Dom weselny dobrym pomysłem na biznes?
REKLAMA
REKLAMA
W cieplejszych miesiącach można zauważyć wzmożoną aktywność ceremonii ślubnych. Nieodłącznym elementem zaślubin są oczywiście wesela, zazwyczaj organizowane w specjalnie do tego przeznaczonych obiektach. Mimo funkcjonowania na rynku stosunkowo dużej liczby sal weselnych, wiele z nich ma pozajmowane terminy na wiele miesięcy, a nawet lat. Przekonują się o tym osoby, które zamierzają się pobrać, gdy tak naprawdę do dostępności obiektu muszą dostosowywać organizację całej uroczystości.
REKLAMA
Zobacz: Jakich mieszkań szukają Polacy?
Niesłabnąca popularność domów weselnych przyciąga coraz więcej osób zainteresowanych tym biznesem. Główną przeszkodą jest jednak koszt całego przedsięwzięcia. - Zarówno budowa, jak i zakup gotowego obiektu wiąże się z poniesieniem znacznego nakładu finansowego, którego kwoty idą w miliony złotych. Stopa zwrotu z dobrze prosperującego obiektu jest jednak na tyle atrakcyjna, że nie brakuje chętnych na ten biznes. – Ocenia Agata Polińska z serwisu Otodom.
Odpowiednia lokalizacja kluczem do sukcesu
REKLAMA
Wybór odpowiedniej lokalizacji sali weselnej może zaważyć o końcowym sukcesie. W tym przypadku chodzi głównie o sprawdzenie liczebności konkurencyjnych działalności na danym obszarze oraz różnorodności ich ofert. Duże zagęszczenie sal weselnych skutkuje niższym obłożeniem oraz stwarza większe trudności w przebiciu się ze swoim biznesem.
Sale weselne udostępniają swój cennik od przysłowiowego talerza. Stawki są bardzo różne, od 100 do kilkuset złotych za osobę, jest to uzależnione od lokalizacji, menu, dodatkowych atrakcji, a także renomy obiektu. Szacuje się jednak, że średni zysk sali weselnej na 200 osób powinien wynosić około 10 tys. zł od przyjęcia weselnego.
Dom (nie tylko) weselny
Warto zauważyć, że domy weselne stają się coraz bardziej wszechstronne. Oprócz organizacji wesel, mają w swoim repertuarze także inne uroczystości, jak komunie, bale sylwestrowe, urodziny, a także szkolenia. Często też tego typu obiekty w pozostałej części tygodnia funkcjonują jako pensjonaty (o ile w budynku są miejsca noclegowe) i restauracje, co przynosi dodatkowy zysk.
Należy mieć na względzie, że wraz z otwarciem działalności obiekt może nie cieszyć się dużym zainteresowaniem. Do tego potrzebny jest odpowiedni marketing oraz wyrobienie sobie renomy. Także sam właściciel i zarządzający obiektem powinni ciągle podnosić swoje kwalifikacje. Do tego potrzebne są różne szkolenia oraz udział w eventach i targach ślubnych.
Przykłady ofert sprzedaży domów weselnych w serwisie Otodom
Lokalizacja |
Powierzchnia |
Cena |
Opis |
Malbork |
1237 m2 |
3 700 000 zł |
Obiekt noclegowo-gastronomiczny z salą weselną na 180 osób oraz 23 pokojami. |
Nadarzyn |
1000 m2 |
3 490 000 zł |
W pełni wyposażony obiekt z salą weselną, zapleczem gastronomicznym, magazynem oraz 4 pokojami noclegowymi. |
Łódź |
747 m2 |
2 700 000 zł |
Obiekt, w którym znajdują się 2 sale weselne: 150 m2 i 230 m2 wraz z pomieszczeniami gospodarczymi. |
Radom |
600 m2 |
2 100 000 zł |
Dom weselny z wyposażoną salą i zapleczem gastronomicznym. Dodatkowo w obiekcie jest 5 pokoi noclegowych. |
Źródło: Otodom.pl
Beata Kowalewska, serwis Otodom.pl
Jarosław Mikołaj Skoczeń, Emmerson Realty S.A.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.