Przestrzeganie instrukcji użytkowania sprzętu AGD ma duże znaczenie podczas zgłaszania usterki do producenta. Każde odstępstwo od zalecanego postępowania, jeśli zostanie wykryte stanowi podstawę odmowy wykonania naprawy w ramach gwarancji. Z tego też względu w razie pojawienia się problemów z użytkowaniem sprzętu AGD możesz samodzielnie wykonać tylko niektóre czynności diagnostyczne, by nie stracić prawa do bezpłatnej naprawy.
Co możesz sprawdzić sam?
Nie stracisz gwarancji, jeśli dokonasz oględzin pralki: sprawdź czy jest ona prawidłowo podłączona i czy jej przewód nie jest uszkodzony, skontroluj ustawienie programatora, przyjrzyj się czy drzwiczki są dobrze zamknięte.
Zobacz także: Samoczyszczący się piekarnik
Jeśli do pralki nie dopływa woda wolno Ci podjąć następujące czynności: sprawdzić czy zawór wody jest odkręcony, czy nie pojawiło się na wężu doprowadzającym zagięcie, czy filtr nie jest zanieczyszczony a sitko zatkane.
Dlaczego zmywarka nie działa?
Podobnie jak w przypadku pralki możesz dokonać oględzin sprzętu, pozwoli Ci to wstępnie zdiagnozować problem i podjąć decyzję o wzywaniu serwisu lub nie.
Zobacz także: Rewolucja na rynku AGD
Jeśli zauważysz, że zawór doprowadzający wodę jest zakręcony, armatura doprowadzająca wodę jest zakamieniona a filtr zanieczyszczony wówczas sam możesz usunąć te drobne usterki.
Jeśli zaś ze zmywarki wyjmujesz niedomyte naczynia i we wnętrzu zmywarki na naczyniach pozostaje woda spójrz krytycznym okiem na swoje nawyki korzystania z tego sprzętu. Może zbyt duża ilość naczyń blokuje swobodny przepływ wody, a złe ustawienie naczyń – dnem do dołu, powoduje zbieranie się w nich wody.