Kiedy budowa punktów ładowania nie będzie wymagała zarówno pozwolenia na budowę oraz zgłoszenia do organu administracji architektoniczno-budowlanej?
REKLAMA
REKLAMA
W tym miejscu należy wyjaśnić, że zgodnie z art. 29 ust. 2 pkt 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682) – dalej „pr. bud.” – nie wymaga decyzji o pozwoleniu na budowę oraz zgłoszenia, o którym mowa w art. 30 pr. bud., budowa punktów ładowania, w rozumieniu art. 2 pkt 17 u.e.p.a., z wyłączeniem infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego w rozumieniu art. 2 pkt 3 u.e.p.a. (wyjaśnienie – jest to punkt ładowania wraz z niezbędną dla ich funkcjonowania infrastrukturą towarzyszącą oraz stacje wodoru, przeznaczone do ładowania lub tankowania pojazdów samochodowych wykorzystywanych w transporcie publicznym, w szczególności autobusów zeroemisyjnych). Dodatkowo należy doprecyzować, że chodzi o punkty ładowania rozumiane jako urządzenia umożliwiające ładowanie pojedynczego pojazdu elektrycznego, pojazdu hybrydowego i autobusu zeroemisyjnego oraz miejsce, w którym wymienia się lub ładuje akumulator służący do napędu tego pojazdu.
REKLAMA
Ważny krok ustawodawcy w kierunku popularyzacji i ułatwienia budowy punktów ładowania
Przedmiotową regulację należy ocenić niezwykle pozytywnie, gdyż korzystnie wpływa na uproszczenie procesu budowy punktów ładowania pojazdów elektryczny, pojazdów hybrydowych i autobusów zeroemisyjnych.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 875);
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.