REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Remont dachu – zgłoszenie prac czy pozwolenie na budowę

jz
Składając wniosek o zezwolenie na wykonanie konkretnych prac, do wniosku należy dołączyć oświadczenie o prawie dysponowania nieruchomością na cele budowlane a także 4 egzemplarze projektu przedstawiającego zakres prac, które chcemy wykonać. Fot. materiały prasowe
Składając wniosek o zezwolenie na wykonanie konkretnych prac, do wniosku należy dołączyć oświadczenie o prawie dysponowania nieruchomością na cele budowlane a także 4 egzemplarze projektu przedstawiającego zakres prac, które chcemy wykonać. Fot. materiały prasowe
materiały prasowe
Media

REKLAMA

REKLAMA

Remont dachu może wyglądać różnie. Czasami są to niewielkie prace, innym razem możemy mówić o wymianie całej konstrukcji dachowej. Czy w związku z tym, na remont dachu trzeba mieć pozwolenie? Czy może wystarczy, że zgłosimy wykonywanie prac do urzędu? Zobacz poradę.

Pozwolenie na remont dachu

Pozwolenie jest niezbędne, kiedy remont dachu będzie wymagał wymiany jego konstrukcji lub zmiany jego kształtu. Pozwolenie będzie nam potrzebna także w sytuacji, kiedy:

REKLAMA

-  chcemy podnieś dach, aby zyskać nieco przestrzeni na poddaszu, lub zamienić poddasze użytkowe na mieszkalne,
- dobudować na poddaszu dodatkowe pomieszczenia lub
- wstawić okna połaciowe.

Składając wniosek o zezwolenie na wykonanie konkretnych prac, do wniosku należy dołączyć oświadczenie o prawie dysponowania nieruchomością na cele budowlane a także 4 egzemplarze projektu przedstawiającego zakres prac, które chcemy wykonać.

Jeśli działka, na której stoi dom nie jest objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego  - powinniśmy dołączyć także decyzję o warunkach zabudowy.

Zobacz także: Jak przygotować dach do zimy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zgłoszenie prac do urzędu

Zgłoszenie prac wystarczy, kiedy planujemy remont, ocieplenie dachu, wymianę pokrycia dachowego lub orynnowania. Wtedy będziemy musieli zgłosić chęć wykonania tych prac w wydziale architektoniczno-budowlanym w najbliższym urzędzie.

Zgłoszenie powinniśmy złożyć na formularzu wcześniej popranym z urzędu, nie później niż 30 dni przed rozpoczęciem planowanych prac. W formularzu należy podać rodzaj i zakres wykonywanych prac, a także dołączyć oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością. Może być nam także potrzebny projekt obrazujący zakres wykonywanych prac, dlatego też warto mie go pod ręką jeśli urząd go sobie zażyczy.  

Prace będziemy mogli rozpocząć po 30 dniach od dnia złożenia wniosku, jeśli w tym czasie nie dostaniemy od starostwa odmownej decyzji.

Zgłoszenie jest ważne przez 2 lata od daty jego zgłoszenia. Po tym terminie - traci ważność.

Zobacz także: Jak wentylować połać dachową?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szkody wywołane burzą a ubezpieczenie. Zabezpiecz mienie, fotografuj zniszczenia. Jeśli to konieczne szybko napraw - ubezpieczyciel zwróci koszty niezbędnych prac

Polska Izba Ubezpieczeń udzieliła rad jak podchodzić do problemów z mieniem w czasie burz i nawałnic. Radzi, jak zgłosić szkodę spowodowaną przez różne zjawiska pogodowe, oraz jak zabrać się za usuwanie skutków nawałnic.

MKiŚ: Strefy czystego transportu w miastach będą obowiązkowe

Miasta będą miały obowiązek tworzenia stref czystego transportu. Jednak samorządy będą też mogły podjąć uchwałę o likwidacji takiej strefy.

Przygotowania do wojny? Powstaną podziemne obiekty medyczne

Szpitale zostaną wyposażone w podziemną infrastrukturę. Podczas wojny ma ona zapewniać możliwość wykonywania operacji chirurgicznych, prowadzenia intensywnej terapii. Na oddziale łóżkowym pacjenci i personel mieliby zapewnione bezpieczeństwo w sytuacji skażenia.

Falstart kredytu na Start. Czy doczekamy się pomocy dla kredytobiorców? Czy rynek mieszkaniowy poradzi sobie bez kredytu na Start?

Zapowiedź kolejnego rządowego programu wsparcia dla młodych przy zakupie pierwszego mieszkania (tzw. kredyt #naStart) zelektryzowała rynek. Choć nie ma pewności czy program wejdzie w życie i w jakim kształcie, wielu klientów warunkuje zakup nieruchomości od jego uruchomienia. Równocześnie wzrastają obawy odnośnie kolejnych podwyżek cen nieruchomości. Sprawdźmy, jakie są możliwe scenariusze rozwoju sytuacji na rynku kredytów i nieruchomości.

REKLAMA

Nowe obowiązki właścicieli miejsc garażowych 2024 i 2025 r. Znamy szczegóły projektu ustawy o podatkach lokalnych

Na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku leśnym oraz ustawy o opłacie skarbowej. 

Mieszkalnictwo wspomagane wymaga regulacji prawnych obecnie jest finansowane w ramach programów, a każdy program można zamknąć

Rada do spraw Społecznych przy Prezydencie RP dyskutowała 17 czerwca 2024 r. z konwentem dyrektorów Regionalnych Ośrodków Polityki Społecznej o Centrach Usług Społecznych i mieszkalnictwie wspomaganym dla osób z niepełnosprawnościami.

Zmiana dyrektywy w sprawie odpadów, założenia przeciwdziałania zjawisku greenwashingu i monitorowania gleb

Ministerstwo Klimatu i Środowiska poinformowało, że w posiedzeniu Rady do spraw Środowiska (ENVI), które odbyło się 17 czerwca 2024 r. w Luksemburgu debatowano nad rewizją dyrektywy w sprawie odpadów, przeciwdziałaniem zjawisku greenwashingu i monitorowaniem gleb. W posiedzeniu uczestniczyli Minister Klimatu i Środowiska Paulina Hennig-Kloska i Wiceminister Mikołaj Dorożała.

Nowa definicja „budowli” i „budynku” dla celów podatkowych i regulacja opodatkowania garaży wielostanowiskowych

Rządowe Centrum Legislacji opublikowało projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku leśnym oraz ustawy o opłacie skarbowej, który wprowadza zmianę definicji „budowli” i „budynku” dla celów podatkowych oraz ujednolica opodatkowanie garaży wielostanowiskowych.

REKLAMA

Podwyżki cen prądu i gazu od lipca 2024 r. Czy zostaną w całości przerzucone na najemców? Różnice między najmem okazjonalnym, instytucjonalnym i zwykłym

Spodziewane od połowy 2024 roku podwyżki cen prądu i gazu ziemnego to temat, o którym ostatnio coraz głośniej. Skutków finansowych tych podwyżek obawiają się nie tylko właściciele lokali oraz domów. Obawy -zresztą całkiem słuszne - mają również najemcy zamieszkujący np. lokale wynajmowane od gmin, TBS-ów i osób prywatnych. Warto wyjaśnić, czy podwyżki cen prądu i gazu mogą zostać „przerzucone” bez żadnych ograniczeń na lokatora. Odpowiedź na to pytanie może być przykra dla wielu najemców. 

W Polsce efektywność energetyczna w 2022 r. wzrosła o 0,9% w porównaniu z 2021 r.

Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w 2022 r. efektywność energetyczna w Polsce wzrosła o 0,9% w porównaniu z 2021 r. W latach 2012–2022 roczne skumulowane tempo wzrostu efektywności energetycznej wyniosło 0,9%. Energochłonność pierwotna PKB obniżała się w tym okresie średnio o 2,6% rocznie, a energochłonność finalna PKB o 2,4%. Najszybsze tempo poprawy efektywności energetycznej odnotowano w przemyśle o 1,9%.

REKLAMA