony dom. Obowiązujące przepisy nie ułatwiają tego zadania, a cały proces wymaga czasu i cierpliwości. W tym zamieszaniu często zapominają o tej jednej podstawowej sprawie, która w przyszłości może pozbawić ich prawa do domu.

REKLAMA

KOWR – co to za instytucja, jak działa i dlaczego dotyczy nas wszystkich

Nie tak dawno temu Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR) znalazł się w centrum uwagi mediów głównie za sprawą kontrowersji związanych ze sprzedażą gruntów istotnych dla budowy i skomunikowania Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jednakże KOWR odgrywa niezwykle ważną rolę w polskim rolnictwie i gospodarce żywnościowej. Czym dokładnie zajmuje się KOWR i dlaczego jego działalność ma znaczenie dla przeciętnego Polaka? Okazuje się, że bardzo często mamy do czynienia z działaniami tej instytucji, i to nawet nie będąc tego do końca świadomym. A bezwzględnie trzeba wiedzieć, kiedy w określonych sprawach musimy zwrócić się do KOWR, aby nie naruszyć prawa i nie mierzyć się z przykrymi tego konsekwencjami. Przez niewiedzę można nawet stracić nieruchomość i duże pieniądze.

Nowe obowiązki dla właścicieli mieszkań. Do kiedy trzeba będzie się z nich wywiązać? Lepiej nie odkładać tego na ostatnią chwilę

Przepisy wprowadziły nowe obowiązki m.in. dla właścicieli mieszkań. Do kiedy trzeba się z nich wywiązać? Warto znać termin, by nie dokonywać zmian na ostatnią chwilę i nie narażać się na konieczność korzystania z usług po zawyżonych cenach.

Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA