Dekoracje, oświetlenie i farby to najczęściej kupowane przez Polaków kategorie produktów remontowo-wykończeniowych w Internecie – wynika z badania „Zwyczaje remontowe Polaków. Czy produkty do remontu i wykończenia wnętrz kupujemy online?” zleconego przez sieć supermarketów Bricomarché. Na te artykuły nabywane za pośrednictwem Internetu Polacy wydają średnio 465,35 zł miesięcznie, a nieco ponad 20 proc. ankietowanych więcej niż 500 zł miesięcznie. Badanie potwierdza, że e-commerce już teraz jest ważnym kanałem sprzedaży produktów do remontu, wykończenia lub wyposażenia domu, a zdaniem sieci Bricomarché jego znaczenie będzie regularnie wzrastać. Niewątpliwy wpływ na bardziej dynamiczny rozwój zakupów w Internecie ma pandemia COVID-19.
Kupowanie materaca, łóżka, czy też mebli kojarzy nam się zazwyczaj z ciągnącymi się w nieskończoność wizytami w tradycyjnych sklepach naziemnych. Taka forma zakupów jest zazwyczaj udręką dla mężczyzn, którzy dzielnie wspierają swoje partnerki w decyzjach zakupowych. Często takie zakupy są czasochłonne - musimy przyjść, zobaczyć, przetestować i dopiero składamy zamówienie, godząc się na długi czas oczekiwania na produkt.