Jak skutecznie sprzedać nieruchomość w Internecie?
REKLAMA
REKLAMA
Ogłoszenie to swoista wizytówka oferowanego przez nas mieszkania lub domu. Od wyglądu oferty oraz ilości i jakości udostępnianych informacji zależy czy oglądający będzie chciał zobaczyć nieruchomość na żywo. Dlatego przygotowując ogłoszenie, warto poświęcić pewnym elementom więcej czasu, by w pełni ukazać potencjał sprzedawanej nieruchomości.
Przede wszystkim opisujmy szczegółowo – nigdy nie wiemy na co kupujący zwróci większą uwagę. Podstawowe informacje to metraż całej nieruchomości, a także liczba pokoi i ich wielkość. Pisząc o lokalizacji wskażmy dzielnicę oraz podajmy w miarę dokładny adres, a także określmy dostępność komunikacji, infrastruktury usługowo-handlowej, bliskość szkół, placów zabaw lub terenów zielonych. W przypadku mieszkania ważne jest usytuowanie, czyli przykładowo na którym piętrze oraz po której stronie budynku się znajduje. Zaznaczmy związane z tym korzyści, takie jak ładny widok za oknem czy korzystne nasłonecznienie pomieszczeń.
REKLAMA
Ważne szczegóły
REKLAMA
Ważne są również zastosowane rozwiązania, takie jak obecność kominka, kuchni z dostępem do światła dziennego czy wielkość balkonu. Jeśli lokal posiada miejsce parkingowe lub garaż za dodatkową opłatą, koniecznie zaznaczmy to w ogłoszeniu, aby nie zostać posądzonym o zamierzone zaniżenie ceny mieszkania.
Nieruchomość po remoncie jest bardziej atrakcyjna, dlatego jeśli odświeżaliśmy mieszkanie, napiszmy o tym w ogłoszeniu. Podajmy zakres przeprowadzonych prac remontowych oraz datę, kiedy miały miejsce.
Po przygotowaniu opisu nieruchomości, kolejnym krokiem powinno być stworzenie tytułu ogłoszenia. To on decyduje o tym czy użytkownik wejdzie z listy wyników w szczegóły danej oferty. Powinien zatem zawierać krótką informację na temat tego, czego dotyczy ogłoszenie i wskazywać na największy atut nieruchomości.
Nie zapomnij o zdjęciu
REKLAMA
Pamiętajmy, że osoby zainteresowane kupnem mieszkania lub domu, zanim zdecydują się odpowiedzieć na ofertę, chcą zobaczyć jak lokal wygląda. Dlatego do opisu nieruchomości obowiązkowo dołączone powinny być zdjęcia. Fotografie potwierdzają informacje zawarte w opisie oraz pokazują jak wygląda mieszkanie. Warto dodać maksymalną ilość zdjęć, by zobrazować jak najwięcej szczegółów istotnych dla kupującego.
Zdjęcia powinny być zróżnicowane. Nie ma potrzeby dołączania fotografii ukazujących jeden pokój z trzech podobnych perspektyw, ważne jest natomiast, aby sfotografować wszystkie pomieszczenia. Warto pokazać również widok za oknem, jeśli jest on atutem nieruchomości, a także blok, w którym znajduje się mieszkanie lub w przypadku domu – otoczenie budynku. Zdjęcia róbmy przy dziennym świetle. Przed rozpoczęciem sesji usuńmy z widoku zbędne przedmioty i osobiste rzeczy, by lokal wyglądał jak najbardziej uniwersalnie.
Nie warto dodawać do obrazków żadnych dodatkowych elementów graficznych, które zasłaniają nieruchomość. Napisy typu OKAZJA, BEZ POŚREDNIKÓW lepiej dodać w tytule oferty lub jego opisie. Dobrym pomysłem jest umieszczenie wśród zdjęć zeskanowanego planu mieszkania. Może to być nawet schematyczny rysunek z zaznaczeniem drzwi i okien, a także stron świata, aby potencjalny nabywca wiedział, na którą stronę wychodzą. Zwróćmy uwagę, które zdjęcie umieszczamy jako pierwsze, bo to ono jest widoczne na stronach z wynikami wyszukiwania. Powinno prezentować atut mieszkania, np. najładniejszy pokój z widokiem na okno, sam widok z okna lub budynku z zewnątrz.
Pamiętajmy – liczy się pierwsze wrażenie, dlatego postarajmy się, aby zdjęcia były dobrej jakości i rozdzielczości (optymalny rozmiar to 800x600 pikseli). Jeśli fotografie będą małe lub niewyraźne, nie zdołają w pełni przedstawić zalet nieruchomości a nawet mogą skutecznie zniechęcić internautę do osobistej wizyty w prezentowanym lokalu.
REKLAMA
REKLAMA