15 marca Dniem Konsumenta
REKLAMA
REKLAMA
Konsument już nie przyjmuje bezkrytycznie reklamy, nie ufa też sugestiom sprzedawcy. Coraz częściej dokonuje samodzielnego wyboru. Pomocny okazuje się Internet, dzięki niemu możemy zweryfikować jakość towarów. Konsumenci sprawdzają produkt przed jego kupieniem, zwłaszcza jeśli ma on służyć przez lata, dotyczy to na przykład materiałów budowlanych i wykończeniowych mieszkania.
REKLAMA
Jeśli decydujemy się na zakup armatury to powinniśmy wystrzegać się wybierania jej tylko na podstawie wyglądu. W tej kwestii ważniejsze są zastosowane w baterii rozwiązania, na przykład pomagające oszczędzać wodę eko-przyciski czy ograniczniki wypływu. Według ekspertów firmy Oras, takie rozwiązania pomagają oszczędzać wodę od 20% do 50%.
Zobacz także: Jak oszczędzać wodę?
Zwróćmy też uwagę na to czy sprzedawane baterie spełniaj polskie i europejskie normy. Producent musi mieć specjalne certyfikaty, które muszą być dołączone do każdego sprzedawanego kranu. Główny Urząd Nadzoru Budowlanego jest w posiadaniu listy producentów, którzy nie zadbali o informacje dla konsumentów.
Zobacz również: Jaka bateria pomoże nam zaoszczędzić zużycie wody?
W Polsce obowiązuje pięcioletni czas gwarancji na szczelność głowicy znajdującej się w środku i dwuletni na pozostałe elementy. Jednak długość gwarancji nie jest jedynym elementem wpływającym na jakość serwisu jest łatwość zgłoszenia usterki i czas reakcji. Konsument jest bardziej zadowolony, jak nie musi dopełniać całej masy formalności. Korzystną sytuacją jest też możliwość zgłaszania usterki telefonicznie na bezpłatnej infolinii. Coraz częściej istnieje też możliwość wezwania montera do domu i usunięcia usterki na miejscu, co jest znacznym ułatwieniem dla użytkownika.
REKLAMA
REKLAMA