REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakup materaca on-line – poradnik

REKLAMA

Kupowanie materaca, łóżka, czy też mebli kojarzy nam się zazwyczaj z ciągnącymi się w nieskończoność wizytami w tradycyjnych sklepach naziemnych. Taka forma zakupów jest zazwyczaj udręką dla mężczyzn, którzy dzielnie wspierają swoje partnerki w decyzjach zakupowych. Często takie zakupy są czasochłonne - musimy przyjść, zobaczyć, przetestować i dopiero składamy zamówienie, godząc się na długi czas oczekiwania na produkt.

REKLAMA

Znając sytuację na rynku meblowym, postanowiliśmy sprawdzić, jak ma się tradycyjny model sprzedaży materaców w porównaniu z ich dystrybucją wyłącznie online.

Trafiliśmy na badania przeprowadzone przez amerykański serwis internetowy Sleep Like The Dead, który przepytał ponad 18 400 właścicieli materaców. Wszystko po to, aby poznać plusy i minusy kupowania tych produktów w Internecie. Wynik tych badań pokazał nam, że nie ma jakiejkolwiek różnicy w satysfakcji klientów, którzy dokonali zakupów w salonie i w sieci. Oczywiście wyniki są uśrednione dla poszczególnych typów materaców.

Podstawową obawą przed zakupem materaca w sklepie internetowym jest brak możliwości odpowiedniego sprawdzenia go przed podjęciem decyzji. Tylko czy oby na pewno testowanie w postaci kilkuminutowego „leżakowania” w sklepie z materacami, to właściwy sposób, by wybrać model, na którym będzie się dobrze i zdrowo spało?

Zobacz także:  Materace ortopedyczne i rehabilitacyjne – czy każdy może je stosować?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przyglądając się wynikom badań, okazało się, że fakt wcześniejszego przetestowania materaca w salonie meblowym wcale nie zwiększa szansy na satysfakcję z zakupu. Okazało się bowiem, że liczba zadowolonych klientów jest niemal taka sama w przypadku zakupów internetowych jaki i stacjonarnych.

Statystycznie mamy takie same szanse na dobry zakup, bez względu na to czy dokonamy go on-line, czy w salonie.

Typ materaca

Procent usatysfakcjonowanych klientów wśród kupujących w salonie

Procent usatysfakcjonowanych klientów wśród kupujących online

Sprężynowy

63%

60%

Piankowy

82%

79%

Lateksowy

69%

83%

Z komorami powietrznymi

79%

81%

Wyniki badań pozwoliły wyodrębnić trzy podstawowe powody tego zjawiska:

REKLAMA

1. Osoby kupujące w Internecie są lepiej przygotowane do zakupu, bo decyzję zakupową podejmują często opierając się na opiniach dostępnych w sieci. Dobrze wiedzą na co należy zwracać uwagę i jak dopasować produkt do swoich potrzeb. Pamiętajmy, że w sklepach stacjonarnych często decydujemy się na to, co oferuje nam sprzedawca, którego wynagrodzenie opiera się na bonusach za sprzedaż produktów z ustalonej grupy. Sklepy internetowe, pomimo, że posiadają setki modeli w ofercie, całą sprzedaż opierają na kilku/kilkunastu najbardziej popularnych produktach, które najlepiej odpowiadają potrzebom konsumentów.

2. W większości przypadków położenie się na wybranym materacu w salonie wcale nie jest miarodajnym testem. Nawet 20% klientów, którzy sprawdzali towar w ten właśnie sposób, w niedługim czasie zgłosiło swoje niezadowolenie z zakupu, czyli co 5 osoba może dokonać złego wyboru, kupując w sklepie tradycyjnym.

3. Głównym powodem braku satysfakcji z zakupu jest rozczarowanie wynikające z odczuć, które pojawiają się dopiero po kilku dniach użytkowania i są niemożliwe do odkrycia w trakcie zaledwie kilkunastominutowego testu produktu w sklepie. Badania pokazały, że po 7-10 dniach jesteśmy w stanie odpowiedzieć na pytanie o to, czy dokonaliśmy właściwego wyboru.

Zobacz także:  Materace dla alergików – czym się charakteryzują?

Zwrot materaca

REKLAMA

Zgodnie z prawem konsumenckim, kupując produkt w sklepie internetowym, mamy 14 dni na jego zwrot. Jednak w przypadku materaców, sytuacja nie jest tak oczywista - zgodnie z prawem konsumenta, materac, aby mógł zostać zwrócony, nie może być używany, czyli możliwość testów jest wykluczona. Z kolei promocje producentów, często obarczone są dodatkowymi kosztami, które musi ponieść klient, nie wspominając już o wysokim koszcie i problemie, który wiąże się z odesłaniem rozłożonego, ciężkiego materaca. Taka wysyłka wymaga specjalnych umów kurierskich oraz wiąże się z wysokimi kosztami. Promocje komunikujące możliwość zwrotu często wymagają od klientów poniesienia specjalnych opłat manipulacyjnych, sięgających nawet kilkuset złotych. Takie działania są po to, aby utrudnić i zniechęcić klientów do zwrotu zakupionego towaru. Na szczęście na rynku są takie sklepy, które dokładają wszelkich starań, żeby ewentualny zwrot zakupionego materaca, był jak najprostszy dla klienta.

Przykładem takiego podejścia jest firma Naspen, która umożliwia swoim klientom testowania materaca nawet przez 100 nocy. Dłuższy czas testowania daje nam większy komfort, pozwala bez ryzyka skupić się na tym, czy dany model będzie nam w pełni odpowiadał, a w przypadku gdy uznamy, że nie śpi nam się na nim komfortowo, możemy go zwrócić i odzyskać wydane środki. Zwrot polega tylko na kontakcie ze sklepem,  który sam odbierze materac od klienta, zwracając pełną wartość jego zakupu. Nie są pobierane przy tym dodatkowe opłaty manipulacyjne, czy też koszty transportu. To jest właśnie przykład na to, że można prowadzić sprzedaż przez internet, w sposób przyjazny dla klientów.

Zalety kupowania materacy w Internecie?

Wygoda – kupujesz bez pośpiechu i tam, gdzie chcesz.

Opinie – przed zakupem możesz zapoznać się z opiniami osób, które już zdecydowały się na dany model. Nie musisz zdawać się jedynie na zdanie sprzedawcy z tradycyjnego sklepu.

Osoba sprzedawcy – brak pośpiechu i nacisku ze strony sprzedawcy. Wybierasz i zastanawiasz się tak długo, jak tylko tego potrzebujesz. Możesz rezygnować i zmieniać zdanie, a w międzyczasie pogłębiać swoją wiedzę i zwiększać świadomość i trafność swojego wyboru.

Komfort – nie musisz kłaść się w sklepie stacjonarnym na materacach w obecności innych ludzi. Kupujesz bez skrępowania i nie zastanawiasz się, ile osób przed Tobą testowało dany model.

• Lepsze warunki zwrotu – sprzedawca internetowy dobrze zna obawy kupującego i wychodząc im naprzeciw, umożliwia całkowity zwrot kosztów w przypadku braku satysfakcji lub wymianę w ramach gwarancji. Dodatkowo prawo zakupu jest tak skonstruowane, aby chronić klienta internetowego i dać mu większe pole manewru. Co więcej, niektórzy producenci, dostarczają i odbierają materace sami, a kupujący nie ponosi przy tym żadnych dodatkowych kosztów.

Cena – charakterystyka biznesu internetowego pozwala na sprzedaż produktów w zdecydowanie niższych cenach. Redukując łańcuch dystrybucji do minimum, sklepy internetowe mogą zapewniają produkty wysokiej jakości, zachowując przy tym atrakcyjną dla klienta cenę. W przeprowadzonych badaniach różnica w cenie pomiędzy sklepami tradycyjnymi, a online wynosiła około 15%. W przypadku producentów, którzy sprzedają swoje produkty bezpośrednio, różnica ta może sięgać aż 50%. Wszystko dzięki temu, że nie muszą oni dodatkowo utrzymywać kosztownej sieci dystrybucji, magazynów, sprzedawców czy ponosić wydatków z racji dodatkowego transportu.

Zobacz także: Materac do łóżka w sypialni. Lepiej wybrać jeden – podwójny czy dwa różne?

Naszym zdaniem model sprzedaży materaców się zmienia i choć producenci nie są jeszcze na to gotowi, to my, konsumenci – wywierając na nich presję poprzez zakupy w sieci – mamy szansę zmienić tradycyjną ścieżkę ich sprzedaży.

Dlatego szczególnie polecamy te sklepy internetowe, które należą bezpośrednio do producentów i oferują dłuższy okres na testowanie i zwrot materaca, a także udzielają długiej gwarancji na produkt. Ułatwi to nam podjęcie dobrej decyzji, podczas zakupu materaca w sieci. Pamiętajmy także, aby zwrócić uwagę na to, czy materiały użyte przy produkcji są certyfikowane, i pochodzą ze sprawdzonych źródeł (najlepiej z krajów Unii Europejskiej).

Źródło: NASPEN

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy trend. Rewitalizacja na rynku nieruchomości premium

Rewitalizacja to jeden z ważniejszych elementów strategii planowania przestrzeni miejskiej. Z szacunków spółki Deloitte wynika, że nawet 90% inwestycji na rynku nieruchomości jeszcze w tej dekadzie będzie koncentrować się na rewitalizacji istniejących obiektów. Trend ten dotyczy również nieruchomości premium. 

Pilne! Działkowcy mogą spać spokojnie – nikt im już Rodzinnych Ogródków Działkowych pod budowę osiedli nie zabierze. Jest rozporządzenie ministra rozwoju

Minister rozwoju zrobił obiecany prezent działkowcom na gwiazdkę. Wydał rozporządzenie, które daje im pełną gwarancję nienaruszalności rodzinnych ogródków działkowych ROD przed zakusami deweloperów i innych inwestorów. Okazję ku czemu dawało zmienione niedawno prawo o planowaniu przestrzennym.

Nowe mieszkania – jak się sprzedają?

Po ożywieniu na rynku kredytowym pojawiają się pytania, czy wpłynie ono na wzrost sprzedaży mieszkań. Deweloperzy obserwują większe zainteresowanie zakupem lokali, mimo braku preferencyjnych kredytów i rządowego wsparcia. Czy aktywność klientów rzeczywiście rośnie w ostatnich tygodniach?

Co mają wspólnego pośrednik nieruchomości i consierge?

W dzisiejszym świecie nieruchomości to nie tylko sprzedaż i wynajem – to także kompleksowa obsługa klienta, doradztwo i pomoc na wielu etapach transakcji oraz codziennego życia w nowym miejscu. To właśnie na tym polu przecinają się ścieżki pośrednika nieruchomości i concierge’a. Choć każda z tych profesji pełni odmienną rolę, ich wspólnym celem jest zapewnienie klientom najwyższego komfortu oraz wsparcia, które wykracza poza typowe obowiązki zawodowe.

REKLAMA

Planujesz zakup mieszkania? Cena to nie wszystko. Sprawdź, ile kosztuje eksploatacja

W wydatkach mieszkaniowych istotną składową jest opłata, która w spółdzielniach mieszkaniowych nazywana jest eksploatacyjną, a we wspólnotach mieszkaniowych – zaliczką na koszty zarządu nieruchomością wspólną. Portal GetHome.pl sprawdził, gdzie taka opłata może być niższa. 

Jak negocjować cenę mieszkania na rynku wtórnym? [Wskazówki]

Warto negocjować cenę mieszkania z rynku wtórnego. Często cena ofertowa jest elementem strategii marketingowej. To cena transakcyjna odzwierciedla faktyczną wartość nieruchomości. Jak negocjować cenę mieszkania na rynku wtórnym? Oto wskazówki, o ile właściciele obniżają ceny mieszkań.

Jaka powinna być minimalna temperatura na klatce schodowej bloku oraz w innych częściach wspólnych?

Rosnące koszty ciepła zachęcają do oszczędzania (np. kosztem temperatury na klatce schodowej bloku). Przepisy sugerują, że nie należy jednak przesadzać. 

Świadectwo charakterystyki energetycznej: Kto musi je posiadać, co zawiera, ważność świadectwa, kary. Cykliczne kontrole systemu ogrzewania a kary

Świadectwo charakterystyki energetycznej: Kto musi je posiadać, co zawiera, ważność świadectwa, kary. Cykliczne kontrole systemu ogrzewania a kary. Od 28 kwietnia 2023 r. zmieniły się przepisy dotyczące świadectwa energetycznego. Prawie wszyscy właściciele nieruchomości powinni posiadać ten dokument. Są jednak wyjątki.

REKLAMA

Promocje mieszkaniowe pod koniec roku - na co mogą liczyć klienci? [SONDA]

Koniec roku to czas gorących promocji – nie tylko na świąteczne prezenty, ale także na... mieszkania! Deweloperzy kuszą rabatami, bonusami i elastycznymi warunkami, przekonując, że to idealny moment na zakup M. Czy rzeczywiście warto podjąć taką decyzję teraz? Portal RynekPierwotny.pl sprawdził, jakie oferty specjalne przygotowano w tym roku i co mogą zyskać kupujący.

Zimowe obowiązki zarządców nieruchomości. Czy tylko odśnieżanie?

Wraz z pierwszym śniegiem zwiększa się ilość pracy dla wielu branż, również zarządzających nieruchomościami. Co należy do obowiązków zarządcy? Nie tylko odśnieżanie. 

REKLAMA