Skąd wziąć pieniądze na biznes? Crowdfunding - finansowanie społecznościowe
REKLAMA
Finansowanie społecznościowe - co to takiego?
Kiedy mamy pomysł na biznes, zazwyczaj pieniędzy na jego realizację szukamy w domowym budżecie. Kiedy pojawiają się pierwsze braki gotówki - o pożyczkę zwracamy się od rodziny. Kolejnym miejscem, z którego możemy pożyczyć pieniądze jest bank. Jeśli i to nie pomoże i nie znajdziemy inwestora, możemy zwrócić się o pomoc do tzw. społeczności.
Crowdfunding - finansowanie społecznościowe to dość nowe zjawisko. Wg Polskiego Towarzystwa Crowdfundingu:
„Finansowanie społecznościowe to źródło kapitału dostarczanego przez szeroką społeczność wirtualną, która chce wesprzeć kreatywnego pomysłodawcę. Zgromadzone w ten sposób środki mogą wynieść od kilkuset do nawet kilku milionów złotych.”
O czym musimy więc pamiętać, aby nasz projekt miał szansę się udać?
1) Przenalizujmy inne projekty o podobnej tematyce, które się zrealizowały.
Zanim założymy projekt i rozpoczniemy zbiórkę funduszy powinniśmy zapoznać się z podobnymi projektami, które zrealizowały się w tej samej kategorii. Dzięki temu będziemy mogli sprawdzić czym cechowały się udane realizacje. Taka wiedza pozwoli nam odpowiednio zoptymalizować projekt, aby jak najlepiej zaprezentował nas i nasz pomysł przed potencjalnymi wspierającymi.
2) Zadbaj o odpowiedni wygląd i wizerunek projektu
Wizerunek kampanii to pozytywne skojarzenia i emocje, jakie budzi ona u fanów i potencjalnych wspierających. Tworzy go zarówno styl komunikacji, film promocyjny jak i cały wygląd projektu zamieszczonego na platformie. Określ emocje jakie chcesz wzbudzać
i stwórz go tak, aby opowiadał niezwykłą historię. Twoją historię.
3) Dowiedz się, gdzie znajdziesz potencjalnego wspierającego
Zanim uruchomimy nasz projekt konieczne będzie zbudowanie bazy miejsc i osób, które będą zainteresowane wsparciem, bądź napisaniem na temat naszego pomysłu. Dobrze widziane jest również przygotowanie listy dziennikarzy, którzy będą zainteresowani tematyką naszych działań.
4) Zaplanuj strategię komunikacji w mediach oraz harmonogram działań
Kiedy już wiemy do kogo się zwrócić, warto to skrupulatnie zaplanować. Nic bardziej nie utrudnia działań niż chaotyczne wysyłki not prasowych i szybka próba dotarcia do mediów dzień przed startem projektu. Tworząc harmonogram działań będziemy w stanie zaplanować wszystko z odpowiednim wyprzedzeniem. Ważny jest odpowiedni dobór mediów, opiniotwórczych ludzi, czy serwisów tematycznych.
5) Wybierz narzędzia, za pomocą których zbudujesz zaangażowanie i skierujesz ruch na stronę swojego projektu
Jeśli pomyślnie udało się nam określić naszą grupę docelową, powinniśmy wybrać narzędzia, które odpowiednio ją zaangażują. Najpopularniejszymi z nich będą: media społecznościowe (Facebok Youtube, Twitter), konkursy, ankiety, motywujące nagrody za wsparcie oraz nowe cele, które będą odblokowane w kolejnych krokach wsparcia. Pamiętaj, że sam ruch na platformie crowdfundingowej nie zapewni sukcesu.
6) Realizuj działania zgodnie z zaplanowaną wcześniej strategią
Staraj się działać zgodnie z ustalonym harmonogramem. Im więcej działań będzie odpowiednio zaplanowanych, tym łatwiej będzie nam realizować założone cele.
Nie powinniśmy zapominać, że dobrze przygotowana i prowadzona kampania crowdfundingowa czasami niczym nie różni się od pracy zawodowej. Z tą różnicą, że sami zbieramy na swoje wynagrodzenie.
Zobacz także: Fundusz awaryjny – niezbędny w razie utraty pracy
Zobacz także: W jaki sposób dokonujemy płatności w Europie
Zobacz także: Inwestycje w fundusze – o czym warto pamiętać?
Źródło: Brandoo.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.