Inwestycja w nieruchomości: sklep lub lokal usługowy na nowym osiedlu. Ile to kosztuje
REKLAMA
REKLAMA
- Lokal użytkowy w cenie kawalerki
- Deweloper woli wynajmować lokale użytkowe niż sprzedawać, dlaczego
- Nabywcy mieszkań też interesują się lokalami użytkowymi
Ile kosztuje taki lokal usługowy i pod jakie biznesy cieszą się takie nieruchomości największym zainteresowaniem, sprawdził serwis nieruchomości dompress.pl, pytając deweloperów.
REKLAMA
Lokal użytkowy w cenie kawalerki
Ceny lokali na biura, sklepy czy punkty usługowe podlegają takim samym regułom jak mieszkania – zależą więc od lokalizacji, wielkości i tym podobnych parametrów.
– Klienci zainteresowani lokalami usługowymi przede wszystkim zwracają uwagę na ich położenie. Zależy im na miejscach, które są łatwo zauważalne, zarówno dla pieszych przechodzących obok jak również przejeżdżających kierowców. To sprawia, że lokale usytuowane z przodu budynku z bezpośrednim dostępem od ulicy są szczególnie pożądane. Bliskość przystanków autobusowych czy tramwajowych stanowi dodatkowy atut, który zwiększa atrakcyjność danego miejsca – tłumaczy Karolina Bronszewska, dyrektor Marketingu i Innowacji Ronson Development.
Cena metra kwadratowego lokalu użytkowego nie odbiega zresztą znacząco od ceny lokalu mieszkalnego.
Za przykład może służyć JW. Construction.
– W inwestycji Pileckiego 59 mamy dostępnych 6 lokali usługowych w cenie od 12 900 zł do 13 750 zł netto za mkw., o powierzchni od 38 mkw. do 84 mkw. W warszawskim projekcie Bliska Wola został ostatni lokal usługowy o powierzchni 525 mkw., idealny pod usługi fitness, w cenie 7 300 zł za mkw. netto – mowi Małgorzata Ostrowska, dyrektorka Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction. I dodaje:
– Lokale usługowe zawsze cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów, ponieważ zapewniają bezpieczną stopę zwrotu.
Deweloper woli wynajmować lokale użytkowe niż sprzedawać, dlaczego
Ciekawe spojrzenie co do zarabiania na lokalach użytkowych prezentuje Lokum Deweloper, spółka działająca głównie w Krakowie i Wrocławiu
REKLAMA
– Oferowane przez nas nieruchomości komercyjne wpisują się w ideę miasta 15-minutowego, która zakłada rozmieszczenie sklepów i lokali w obrębie osiedla. Z uwagi na komfort mieszkańców w zakresie dostępu do szerokiego pakietu zróżnicowanych usług staramy się raczej wynajmować powierzchnie usługowe zamiast je sprzedawać, dzięki temu jesteśmy w stanie sprawować kontrolę nad tym, jakie działalności prowadzone są w naszych lokalach – wyjaśnia Mariusz Jędrzejczak, dyrektor działu komercjalizacji usług Lokum Deweloper
W jego opinii kupujący doceniają fakt, iż oferowane przez nas przestrzenie komercyjne są dobrze wyeksponowane: lokalizacja w parterze, duże, szklane witryny wystawowe oraz obecność miejsc postojowych sprawiają, że usługi są doskonale widoczne i łatwo dostępne dla klientów a tym samym atrakcyjne dla prowadzenia biznesu.
– Największym zainteresowaniem cieszą się lokale biurowe i handlowo-usługowe 50-100 mkw. Większe powierzchnie dedykowane są pod żłobki, gastronomie, sklepy spożywcze bądź biura, w mniejszych zwykle znajdują się salony fryzjerskie i kosmetyczne, piekarnie lub kawiarnie. Zainteresowanie lokalami usługowymi w naszych inwestycjach jest bardzo duże – mówi Mariusz Jędrzejczak.
REKLAMA
Podobną filozofię wdraża Robyg.
– Projektując nasze inwestycje staramy się wykorzystywać ideę 15-minutowych miast. Miasto 15-minutowe oznacza obszar, w którym potrzeby człowieka można zaspokoić w około kwadrans od opuszczenia domu – pieszo lub rowerem – mówi Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w Grupie Robyg.
To efekt obserwacji ze strony dewelopera, który zauważył trend koncentrowania się sfery zakupowej i usługowej w obrębie osiedla. A to dlatego, że nabywcy własnych mieszkań chcą jak najwięcej codziennych spraw chcą załatwić w pobliżu miejsca zamieszkania.
– Dlatego spodziewamy się, że lokale usługowe na osiedlach będą coraz bardziej popularne. Mamy taką ofertę w każdej inwestycji – dodaje Joanna Chojecka.
Nabywcy mieszkań też interesują się lokalami użytkowymi
– Przyszli mieszkańcy cenią sobie łatwy dostęp do oferty handlowej czy gastronomicznej. Największe zainteresowanie ze strony najemców lokali użytkowych wzbudzają te przeznaczone pod sklepy spożywcze, kawiarnie i restauracje, a także usługi kosmetyczne – wyjaśnia Marek Starzyński, Dyrektor ds. sprzedaży w Okam.
– Najszybciej sprzedają się lokale usługowe w projektach znajdujących w dobrze zlokalizowanych miejscach, gdzie istnieje duże zapotrzebowanie na usługi handlowe i gastronomiczne. Kupujący często zwracają uwagę na eksponowane położenie względem ulic i dostępność parkingów w okolicy – potwierdza Janusz Miller, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Home Invest
– Bliskość licznych obiektów handlowych i wielu budynków mieszkalnych sprawia, że jest to miejsce z ogromną bazą potencjalnych klientów. Wszystkie inwestycje budujemy zgodnie z ideą 15-minutowego miasta, a więc sklepy, piekarnie, kawiarnie, poczty, przedszkola, restauracje na osiedlach czy też w zasięgu krótkiego spaceru są must have każdego nowoczesnego osiedla. Zauważamy, że najszybciej sprzedają się lokale usługowe o powierzchni około 100 mkw – dodaje Mariola Żak, dyrektor sprzedaży i marketingu w Aurec Home.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.