Obroty najemców centrów handlowych były w maju 2023 r. o 3,8 proc. wyższe, licząc rok do roku. Odwiedzalność centrów handlowych była w tym miesiącu o 2 proc. wyższa niż rok wcześniej.
Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach obiektów handlowych – takie wyniki podała Polska Rada Centrów Handlowych. W największych galeriach, powyżej 60 tys. mkw. GLA (gross leasable area, powierzchnia najmu brutto) obroty wzrosły o 2,3 proc. Duże obiekty (40–60 tys. mkw. GLA) notowały wzrosty o 4,9 proc., średnie (20–40 tys. mkw. GLA) o 1,9 proc., a najmniejsze (5–20 tys. mkw. GLA) o 4,9 proc..
Centra handlowe – gdzie wzrosły obroty
W podziale na kategorie, najlepsze wyniki w maju, ze wzrostem o blisko 16 proc. notowała rozrywka, obejmująca kina, kluby fitness, sale zabaw dla dzieci czy kręgielnie. Ponad 11 proc. wzrost obrotów miała gastronomia obejmująca strefy gastronomiczne, tzw. food courty, restauracje, kawiarnie, cukiernie czy lodziarnie. W kategorii moda obroty wzrosły o 2,6 proc. w stosunku do maja 2022 r.
Centra handlowe – o ile wzrosła odwiedzalność
Odwiedzalność centrów handlowych (PRCH Footfall Density Index), mierzona liczbą klientów na 1 m kw. powierzchni najmu, w maju 2023 r. była o 2,0 proc. wyższa niż rok wcześniej.
Polska Rada Centrów Handlowych jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 członków działających w branży miejsc handlu i usług.
(PAP)