REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe terminale na Lotnisku Chopina w Warszawie

REKLAMA

Do roku 2016 na lotnisku w Warszawie zostanie wybudowany nowy terminal cargo. Nie ustalono jeszcze, czy nowy terminal zostanie zbudowany przez PLL Lot czy zbuduje go inwestor zewnętrzny. Terminal cargo powstanie na terenie lotniska w Warszawie. Natomiast, już na początku 2015 roku nowy terminal pasażerski zostanie udostępniony podróżującym.

Analizujemy jeszcze możliwości prawne i biznesowe dotyczącego tego, które rozwiązania będą najlepsze dla naszego przedsiębiorstwa: czy dzierżawa gruntu komuś, kto zbuduje na nim własny terminal cargo, czy wybudowanie własnymi siłami, a później dzierżawienie powierzchni. Jeszcze tego nie wiemy, analizy trwają zdradza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy Lotniska Chopina.

Nowy terminal cargo to odpowiedź lotniska na rosnący ruch towarowy. W I półroczu w warszawskim porcie lotniczym odprawiono 27 tys. ton cargo, czyli o ponad 18 proc. więcej rok do roku. Przybylski zapowiada, że nowy obiekt zostanie uruchomiony w przyszłym roku lub najpóźniej w 2016 r.

Wcześniej zakończona zostanie druga z terminalowych inwestycji na Lotnisku Chopina. Do końca tego roku zakończyć powinny się prace związane z modernizacją starej części terminala pasażerskiego. Pierwsi podróżni skorzystają z niego na przełomie marca i kwietnia przyszłego roku, po zakończeniu odbiorów i testów.

To jest początek sezonu letniego i myślę, że od tego momentu będziemy mogli obsługiwać pasażerów już w obu częściach naszego terminala Azapowiada Przemysław Przybylski. ‒ Modernizacji starej części terminala przebiega dobrze, zgodnie z harmonogramem.

Starsza część terminala została zamknięta dla pasażerów w związku z modernizacją już we wrześniu 2012 r. Budynek wymagał gruntownego remontu, bo miał już wtedy 20 lat, a komfortem, standardem i wyglądem, znacznie odbiegał od nowszej części terminala pasażerskiego Lotniska Chopina.

Około trzymiesięczny okres przeznaczony na odbiory i testy ma zapobiec problemom przy eksploatacji zmodernizowanej części lotniska. Takie pojawiły się m.in. w nowo budowanym porcie lotniczym w Berlinie. Miał on pierwotnie zostać oddany do użytku już w 2011 r., a po opóźnieniach inwestycyjnych datę otwarcia wyznaczono na czerwiec 2012 r. Zaledwie miesiąc przed tym terminem jednak okazało się, że w budynku wystąpiły problemy techniczne i otwarcie trzeba było przełożyć. Port im. Willy’ego Brandta do teraz pozostaje zamknięty i nie wiadomo, kiedy uda się go uruchomić.

Już przy projektowaniu nowego terminala braliśmy pod uwagę wszystkie możliwe niepowodzenia i staraliśmy się tak zaprojektować, żeby uniknąć wszelkich wpadek. Myślę, że nie będzie żadnych problemów, tym bardziej że to jest modernizacja, a nie budowa od początku. Myślę, że możemy zagwarantować, że na przełomie marca i kwietnia pasażerowie będą mogli już z niego korzystać zapewnia Przybylski.

Dodaje, że prawdopodobnie terminal przetestują też statyści udający pasażerów. Będą oni przechodzić całą procedurę wylotu i przylotu, tak jak normalni podróżni, by sprawdzić każdy etap działalności lotniska.

Zobacz także: Business Garden Poznań – półmetek budowy za nami

Zobacz także: Q22 – nowy biurowiec w Warszawie

Zobacz także: Centrum Handlowe BC Center w Bolesławcu – RD bud zakończył inwestycję

Źródło: Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Nieruchomości
Nowy podatek od niesprzedanych mieszkań? Deweloperzy ostrzegają przed skutkami dla cen i podaży

Rosnąca liczba miast rozważa objęcie niesprzedanych mieszkań stawką podatku od nieruchomości komercyjnych. Deweloperzy alarmują, że takie rozwiązanie nie obniży cen, a wręcz może doprowadzić do ograniczenia podaży i podwyżek. Oto, jak oceniają pomysł i jego możliwe skutki.

Kredyt hipoteczny w Hiszpanii: stała czy zmienna stopa procentowa? Co i komu bardziej się opłaca [przykłady, obliczenia]

Wybór między kredytem o stałej lub zmiennej stopie procentowej w Hiszpanii powinien wynikać bezpośrednio ze strategii inwestycyjnej. Kredyty zmienne, zazwyczaj bez kar za wcześniejszą spłatę, sprawdzają się przy krótkoterminowych inwestycjach. Natomiast stałe oprocentowanie chroni przed wahaniami kosztów w strategii długoterminowego najmu.

Co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego wyjaśnił co należy wpisać do książki obiektu budowlanego przy przejściu z wersji papierowej na cyfrową w systemie c-KOB.

GUNB: Obowiązki właścicieli i zarządców nieruchomości jesienią i zimą - czynności przy większych opadach atmosferycznych (deszcz i śnieg)

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego w komunikacie z listopada 2025 r. przypomniał o najważniejszych obowiązkach właścicieli i zarządców obiektów budowlanych przy zwiększonych opadach. Jakie działania powinny być podejmowane w czasie takich opadów (deszczu lub śniegu), by zapewnić właściwy stan techniczny obiektów budowlanych.

REKLAMA

Spory budowlane najpierw do mediacji. Nowe procedury od 1 marca 2026 roku

Pierwszym krokiem w rozwiązywaniu sporów budowlanych będą mediacje, na które sąd będzie miał obowiązek skierować obie strony przed posiedzeniem przygotowawczym bądź też przed pierwszą rozprawą. Przepisy wprowadzające nowe procedury wejdą w życie już 1 marca 2026 roku.

Dom wybudowany na takiej działce możesz stracić. Część nakładów uda się odzyskać, ale to będzie trwało lata. Dlaczego?

Przed rozpoczęciem budowy inwestorzy dokładnie sprawdzają działkę, na której chcą postawić swój wymarzony dom. Obowiązujące przepisy nie ułatwiają tego zadania, a cały proces wymaga czasu i cierpliwości. W tym zamieszaniu często zapominają o tej jednej podstawowej sprawie, która w przyszłości może pozbawić ich prawa do domu.

KOWR – co to za instytucja, jak działa i dlaczego dotyczy nas wszystkich

Nie tak dawno temu Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR) znalazł się w centrum uwagi mediów głównie za sprawą kontrowersji związanych ze sprzedażą gruntów istotnych dla budowy i skomunikowania Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jednakże KOWR odgrywa niezwykle ważną rolę w polskim rolnictwie i gospodarce żywnościowej. Czym dokładnie zajmuje się KOWR i dlaczego jego działalność ma znaczenie dla przeciętnego Polaka? Okazuje się, że bardzo często mamy do czynienia z działaniami tej instytucji, i to nawet nie będąc tego do końca świadomym. A bezwzględnie trzeba wiedzieć, kiedy w określonych sprawach musimy zwrócić się do KOWR, aby nie naruszyć prawa i nie mierzyć się z przykrymi tego konsekwencjami. Przez niewiedzę można nawet stracić nieruchomość i duże pieniądze.

Nowe obowiązki dla właścicieli mieszkań. Do kiedy trzeba będzie się z nich wywiązać? Lepiej nie odkładać tego na ostatnią chwilę

Przepisy wprowadziły nowe obowiązki m.in. dla właścicieli mieszkań. Do kiedy trzeba się z nich wywiązać? Warto znać termin, by nie dokonywać zmian na ostatnią chwilę i nie narażać się na konieczność korzystania z usług po zawyżonych cenach.

REKLAMA

Młodzi nie chcą oszczędzać na własne mieszkanie! Stare zachęty nie działają, a nowe?

Pod koniec września 2025 r. na Kontach Mieszkaniowych w trzech bankach oszczędzało łącznie tylko ok. 6,7 tys. osób. Co gorsza – jak oceniają eksperci portalu GetHome.pl – program uruchomiony przez poprzedni rząd gaśnie. Czy ożywią go zmiany w warunkach oszczędzania, które zaczną obowiązywać od stycznia 2026 r.?

Gdy służebność drogi koniecznej staje się luksusem... Sąd Najwyższy precyzuje pojęcie nieruchomości i granice niezbędnego dostępu

W obliczu narastających konfliktów sąsiedzkich i zawiłości prawnych związanych z dostępem do drogi publicznej, Sąd Najwyższy ponownie pochylił się nad instytucją służebności drogi koniecznej. Choć sprawa, której dotyczy najnowsze orzeczenie z 29 września 2025 roku (sygn. I CSK 2324/24), zakończyła się odmową przyjęcia skargi kasacyjnej, to uzasadnienie postanowienia rzuca nowe światło na kluczowe aspekty tego zagadnienia: pojęcie nieruchomości w sensie prawnym oraz rygorystyczne podejście do oceny niezbędności ustanowienia służebności. Wskazuje to, że nie każda trudność komunikacyjna uzasadnia ingerencję w prawo własności sąsiada, a właściciel nieruchomości musi najpierw wykazać, że podjęcie działań we własnym zakresie jest ekonomicznie nieracjonalne.

Zapisz się na newsletter
Szukasz mieszkania, budujesz dom, remontujesz? Chcesz wiedzieć jak pielęgnować ogród albo jak oszczędnie ogrzewać swoją nieruchomość? Zapisz się na nasz newsletter i zyskaj dostęp do praktycznych wskazówek oraz najnowszych ofert na rynku!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA