REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zaprojektować biuro? Trendy 2021

Jak zaprojektować biuro? Trendy 2021
Jak zaprojektować biuro? Trendy 2021

REKLAMA

REKLAMA

Jak zaprojektować biuro? Rok 2020 był wyjątkowy. Wszyscy stanęliśmy przed nowymi wyzwaniami – nie tylko w kwestii miejsca pracy, ale także co do idei komfortu, dobrego samopoczucia, socjalizacji oraz współpracy. Z tego względu rok 2021 wymaga zmiany sposobu myślenia i tworzenia produktywnego, bezstresowego środowiska biurowego.

Miejsce pracy - co zmienił rok 2020?

Wyzwania, które pojawiły się w 2020 roku, wykreowały szereg trendów w miejscu pracy: takich jak mobilność, zdrowie i dobre samopoczucie. Spoglądając w przyszłość, miejsce pracy musi być przystosowane do zmian społecznych. 

REKLAMA

REKLAMA

Z raportu „Warsaw Crane Survey – Lato 2020” przeprowadzonego przez Deloitte wynika, że jesienna fala pandemii COVID-19 nie wpłynęła na liczbę rozpoczętych projektów oraz prac konstrukcyjnych, przewidując powrót do biur oraz pracę w modelu hybrydowym – zapotrzebowanie na elastyczne biura będzie wzrastać, odgrywając kluczową rolę w stopniowym „powrocie do pracy” lub „nowej normalności”.

Przestrzenie hybrydowe łączą pracę i dom

Połączenie cech projektu mieszkaniowego i komercyjnego – „Resimercial” nabiera tempa, łącząc dwa wcześniej odrębne światy. Trend przyciągający milenialsów, posiadających solidną wiedzę na temat technologii, cieszących się elastycznością miejsca pracy, u którego podstaw leży integracja domowego klimatu z przestrzenią biurową, wypełnia lukę w komercyjnym wzornictwie. Tworząc nowe miejsca pracy, projektanci będą odbiegać od sterylnego charakteru tradycyjnych przestrzeni korporacyjnych z szarym wnętrzem i zimnym światłem.

 W obliczu trwającej pandemii, po powrocie do biura, nie wszyscy pracownicy będą czuli się komfortowo – zwłaszcza gdy mogą pracować wydajnie w domu. Dlatego miejsca pracy będą musiały zapewniać podobny poziom komfortu i bezpieczeństwa, podobnie jak praca w domu. Spowoduje to zacieranie granic między domową wygodą a potrzebami biurowymi, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo podczas interakcji ze współpracownikami – tłumaczy Agnieszka Szczepaniak, dyrektor PR biura architektonicznego AP Szczepaniak. 

REKLAMA

Jakich metraży biur możemy się spodziewać?

Takie podejście może wpłynąć na projektowanie biur o większych metrażach, które zapewnią pracownikom swobodę i bezpieczny dystans. W kontrze do dużych metraży będziemy mieć próbę odejścia od idei open space na rzecz wielu mniejszych pomieszczeń, w których pracownicy mają kontakt z mniejszą liczbą osób. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Projektowanie wielu mniejszych pomieszczeń jest korzystniejsze z punktu widzenia tworzenia przestrzeni hybrydowej, mającej również cechy domu. Takie rozwiązanie ma jeszcze jedną zaletę. Pracownicy, dostosowując się do aktualnie wykonywanych działań, mogą zmieniać swoje biurka, a pomieszczenia mogą być zróżnicowane pod względem wyposażenia.

Z kolei najważniejszymi cechami designu, które wpisują się w trend hybrydowych biur, są rośliny doniczkowe, wygodne krzesła i fotele, miękkie oświetlenie, elastyczna przestrzeń, akcesoria inspirowane mieszkaniami (dywany, lampy) oraz wysokiej jakości tekstylia, wywołujące poczucie ciepła i komfortu. 

Biofilny design - co to jest?

Pandemia wprowadziła w nasze życie uczucie niepokoju, rodząc potrzebę otaczania się kolorami dającymi poczucie pewności, budujących wewnętrzny spokój. W czasach, w których dobre samopoczucie psychiczne i fizyczne ma kluczowe znaczenie, możemy spodziewać się częstszego stosowania odcieni i dodatków dających wrażenie przebywania bliżej natury. Aspektami, które są istotne dla biur urządzonych zgodnie z trendem „biophilic design”, są: dostęp do światła dziennego oraz meble o ciepłej kolorystyce, wykonane z naturalnych materiałów.

Izolacja akustyczna a optymalna produktywność

Projektując idealną przestrzeń do pracy, należy zadbać nie tylko o estetyczny i innowacyjny projekt, ale także środowisko, w którym można osiągnąć optymalną produktywność. Żyjemy w przebodźcowanym świecie i jak nigdy dotąd potrzebujemy ukojenia. 

Architektura może wspierać nas w dążeniu do osiągnięcia spokoju – poprzez dobrą izolację akustyczną, dużą liczbę przeszkleń, które optycznie otwierają budynek na świat zewnętrzny, czy taką organizację przestrzeni, która ograniczy liczbę rozpraszających czynników.

Biura do różnych zastosowań

Co istotne, wzrośnie zapotrzebowanie na technologię audio i wizualną. Przestrzenie do organizowania wideokonferencji czy webinarów będą już niemal koniecznością. Część przedsiębiorców przekonała się do prowadzenia biznesu online – i właśnie z tego powodu nawet po pandemii może okazać się, że istnieje zapotrzebowanie na biura, które łączą obsługę klienta stacjonarną i zdalną.

Projekt biura będzie uwzględniał wyższe ścianki działowe, przeszklenia i różne materiały oddzielające poszczególne obszary robocze. W projektach znajdą się szersze korytarze oraz większe sale konferencyjne. Od innowacyjnej bezdotykowej estetyki projektowania po tworzenie zmechanizowanych układów przestrzennych – technologia będzie iść w parze z myśleniem projektowym o miejscach pracy. W biurach pojawią się tablice, ekrany dotykowe i tablety, na których pracownicy będą mogli współpracować.

Gwałtowny wzrost pracy zdalnej znacząco wpłynie na projektowanie biur, jednocześnie rozszerzając definicję przestrzeni, w której można wykonywać produktywną pracę – ludzie będą oczekiwać znacznie więcej niż po prostu miejsca do wykonywania zadań. Wzornictwo komercyjne ewoluuje, aby odzwierciedlić znaczenie biura jako przestrzeni do interakcji społecznych, generowania pomysłów, kultywowania społeczności, a także miejsca oferującego zdrowe i zrównoważone środowisko.

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Nieruchomości
Deweloperzy nie zrobią dużych promocji cen mieszkań na Black Friday. Ale nie będzie też pompowania cen przed obniżką. To skutki ustawy o jawności cen

- W dobie jawności cen nieruchomości, nie spodziewam się, by na rynku deweloperskim znacząco obniżano ceny na okoliczność Black Friday. Taka „szybka obniżka” później zostaje w historii ceny dostępnej dla konsumenta i będzie on kilka miesięcy później widzieć, że deweloper był w stanie zaproponować za nieruchomość znacznie niższą cenę – mówi Mirosław Król, ekspert rynku nieruchomości. – Spodziewam się, że deweloperzy wykorzystają czas promocji w inny sposób niż obniżając ceny nominalnie. Przykładem może być oferowanie darmowych elementów wyposażenia mieszkania czy np. obniżki ceny na garaż lub miejsce postojowe – dodaje ekspert.

Dzierżawcy nie zapłacą podatku od nieruchomości. Jednak nie zawsze tak będzie. Dlaczego? Takie są przepisy, choć nie każdy je zna

Choć przepisy regulujące status podatników podatku od nieruchomości nie są skomplikowane, stosowanie ich przysparza w praktyce wielu problemów. Jest tak między innymi dlatego, że nie zawsze działanie intuicyjne jest zgodne z wolą ustawodawcy.

Czy osoby pracujące w domu muszą zapłacić podatek według wyższej stawki? Organy podatkowe i sądy są zgodne

Siedziba działalności gospodarczej w domu lub mieszkaniu pozwala nie tylko zaoszczędzić na kosztach najmu, ale również korzystnie rozliczyć PIT i VAT. A co z podatkiem od nieruchomości? Czy w takim przypadku trzeba płacić go według najwyższej stawki?

Przedsiębiorca w upadłości zapłaci podatek według najwyższej stawki. Nie zastąpi go syndyk

Czy będąc w upadłości podatnik nadal prowadzi działalność gospodarczą? Na to pytanie trzeba odpowiedzieć, aby zapłacić podatek od nieruchomości według właściwych stawek. Zdecydować trzeba również co do tego, czy stroną postępowania jest podatnik, czy syndyk.

REKLAMA

To koniec biurokratycznych uciążliwości dla właścicieli takich nieruchomości - Prezydent już podpisał nowelizację

Właściciele tego rodzaju nieruchomości mogą odetchnąć z ulgą. 18 listopada 2025 r. Prezydent RP podpisał się pod nowelizacją ustawy, która ma za zadanie wyraźnie skrócić urzędniczą maszynerię. Znikają m. in. podwójne zezwolenia na wycinkę drzew, a w wielu rodzajach spraw wystarczy zgłoszenie i milcząca zgoda urzędnika. Co dokładnie się zmienia dla właścicieli i jakich budynków dotyczy zmiana?

Nowy podatek od niesprzedanych mieszkań? Deweloperzy ostrzegają przed skutkami dla cen i podaży

Rosnąca liczba miast rozważa objęcie niesprzedanych mieszkań stawką podatku od nieruchomości komercyjnych. Deweloperzy alarmują, że takie rozwiązanie nie obniży cen, a wręcz może doprowadzić do ograniczenia podaży i podwyżek. Oto, jak oceniają pomysł i jego możliwe skutki.

Kredyt hipoteczny w Hiszpanii: stała czy zmienna stopa procentowa? Co i komu bardziej się opłaca [przykłady, obliczenia]

Wybór między kredytem o stałej lub zmiennej stopie procentowej w Hiszpanii powinien wynikać bezpośrednio ze strategii inwestycyjnej. Kredyty zmienne, zazwyczaj bez kar za wcześniejszą spłatę, sprawdzają się przy krótkoterminowych inwestycjach. Natomiast stałe oprocentowanie chroni przed wahaniami kosztów w strategii długoterminowego najmu.

Co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego wyjaśnił co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB.

REKLAMA

GUNB: Obowiązki właścicieli i zarządców nieruchomości jesienią i zimą - czynności przy większych opadach atmosferycznych (deszcz i śnieg)

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego w komunikacie z listopada 2025 r. przypomniał o najważniejszych obowiązkach właścicieli i zarządców obiektów budowlanych przy zwiększonych opadach. Jakie działania powinny być podejmowane w czasie takich opadów (deszczu lub śniegu), by zapewnić właściwy stan techniczny obiektów budowlanych.

Spory budowlane najpierw do mediacji. Nowe procedury od 1 marca 2026 roku

Pierwszym krokiem w rozwiązywaniu sporów budowlanych będą mediacje, na które sąd będzie miał obowiązek skierować obie strony przed posiedzeniem przygotowawczym bądź też przed pierwszą rozprawą. Przepisy wprowadzające nowe procedury wejdą w życie już 1 marca 2026 roku.

Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA